سهم ایران از بازار جهانی فناوری اطلاعات ناچیز است

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، مرتضی براری صبح سه شنبه در جمع مسئولان مازندران در استانداری اضافه کرد: این در حالی است که حجم بازار جهانی فناوری اطلاعات در سال 2020 به پنج هزار میلیارد یورو افزایش می یابد.

سهم ایران از بازار جهانی فناوری اطلاعات ناچیز است

وی بابیان اینکه شبکه های مجازی ازجمله تلگرام با ورود به ایران رشد یافته اند اضافه نمود: سهم حداقلی کشور را در بازار جهانی فناوری اطلاعات 35 میلیارد یورو معادل 140 هزار میلیارد تومان اعلام نمود.

وی سهم استان مازندران از این بازار را در حال حاضر کمتر از پنج درصد از فراوری خدمت بیان نمود و گفت: سهم استان باید به پنج هزار میلیارد تومان برسد و استان مازندران در مصرف خدمت فناوری اطلاعات هزار و 400 میلیارد تومان هزینه می پردازد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های استان مازندران ادامه داد: باید سهم استان را در بازار جهانی فناوری اطلاعات افزایش دهیم و این امر به افزایش بهره وری، رونق مالی و کسب وکار یاری می نماید.

وی ادامه داد: ما می توانیم محصولاتی فراوری کنیم که به توسعه کار یاری کند، ازاین رو توسعه گردشگری یکی از اولویت های استان مازندران است زیرا حجم زیادی گردشگر به استان مازندران وارد می گردد و باید کوشش کنیم تا مازندران به استان مقصد گردشگری تبدیل گردد.

معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: آی تی می تواند سهم ما را از گردشگری بیشتر کند و باید رد این حوزه برنامه ریزی گسترده ای صورت گیرد.

معاون حقوقی امور دولت و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعا بیان داشت: رشد ارزش برند 10 شرکت جهان نشان می دهند که شرایط به سمت فناوری ارتباطات در پیش است و 20 برند برتر جهان در حوزه فنّاوری نشان می دهد که بیشترین شمار دانشجویان کشور و استان راداریم.

براری به فعالیت های مالی ایرانی اشاره و افزود: بخش خدمات 50 درصد اشتغال، بخش کشاورزی 10 درصد و بخش صنعت 39 درصد تشکیل می دهد و باید کوشش کنیم تا سهم را در حوزه اشتغال خدمات افزایش دهیم.

وی فراوری سرویس و فراوری محتوا را از نیازمندیهای بازار فناوری اطلاعات بیان نمود و گفت: توسعه مرکز شتاب دهی فناوری در استان در راستای توسعه کسب و کارهای نوین و توسعه اشتغال باید در دستور کار مازندران قرار گیرد و پردیس فراوری محور را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 929

به "سهم ایران از بازار جهانی فناوری اطلاعات ناچیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ایران از بازار جهانی فناوری اطلاعات ناچیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید