شبهای فرهنگی ساری 2022 از رامسر شروع می شوند

به گزارش مجله باهام، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، شبهای فرهنگی ساری 2022 از رامسر شروع می شوند.

شبهای فرهنگی ساری 2022 از رامسر شروع می شوند

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: برای رویداد بین المللی ساری 2022 برنامه های متعددی طراحی شده که طبق تقویم این رویداد و برنامه ریزی تدوین شده قرار است به نوبت اجرا شوند. یکی از برنامه های طراحی شده برای این رویداد، برگزاری شبهای فرهنگی شهرهای مختلف و شاخص گردشگری کشور است که به میزبانی ساری برپا می شود.

وی اضافه کرد: نخستین سری از برنامه شب های فرهنگی ساری 2022 قرار است 27 و 28 فروردین و همزمان با جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) با موضوع رامسر در بوستان ولایت ساری پس از افطار برگزار شود که امیدواریم مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد و پس از مدتها توقف کرونایی، شاهد ویژه برنامه ای فرهنگی و مفرح در مرکز استان باشیم.

برگزاری هفته ها و شب های فرهنگی ویژه برنامه ای اجرایی و مهم در سراسر دنیاست که در جریان برگزاری آن ظرفیت های فرهنگی، هنری و اقتصادی دو منطقه بصورت مشترک در یک نقطه میزبان به نمایش گذاشته می شود. ما هم در جریان برگزاری رویداد مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو ساری 2022 شب های فرهنگی استانی و ملی را برگزار خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت برپایی این رویداد در جهت معرفی استان مازندران گفت: این برنامه نقش مؤثری در جذب مخاطب از سایر نقاط استان و همچنین از دیگر استان ها خواهد داشت. برگزاری شب های فرهنگی بهارنارنج با همراهی استان های کرمان و فارس و همچنین شب گلاب ایران با همکاری استان اصفهان و شهر کاشان از دیگر برنامه های این رویداد در قالب شب های فرهنگی است.

ایزدی اظهار کرد: معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی، غذا و اجرای گروه های موسیقی شهرها و استان ها بخشی از این برنامه است. معرفی ظرفیت های اقتصادی، طبیعی، کشاورزی در قالب پخش ویدئوهای مجذوب کننده، معرفی آیین های ماه مبارک رمضان در شب های فرهنگی رامسر و اجرای بازی های محلی از بخش های دیگر این رویداد خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران در اسفند 1400 و تخصیص اعتبار برای این رویداد مهم گفت: گرچه بخشی از این اعتبار در مرحله واریز قرار گرفت، اما نشانه خوبی از اهتمام دولت و بویژه استاندار مازندران به این رویداد است که امیدوارم با همراهی بخشهای مختلف و دستگاه های اجرایی بتوانیم به هدف اصلی همان معرفی درست و جامع از ساری و مازندران برسیم.

ایزدی گفت: بیننده این رویداد مردم شریف ایران و مازندران هستند و حداقل توقع ما پیگیری مصوبات قبلی دستگاه ها و کمیته های این رویداد است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2168

به "شبهای فرهنگی ساری 2022 از رامسر شروع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبهای فرهنگی ساری 2022 از رامسر شروع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید