رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب

به گزارش مجله باهام، در این مطلب نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را با توجه به سلایق شخصی و فاکتورهای حائز اهمیت در هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب توضیح می دهیم.

رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب

یکی از آیتم های مهم در دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب یک روتختی مناسب و ست کردن رنگ آن با رنگ و بافت پرده و فرش و سایر اکسسوری های موجود است. در این مطلب نکات مهمی که در انتخاب رنگ روتختی مناسب باید به یاد داشته باشید را مطرح می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

هماهنگی با رنگ اتاق خواب

در این مورد باید رنگ مورد علاقه خود و استایل رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. تلفیق رنگ های ملایم انتخاب مناسب تری برای روتختی هستند و توجه کنید برای اتاق خواب های کوچک از رنگ های تند استفاده نکنید چرا که باعث دلگیر شدن فضای اتاق شما می شوند.

یک پلت رنگی برای اتاق خود در نظر بگیرید؛ اگر به رنگ خاصی علاقه دارید به ترکیب آن با رنگ سایر اکسسوری های اتاق، تخت و دیوار توجه کنید. از سایت های مختلف مثل پینترست، داتیس و color generator برای انتخاب و تفکیک رنگ روتختی با سایر اجزا یاری بگیرید.

رنگ های مکمل

از رنگ های هم تناژ سایر عناصر روتختی، مثل کوسن های تک رنگ یا طرح دار، پارچه های بافت دار مخصوص دور تخت و بقیه موارد، برای بیشتر نشان دادن یک رنگ خاص، یا تندتر و ملایم کردن رنگ اتاق استفاده کنید.

روتختی تک رنگ

روتختی تک رنگ می تواند اتاق شما را ساده و شیک نشان دهد. همچنین رنگ های ساده و خنثی می توانند اتاق خواب شما را به مکانی آرامش بخش تبدیل نمایند. اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب رنگ اصلی است. حالا رنگ اصلی خود را با سایه ای تیره تر و روشن تر از همین رنگ بپوشانید و در روبالشی ها و کوسن های روتختی خود استفاده کنید.

روتختی طرح دار

از رنگ های متنوع آن ها می توانید برای هماهنگی روتختی خود با دکور اتاق خواب خود استفاده کنید. برای روتختی طرح دار سعی کنید اگر رنگ های خیلی تند انتخاب می کنید، برای جلوگیری از خسته شدن چشم آن را با کوسن های تک رنگی ساده و مات ست کنید.

جنس روتختی

روتختی های براق معمولاً رسمی تر هستند و می توانند در تاریکی بدرخشند و زرق و برق بیشتری به اتاق خواب ببخشند. اما روتختی های کتان و نخی ساده تر هستند. مخمل، انتخابی مجللی است که برای اتاق هایی با فضای تیره توصیه می گردد و با جذب نور اضافی، اتاق را تاریک تر می نماید. از روتختی های بافته شده در یک رنگ استفاده کنید و رنگ های تیره تر و روشن تر را با روبالشی و کوسن به آن اضافه کنید.

رو تختی های دو رو

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید؛ بهترین و کم هزینه ترین انتخاب برای شما رو تختی های دو رو می باشد، رو تختی ها دو رو معمولا به دو رنگ و یا دو طرح مختلف عرضه می گردد که می توانید مناسب ترین آن ها را با توجه به نکات گفته شده برای دکوراسیون خود انتخاب کنید و از زیبایی آن استفاده کنید.

در این مطلب بطور مختصر نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از روتختی ها مدل روتختی ، معین نماینده هویت دکوراسیون را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 899

به "رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید