عابران با دیدن این مغازه سرحال می شوند

به گزارش مجله باهام، سازمان زیباسازی شهرداری تهران چندسالی است اقدام به برگزاری جشنواره ای باعنوان شمعدونی می کند که هدف از آن تشویق شهروندان به زیباسازی محیط زندگی شان است. این جشنواره با استقبال شهروندان روبرو شده و نوش آذر سنجری ساکن محله تختی منطقه16 توانست در جشنواره شمعدونی سال98 رتبه نخست را از آن خود کند.

عابران با دیدن این مغازه سرحال می شوند

خبرنگاران / رضا نیکنام: سنجری در یک مغازه سبزی فروشی کسب و کار ساده ای دارد، اما در همین فضای محدود توانسته عنوان نمای برتر جشنواره را به دلایلی همچون رنگ آمیزی در و پنجره، نظافت و پاکسازی نمای ساختمان، پوشش مناسب و ایجاد فضای سبز عمودی به دست آورد. در فرصتی که پیش آمد با این شهروند نمونه گفت وگو کردیم.

  • چطور از برگزاری جشنواره شمعدونی باخبر شدید؟

دخترم از برگزاری چنین جشنواره ای باخبر شد و از من خواست ثبت نام کنم. قبل از او هم یکی از مشتری ها اصرار داشت که در این مسابقه شرکت کنم، اما موضوع را زیاد جدی نگرفته بودم. با خودم می گفتم در بین تعداد زیادی از شرکت کننده ها، امکان ندارد کار من ندیده شود.

  • چرا؟

فکر نمی کردم نمای یک مغازه سبزی فروشی در محله جنوب شهر برای مسئولان برگزاری جشنواره اهمیت پیدا کند. وقتی از شهرداری تماس گرفتند و گفتند درجشنواره شمعدونی برنده شده ام، از خوشحالی نمی دانستم چه کار کنم.

  • این موفقیت چه تأثیری در زندگی و کارتان داشت؟

تأثیر مثبت زیادی در روحیه من و خانواده ام گذاشت. راستش را بخواهید، من این کار را حدود 3سالی هست که شروع کرده ام و انگیزه ام ایجاد فضای شاد و پرطراوت در محل کسب و کارم بود تا به شهروندان و رهگذران هم احساس خوبی بدهم، اما زمانی که کارم دیده شد، موضوع کمی تفاوت پیدا کرد. انگیزه ام برای ادامه این کار چندبرابر شده و حتی برای زیبا کردن محل کسب و کار همسایه ها و اهل محل به آنها کمک و مشاوره می دهم.

  • قبل از برتر شدن در جشنواره، چقدر به زیبایی شهر و محل زندگی تان اهمیت می دادید؟

به عنوان یک شهروند همیشه تلاش کرده ام که به اصول شهرنشینی احترام بگذارم. مثلاً به نمای خانه و محل کسب و کارم توجه دارم و مسئولیت حفظ تمیزی و پاکیزگی آن را پذیرفته ام. در واقع این کارها از وظایف شهروندی است که همه ملزم به رعایت آن هستیم. اگر همه ما به عنوان شهروندان این شهر به محیط زندگی و محل کسب و کارمان توجه بیشتری داشته باشیم، مطمئناً شهر و محله مان زیباتر و زندگی دلچسب تر خواهد بود.

  • در محل زندگی و کسب و کارتان چه کارهایی انجام دادید که جایزه اول نمای برتر شهر تهران نصیب شما شد؟

کارهایی که من در محیط کسب و کارم انجام می دهم خیلی ساده است، مثلاً هر روز جلو مغازه را جارو می زنم و زباله های اطراف را داخل سطل مکانیزه می ریزم. بعد گرد و غبار دیوار و نمای مغازه را با دستمال تمیز می کنم. به گل و گلدان های داخل و بیرون مغازه هم رسیدگی می کنم تا سرحال و شاداب شوند و رهگذران و مشتری ها از تماشای این فضای سبز زیبا لذت ببرند.

  • چرا جلو مغازه برگ های خزان زده قرار داده اید؟

این کار را برای زیبایی محل رفت وآمد شهروندان انجام داده ام و از برگ و گل های پژمرده برای تزیین جلو مغازه استفاده می کنم. البته مشتری ها از این کار راضی هستند و عنوان می کنند با دیدن برگ ها در جهت رفت و آمدشان حس خوبی پیدا می کنند.

  • نظر همسر و فرزندانتان در این باره چیست؟

خانواده ام همیشه مشوق و همراه خوبی برای من بوده اند، مثلاً همسرم که در پیک موتوری کار می کند، به جز تزیین و زیباسازی مغازه در مناسبت های خاص مثل نیمه شعبان، ولادت حضرت علی(ع) و... هوای مشتری های سالمند، معلول و جانباز را دارد و سفارش های آنها را رایگان جابه جا می کند. همسرم عقیده دارد که دعای آنها باعث افزایش رزق و روزی مان می شود. ما 3فرزند داریم. دخترم که ازدواج کرده و 2پسرم، علاقه زیادی به گل و گیاه و زیبایی محل زندگی شان دارند.

  • حرفی باقی مانده است؟

هفته های پایانی سال است و مردم مشغول خانه تکانی هستند. اگر همه ما در کنار نظافت و پاکیزگی خانه هایمان، به محیط بیرون از منزل هم گوشه چشمی داشته باشیم، بهترین احوال را در نوروز و سال جدید به خود و اطرافیان مان هدیه می دهیم.

نفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونینفر برگزیده جشنواره شمعدونی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 870

به "عابران با دیدن این مغازه سرحال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابران با دیدن این مغازه سرحال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید