شروع فرایند صعودی موارد مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 102 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 20 بیمار کرونایی قطعی بوده و 7 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

شروع فرایند صعودی موارد مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 23 هزار و 316 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی شرح داد: خوشبختانه در طی 6 روز گذشته مورد فوتی بدلیل کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: امروز 550 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که عمده موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران هستند.

دکتر یزدان پناه اظهار کرد: در طی هفته جاری افزایش 2درصد موارد مثبت مبتلایان به کووید 19 با تست کرونا (pcr) در استان گزارش شده است که احتمالا نشان دهنده شروع خیر جدید دراستان می باشد که می تواند نسبت به خیز قبلی طولانی تر و با مرگ و میر و عوارض بیشتری همراه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: متأسفانه در هفته اخیر شاهد برگزاری تجمعات با شرکت زیادی از مردم، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزایش مسافرت ها و دورهمی های بسکمک در استان بوده ایم که این تجمعات استان را به موج جدید سوق می دهد، بنا به فرمایشات جناب آقای دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت، ما نگران خیز سنگین در استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم .

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان نمود: بی شک پایبندی به قوانین و مقررات مصوب ستاد ملی و استانی کرونا می تواند کمک به جلوگیری از ورود به خیز بعدی بیماری در استان و کاهش موارد مبتلا، بستری و مرگ در استان شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1575

به "شروع فرایند صعودی موارد مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرایند صعودی موارد مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید