دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت های فرسوده شهری تضمین بدهد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که شرایط بافت های فرسوده شهری در کشور مناسب نیست، گفت: دولت باید از فرصت بی نظیر ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده با ارائه یک سری مشوق و یک برنامه عملیاتی نهایت استفاده را ببرد.

دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت های فرسوده شهری تضمین بدهد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، اظهار کرد: استفاده از بلندمرتبه سازی و فناوری های نوین در بخش ساخت و ساز مسکن، کشور را از شرایط کنونی نجات می دهد.

وی با اشاره به این که هم اکنون حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور داریم، توضیح داد: قسمت هایی از شهر تهران به بافت فرسوده تبدیل شده و احتیاج است هر چه زودتر در مورد نوسازی آنها اقدامات لازم انجام گردد.

وی با بیان این که دولت باید به ساکنان این بافت های فرسوده تضمین دهد که پشتیبان نوسازی است، اظهار کرد: دولت باید برای نوسازی بافت های فرسوده مقدمات آن را از جمله مبالغ مورد احتیاج برای ساکن شدن ساکنان را فراهم کند، به عبارت دیگر دولت باید قرارداد مربوط به اجاره یک واحد مسکونی را امضا کند و به ساکنان بافت های فرسوده اعلام کند که یک سال دیگر بیاید و در واحد خود ساکن گردد، یعنی دولت تضمین بدهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که دولت در این بخش باید سرعت عمل داشته باشد، اضافه کرد: نوسازی خانه های بافت های فرسوده مسائل زیرساختی ندارد، چراکه آب، برق، شبکه فاضلاب، مدرسه، مسجد و همه امکانات زیربنایی و روبنایی را دارد.

به گفته خسروی، در نوسازی بافت های فرسوده شهری معماری ایرانی-اسلامی نیز رعایت خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 968

به "دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت های فرسوده شهری تضمین بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت های فرسوده شهری تضمین بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید