در مسابقات جهانی انتظار بیشتری از ایزدیار داشتیم، معین نیست چند شناگر در پارالمپیک داشته باشیم

به گزارش مجله باهام، سرمربی تیم ملی پاراشنا اعزامی به مسابقات جهانی لندن پس از کسب 3 رکورد وردی پارالمپیک 2020 توکیو توسط شناگران گفت: برای معین شدن تعداد سهمیه های کسب شده توسط شناگران جهت شرکت در پارالمپیک 2020 توکیو، منتظر تصمیم نهایی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم.

در مسابقات جهانی انتظار بیشتری از ایزدیار داشتیم، معین نیست چند شناگر در پارالمپیک داشته باشیم

مهدی ضیایی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که در مسابقات جهانی لندن به دنبال کسب مدال و سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو نبودیم، اظهار کرد: هدف اصلی ما از شرکت در مسابقات جهانی لندن کسب رکورد ورودی بازیهای پارالمپیک 2020 بود که این امر محقق شد. برای کسب سهمیه نیز منتظر تصمیم کمیته بین الملی پارالمپیک هستیم تا ببینیم چند سهمیه به پاراشنای ایران اختصاص پیدا می کند.

وی گفت: در حال حاضر در صد متر قورباغه سه شناگر اعزامی به لندن رکورد ورودی را کسب کردند که بعد از تعیین شدن تعداد سهمیه های پارالمپیک 2020، کمیته ملی پارالمپیک برحسب تعداد سهمیه های تخصیص یافته تعیین می کند از بین این سه شناگر کدام یک مسافر توکیو خواهند بود.

سرمربی تیم ملی پاراشنا اضافه کرد: در گذشته تنها شاهین ایزدیار در شنای معلولان مطرح بود و در دو دوره بازیهای پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو تنها این شناگر حضور داشت، اما الان شرایط به گونه ای است که ایزدیار برای حضور دوباره در پارالمپیک آینده باید رقابت سختی با 2 شناگر دیگر داشته باشد تا با ارتقای رکوردش بتواند فزونی خود را برای حضور دوباره در پارالمپیک به اثبات برساند. بنابراین دیگر کسب سهمیه ملاک نیست و پارالمپیک باید تصمیم بگیرد کدام شناگر شایستگی حضور در توکیو را دارد.

ضیایی اظهار داشت: سطح مسابقات جهانی لندن از نظر کیفی بسیار بالا بود و ما امیدی به کسب مدال نداشتیم اما انتظار داشتم شاهین ایزدیار با توجه به این که رکورددار آسیااست در لندن بهتر از اینها ظاهر می شد. به هر شکل تا زمان تعیین شدن تعداد سهمیه های پاراشنا و تعیین نفر یا نفرات اعزامی به توکیو از سوی کمیته ملی پارالمپیک، شناگران 8 ماه فرصت دارند تا امکان حضور خود را در این رویداد مهم تعیین کنند.

وی در انتها گفت: کسب جایگاه پنجم و ششم جهان توسط سینا ضیغمی و شاهین ایزدیار رتبه بدی نیست و ما را به آینده شنای معلولان امیدوارتر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 470

به "در مسابقات جهانی انتظار بیشتری از ایزدیار داشتیم، معین نیست چند شناگر در پارالمپیک داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مسابقات جهانی انتظار بیشتری از ایزدیار داشتیم، معین نیست چند شناگر در پارالمپیک داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید