خودم را به فوتبال ایران تحمیل می کنم، دیگر حریف آسانی نداریم

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، رشید مظاهری درباره نخستین دعوتش به تیم ملی فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: واقعا از اینکه توانستم برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم، خوشحالم. من سابقه بازی در تیم های جوانان و امید را دارم اما این برای اولین بار است که می توانم حضور در تیم ملی را تجربه کنم.

خودم را به فوتبال ایران تحمیل می کنم، دیگر حریف آسانی نداریم

وی افزود: من در دو سال و نیم اخیر شبانه روزی تمرین کردم و طوری برنامه ریخته بودم که بتوانم لباس تیم ملی را بپوشم. اکنون هم خوشحالم که کارلوس کی روش با تماشای بازی های لیگ، کوشش های من را دیده و از من برای حضور در تیم ملی دعوت نموده است.

دروازه بان تیم ملی ایران با اشاره به فضای حاکم در تیم ملی تاکید نمود: راستش را بخواهید قبل از اینکه وارد اردو شوم کمی احساس سنگینی می کردم. فکر می کردم به لحاظ روانی کار سختی در تیم ملی داشته باشم. حتی فکر می کردم در ارتباط گیری با بازیکنان دیگر کارم سخت باشد اما خدا را شکر کار فنی و بازیکنان دیگر خوب و صمیمی برخورد کردند که خیلی زود توانستم خودم را با فضای اردو هماهنگ کنم. الان همان شرایطی را در تیم ملی دارم که در ذوب آهن تجربه کرد ه ام.

وی درباره تجربه تمرین کنار بازیکنان قدیمی یادآور شد: کار با این بازیکنان لذت بسیار بالایی دارد. من در بازی های آسیایی گوانجو بازی در کنار سیدجلال حسینی را تجربه کردم که حس فوق العاده ای بود. تجربه تمرین کردن کنار برخی از بزرگترهای تیم را دارم اما این تجربه فعلی تجربه خاصی است.

مظاهری درباره کار زیر نظر کی روش و دن گاسپار هم توضیح داد: واقعا تجربه متفاوتی است. دن گاسپار واقعا از لحاظ فنی وزن سنگینی دارد. من این موضوع را در همان جلسه تمرینی اول متوجه شدم. یا به لحاظ روانی خیلی خوب توانست من را در همان جلسه نخست جمع و جور کند. حضور در تمرینی که کی روش در آن است، عالی است زیرا او در فوتبال جهان یک برند به حساب می آید و این یک افتخار برای من است که می توانم زیر نظر این مربی صاحب نام کار کنم. تمام کوششم را می کنم، نظر او را جلب کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توانی خودت را به فوتبال ایران تحمیل کنی؟، افزود: اشتباهی که کردم این بود از ابتدا با تفکر فعلی کار نکردم اما دو و نیم سال قبل با همسرم برنامه ای را ترتیب دادیم و از آن موقع این برنامه را در پیش گرفتم. مطمئن هستم مراحل بالاتر هم در پیش است.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در ادامه گفت: شبانه روز کوشش می کنم خودم را به فوتبال ایران تحمیل کنم اما این را می دانم شرایط تیم ملی بزرگسالان با تیمهای پایه متفاوت است و برای بازی در تیم اصلی باید خیلی زحمت کشید. انگیزه کار دارم و کوششم را می کنم و می دانم هیچ چیز نشد ندارد. موقعی که آن برنامه را دو سال و نیم پیش استارت زدم، توقع داشتم که با آن برنامه به تیم ملی برسم.

وی درباره بازی پیش روی تیم ملی برابر عمان نیز تاکید نمود: فکر می کنم بازی آسان برای تیم ملی وجود ندارد. حریف آسان واقعا بی معنی است. وقتی شما می دانید چشم 70 میلیون به بازی شماست هم پشت گرمی دارید و هم اینکه وظیفه روی دوش شما سنگینی می نماید. به هر حال همانطور که گفتم بازی آسان برای تیم ملی وجود ندارد و ما هم نمی توانیم حریفان را دست کم بگیریم.

مظاهری درباره شرایط این تیم هم اظهار کرد: وقتی دو سال و نیم قبل به ذوب آهن آمدم، حضورم در این باشگاه با انتخاب سعید آذری همزمان شد. ایشان همان موقع هم گفت که هدف ما در این باشگاه باید قهرمانی آسیادر سال 2015 یا 2016 باشد.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال تبادل نظر می کرد، افزود: بر همین اساس باشگاه به درستی یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کرد؛ کسی که در عین جدیت با بازیکنان رفیق است و واقعا کار با گل محمدی بسیار لذت بخش است. من تغییر جهت زندگی فوتبالیم را مدیون او هستم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در سرانجام گفت: بعد از نمایشی که نیم فصل دوم از خودمان ارائه کردیم، توقع از ما بالا رفته و امیدوارم بتوانیم همان نمایش را در ادامه لیگ از خودمان ارائه کنیم. سال جاری اولویت ما موفقیت در لیگ برتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 478

به "خودم را به فوتبال ایران تحمیل می کنم، دیگر حریف آسانی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودم را به فوتبال ایران تحمیل می کنم، دیگر حریف آسانی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید