شرایط زندگی در دبی چگونه است؟

به گزارش مجله باهام، زندگی در دبی

دبی یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی و در حقیقت، مشهورترین و لوکس ترین آن هاست. دبی شهری فوق مدرن و لوکس است که با آسمان خراش های سر به فلک کشیده و مراکز خرید مدرن و پیشرفت های شگفت انگیزی که در چند دهه اخیر داشته به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. سالانه میلیون ها مسافر از طریق تور دبی یا خرید بلیط هواپیما دبی خود را به این شهر لوکس و مجلل می رسانند تا سفری فوق العاده را تجربه کنند. اما پیشرفت های این شهر عربی باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر زندگی در دبی بیفتند. آمار مهاجرت به دبی بسیار بالاست و افراد زیادی برای کار، تحصیل و زندگی به شهر دبی مهاجرت می کنند. اگر شما هم چنین ایده ای در ذهنتان دارید، اما هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ندارید با خبرنگاران همراه باشید. در ادامه به صورت کلی شرایط زندگی در دبی را برای شما توضیح می دهیم تا درک بهتری از این شهر لاکچری و مدرن پیدا کنید.

شرایط زندگی در دبی چگونه است؟

شرایط فرهنگی دبی

امارات کشوری عربی و مسلمان است و قوانین اسلامی در این منطقه حاکم است. هرچند دبی به دلیل توریستی شدن در برخی قوانین اسلامی سهل انگارانه تر برخورد می کند، با این حال هنوز هم یک شهر کاملا مسلمان به شمار میرود و مردم محلی هم تا حد زیادی معتقد به قوانین اسلامی هستند. در هر محله و منطقه ای مسجد و مساجد مختلفی وجود دارد که یکی از زیباترین آن ها، مسجد جمیره است. بنابراین افراد غیرمسلمان که قصد مهاجرت به دبی را دارند باید این موضوع را مدنظر داشته باشند. البته برای ما ایرانی های مسلمان که از کودکی با قوانین اسلامی انس گرفته ایم مطمئنا زندگی در این شهر بسیار راحت و بدون مشکل خواهد بود.

اشتغال در دبی

همان طور که می دانید دبی شهری بسیار لوکس و مدرن است و به همین دلیل هم هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالاست. اما از طرفی، حقوق و شرایط پرداختی به شاغلان هم بالاست و به ویژه اگر کارگر یا کارشناس متخصص باشید حقوق بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. میانگین ساعات کار در دبی هفته ای 40 الی 48 ساعت است و تا حدی به کارفرما بستگی دارد. کار پارت تایم یا نیمه وقت یا ساعات کار غیرمشخص خیلی در دبی رایج نیست و بیشتر کارفرماها به ساعت کاری مشخص و دقیق پایبند هستند. به همین دلیل بیشتر افراد در دبی با قراردادهای تمام وقت مشغول به کار می شوند.

اجاره بهای مسکن در دبی

دبی شهری نسبتا گران است، اما همان طور که گفتیم اگر در این شهر کار به ویژه کاری تخصصی داشته باشید به خوبی جوابگوی هزینه های شما خواهد بود. جالب است بدانید که قبلا هزینه اجاره مسکن در دبی فوق العاده گران بود، اما پس از رکود اقتصادی سال 2008 میزان اجاره بها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است. با این حال، هنوز هم برای اجاره یک خانه باید مبلغ قابل توجهی بپردازید. اما حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که برای آن که اجاره خانه در دبی برایتان مقرون به صرفه باشد هزینه آن نباید بیشتر از 20% درآمد سالانه شما باشد.

طیف قیمت مسکن در دبی بسیار متغیر است و به محله و منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. مثلا اگر آسمان خراش های مشهور دبی مثل برج الخلیفه را برای زندگی در دبی انتخاب کنید مسلما هزینه بسیار زیادی هم باید بپردازید. به طور کلی و در زمان نوشتن این مطلب، هزینه اجاره سالیانه یک آپارتمان 150 متری، دو خوابه حدودا 300000 درهم (AED) برایتان تمام خواهد شد که معادل تقریبا بیش از 80000 دلار است! البته آپارتمان های کوچک تر و در منطقه ها مقرون به صرفه تر هم برای زندگی در دبی وجود دارد که با هزینه سالیانه معادل 38000 درهم می توانید آن را اجاره کنید. حتی در منطقه های دیگر با 1000 درهم در سال هم می توانید یک آپارتمان نقلی و راحت داشته باشید. اجاره مسکن در دبی معمولا به این صورت است که شما اجاره بهای یک سال را ابتدا می پردازید.

شرایط حمل و نقل

سیستم حمل و نقل دبی بسیار پیشرفته و مدرن است و تقریبا تمام نواحی دبی را پوشش می دهد. این سیستم شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، تاکسی آبی و مانند آن می شود. بنابراین حمل و نقل عمومی به خوبی جوابگوی نیاز شما برای تردد در این شهر خواهد بود. اما اگر قصد سفر به جایی خارج از شهر دبی یا شهرهای دیگر مثل شارجه یا ابوظبی را داشته باشید بهتر است که وسیله نقلیه داشته باشید.

اداره راه و ترابری دبی که در زبان عربی هیئه الطرق و المواصلات نامیده می شود مسئولیت و مدیریت راه ها، جاده ها و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عوارض جاده ای سالیک، حمل و نقل و ترافیک در دبی را برعهده دارد. همان طور که گفتیم حمل و نقل عمومی در دبی کاملا در دسترس است و به طور مثال، تاکسی های دبی تقریبا هرجای شهر که باشید وجود دارند. این تاکسی ها بسیار تمیز هستند و کرایه منصفانه ای هم از مسافران دریافت می کنند. طبق برنامه ریزی های اجرا شده قرار است دبی به هوشمندترین شهر در دنیا از نظر حمل و نقل عمومی تبدیل شود و به همین دلیل روز به روز شرایط حمل و نقل در این شهر راحت تر و در دسترس تر خواهد شد.

آموزش و تحصیل در دبی

برای بسیاری از خانواده هایی که قصد زندگی در دبی را دارند تحصیل و شرایط مدرسه های دبی ممکن است یکی از دغدغه های اصلی و مهم باشد. اما دبی در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و شرایط تحصیل در دبی بسیار مناسب و کارآمد است. استاندارد تحصیل در مدرسه های دبی بالا و مطابق با استانداردهای دنیای است و مدرسه های مختلفی در این شهر وجود دارند تا جوابگوی جمعیت متنوع و چند فرهنگی دبی باشند.به طور کلی مدارس دبی به دو دسته مدارس ملی و بین المللی تقسیم می شوند. مدارس ملی بیشتر برای مردم محلی و بومی دبی مناسب هستند و فرهنگ عربی- اسلامی در آن ها وجود دارد. مدارس بین المللی هم بیشتر حال و هوایی غربی دارد و برای اتباع خارجی و به ویژه اروپایی و آمریکایی مناسب تر است. هر دو این مدرسه ها شرایط تحصیلی بسیار مناسبی دارند و این که فرزندتان را به کدام مدرسه بفرستید تا حدی بستگی به ذهنیت و طرز فکر خودتان دارد.

شرایط درمان و مراقبت های بهداشتی

دبی به عنوان یک شهر دنیای و پیشرفته شرایط درمانی بسیار سطح بالا و مدرنی دارد. ساکنین امارات متحده عربی اجازه دارند به طور رایگان یا با پرداخت هزینه ای اندک از بیمارستان ها و کلینیک های عمومی استفاده کنند. مهاجران هم می توانند ابتدا برای دریافت کارت سلامت اقدام کنند و بعد با ارائه این کارت از خدمات پزشکی و درمانی استفاده کنند. یکی از مهم ترین عوامل زندگی در دبی بحث بیمه درمانی است. شما برای زندگی در دبی باید بیمه داشته باشید. شرایط بیمه در دبی فرق دارد و برخی شرکت ها به کارمندان خود اجازه می دهند تا از بین بیمه های مختلف به دلخواه انتخاب کنند. به طور کلی نحوه و شرایط بیمه شما به سیاست های شرکت محل اشتغالتان بستگی داردو اغلب به شما این اختیار داده می شود تا از بین گزینه ها و خدمات مختلف شرکت بیمه به دلخواه انتخاب کنید که البته این موضوع باعث هزینه های متفاوت بیمه می شود.

مزایای زندگی در دبی

  • یکی از اولین مزایای زندگی در دبی معافیت از اقتصادیات است. درآمد شما در این شهر مشمول اقتصادیات نمی شود و همین موضوع افراد زیادی از جمله سرمایه گذاران را به این شهر عربی جذب می کند.
  • آموزش و تحصیل در دبی از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است و مدارس، کالج ها و دانشگاه های دبی هرساله بهترین فرصت برای ادامه تحصیل هستند.
  • استانداردهای زندگی در دبی بسیار بالاست و می توانید لذت زندگی در یک کلان شهر فوق مدرن و پیشرفته را تجربه کنید.
  • سیستم حمل و نقل دبی بسیار کارآمد و در دسترس است و کرایه تاکسی در این شهر هم مقرون به صرفه است.
  • دبی در چند دهه اخیر از یک شهر کوچک عرب نشین به شهری بزرگ و چند فرهنگی تبدیل شده است. مهاجرت افراد از کشورها و قاره های مختلف به دبی باعث شده تا فضایی متنوع به وجود بیاید که پذیرش هرگونه اعتقاد، طرز فکر و نگرشی را داشته باشد.
  • میزان جرم و جنایت در دبی بسیار پایین است و این شهر در عین بزرگی و وسعتی که دارد برای زندگی بسیار امن است.
  • دبی بهشتی برای خرید کردن است و مراکز خرید بزرگ و پیشرفته این شهر، جدیدترین و بهترین محصولات و برندها را با بهترین قیمت عرضه می کنند.
  • هرشرکت، کمپانی و سازمان بین المللی در دبی هم شعبه دارد! بنابراین با زندگی در دبی می توانید به نوعی به تمام دنیا دسترسی مستقیم و آسان داشته باشید.
  • آب و هوای دبی در 8 ماه از سال فوق العاده عالی و مطبوع است. 4 ماه از سال هم هوا به شدت گرم است که با لذت بردن از تفرجگاه های ساحلی متعدد و تفریحات ساحلی و آبی می توان تا حد زیادی از گرمای هوا فرار کرد.

منبع: livingindubai.org

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2099

به "شرایط زندگی در دبی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زندگی در دبی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید