مدل سبزه عید در طرح های بسیار شکیل زینت بخش سفره هفت سین

به گزارش مجله باهام، فکر می کنم شما هم با من هم عقیده باشید که شادابی سفره هفت سین تا حد زیادی مدیون سبزه است. انتخاب مدل سبزه عید برای تزیین سفره هفت سین برای بسیاری شاید جذاب ترین بخش چیدمان سفره باشد. چرا که با طرح های بسیار زیبایی در این زمینه روبرو هستیم که البته انتخاب از میان آنها را هم سخت تر می نماید. در این مطلب به معرفی چندین مدل تازه و خلاقانه سبزه عید می پردازم که برای هر جور چیدمانی، از سفره های سنتی و قدیمی گرفته تا سفره های مدرن و امروزی مناسب هستند. لطفا تا سرانجام همراه ما باشید.

مدل سبزه عید در طرح های بسیار شکیل زینت بخش سفره هفت سین

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

پیش از آغاز عکس ها، لازم میدانم سال نو را به همه شما ایرانیان عزیز تبریک عرض کنم، امیدوارم سال پیش رو، سالی پر از سلامتی و بهروزی برای مردم ایران باشد. در این گذران سریع سال ها، چقدر خوب است که قدر لحظه لحظه عمرمان را بدانیم و بخاطر دشواری های همیشگی زندگی، خاطر و روان خود را تلخ نکنیم.

بین تمام مدل های سبزه، شاید بیراه نباشد که بگوییم سبزه بذر گندم، پرطرفدارترین و متنوع ترین مدل سبزه عید را تشکیل می دهد. سبزه گندم بخاطر ساقه ریزی که دارد، خیلی پر و یکدست دیده می گردد و به همین دلیل ظاهری بسیار زیبا به سفره هفت سین می دهد. از سبزه های گندم بهتر است در سفره های مدرن و امروزی استفاده کرد چون بدون برگ بوده و ساقه تیزی دارند. می دانید که چیدمان های مدرن باید تا حد ممکن ساده و با تزیینات کم باشند. سبزه گندم دقیقا چنین شرایطی را دارد.

اما برای سفره های کلاسیک و سنتی، توصیه می گردد از سبزه های برگ دار بهره ببرید. در حقیقت این مدل سبزه عید است که سبک چیدمان سفره هفت سین را معین می نماید، بنابراین اگر از سبزه های برگ دار خوشتان می آید، پس بهترین سبک، چیدمان سنتی سفره هفت سین است. دانه های عدس و خاکشیر برگ گزینه مناسب تری هستند. این سبزه ها برگ های ریزی نسبت به سایر سبزه ها دارند و پرتر دیده می شوند. البته برگ های سبزه خاکشیر از عدس ریزتر بوده و پرتر از سبزه عدسی دیده می شوند. سبزه ماش هم برگ های بسیار قشنگی دارد اما مقداری از عدس و خاکشیر برگ های عظیم تری دارد و مقداری هم خالی تر دیده می گردد.

آشنایی با مدل های جدید و قشنگ پارچه رومیزی و دستمال سفره

سبزه ذرت از بین سایر سبزه های عید، شاید خاص ترین مدل باشد. این سبزه ساقه های بسیار درشتی دارد و بخاطر همین بیشتر در دید قرار گرفته و جلب توجه می نماید. البته قیمت سبزه های ذرت گران تر از سایر سبزهاست ولی همانطور که گفتم، به نقطه کانونی دیزاین سفره هفت سین شما بدل خواهند شد. از آنجایی که سبزه ذرت رشد کندی دارد معمولا باید بین 20 روز تا یک ماه قبل عید دانه ها را خیس کنید تا زمان سال تحویل دقیقا به اندازه مورد نظر برسند. قرار دادن مدل سبزه عید ذرتی داخل تنگ ماهی، یک ایده خلاقانه و بسیار جالب برای تزیین سفره هفت سین است.

یک مسئله ای که دوستداران محیط زیست به سبزه می گیرند این است که این سبزه ها باعث صدمه به محیط زیست می شوند چرا که هم میزان غلات زیادی برای تهیه سبزه ها مصرف می گردد و هم مقدار زیادی آب برای آبیاری آنها هدر می رود. در روز سیزده بدر هم که رسم است این سبزه ها را در طبیعت رها می نمایند که اکثرا کپکی و قارچی شده اند. اما دوستداران محیط زیست جایگزین دیگری را بجای سبزه های کاشته شده با غلات پیشنهاد می دهند، که بنظرم فکر عاقلانه تری است. استفاده از سبزه تهیه شده با بذر سبزیجات، پیشنهاد دوستداران محیط زیست است طوریکه حتی بتوانید از سبزی های سفره هفت سین برای خوردن هم بهره ببرید. در اینصورت دیگر نیازی نیست کل سبزه را در طبیعت رها کنید.

تصاویر مدل سفره هفت سین سال 94 با ایده های جدید و زیبا

سبزه سبزیجات مثل شاهی، علاوه بر اینکه خیلی راحت و زیبا شکل می گیرند، خیلی راحت هم می گردد آنها را به چند قسمت تقسیم کرد. این کار برای خانواده های پرجمعیت یا افرادی که می خواهند چند تکه سبزه را در اطراف سفره هفت سین بچینند مناسب تر است. سبزه شاهی را معمولا روی ظروف سفالی یا بصورت درختچه ای و چند طبقه نیز رشد می دهند، در نتیجه برای چیدمان مکان های عمومی مثل هتل ها، رستوران ها، اداره جات و … گزینه بهتری هستند.

مدل سبزه عید را می گردد از بین انواع پلاستیکی باکیفیت هم تهیه کرد اگرچه شاید بعضی این کار را خلاف با مفهوم سبزه در سفره هفت سین بدانند، اما بهرحال سبزه های پلاستیکی را می گردد برای چندین سال استفاده کرد و دیگر نیازی نیست فکر خرید یا کاشت سبزه و آبیاری آن باشید. اگر قصد چنین کاری را دارید حتما سعی کنید از مدل های باکیفیت بازار تهیه کنید تا حداقل برای چندسال بتوانید از آن بهره ببرید.

مدل سفره هفت سین سال 96 با طرح های متنوع و بسیار شیک

برای آنهایی که خواهان تنوع و طرح های تزیینی جالب هستند، مدل های سبزه دو رنگ، سبزه با خاک ژله ای یا سبزه های تهیه شده از دانه های مرکبات مثل پرتقال و نارنج نیز توصیه می شوند. سبزه های دو رنگ یا خاک ژله ای که بیشتر جنبه دکوری دارند ولی سبزه های کاشته شده با هسته پرتقال و نارنج، بخاطر برگ های پهن و براق، ظاهری بی نهایت جذاب و زیبا در سفره هفت سین ایجاد می نمایند که کمتر مدل سبزه عیدی قادر به ایجاد آن است.

منبع: اتاق
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1230

به "مدل سبزه عید در طرح های بسیار شکیل زینت بخش سفره هفت سین" امتیاز دهید

33 کاربر به "مدل سبزه عید در طرح های بسیار شکیل زینت بخش سفره هفت سین" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل سبزه عید در طرح های بسیار شکیل زینت بخش سفره هفت سین"

1 دیدگاه

علی افشار 20 اسفند 1400

سلام ببخشید اون سبزه با رنگ قرمز از چه دانه های درست شده ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ به علی افشار
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید