عرضه شاسی بلند چینی به نام شاسی بلند آفرودی بومی سازی شده!

به گزارش مجله باهام، پروژه فراوری نخستین خودرو SUV (شاسی بلند) آفرودی با نشان ایرانی در گروه خودروسازی سایپا کلید خورده است.

عرضه شاسی بلند چینی به نام شاسی بلند آفرودی بومی سازی شده!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار ، این روزها خبرهایی حاکی از فراوری اولین شاسی بلند در کشور رونق گرفته است. آنطور که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می گوید فراوری این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد و به فراوری انبوه خواهد رسید و گویا نام این محصول لندفروت خواهد بود.

آنطور که معین است این شاسی بلند جدید برگرفته از خودرویی چینی است. لندفورت (Landfort) این خودرو چینی را شرکتی به نام گوانگ دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) ساخته که به اختصار به آن فودای هم می گویند.

از طرفی طی چند روزه اخیر از شرکت سایپا خبرهایی حاکی از فراوری خودرویی آفرودی تحت عنوان پادرا پلاس هستیم که طبق اطلاعات بدست آمده، وانت پادرا پلاس نیز یکی از فراوریی های شرکت فودای است و در نهایت می توان گفت که این خودرو شاسی نیز برگرفته از خودرویی چینی ساخته خواهد شد.

حال برای بازار کشورمان، زامیاد نام جدیدی برای این خودرو شاسی بلند جدید برگزیده است و گویا قرار است این خودرو چینی با نام زامیاد تیوان (Tivan) با برند ایرانی در کشور فروخته گردد.

  • اولین تصاویر از شاسی بلند سایپا منتشر شد

آغاز تست های خیابانی تیوان از سال 2012 بود و نهایتا نسخه فراوری نهایی اش در سال 2014، ولی به عنوان مدل 2015 به بازار چین آمد. تیوان در کنار پیشرانه 1.9 لیتری توربو دیزلی اش، تنها دو پیشرانه بنزینی دارد که هردوی آن ها تحت لیسانس میتسوبیشی هستند. پیشرانه ضعیف تر، از نوع تنفس طبیعی بوده و با حجم 2.4 لیتر، توانایی فراوری 134 اسب بخار به همراه 200 نیوتن متر را دارد.

اما پیشرانه قوی تری که قرار است به بازار کشورمان وارد گردد، از نوع 2.0 لیتری توربو است. سیستم محرک تیوان بصورت استاندارد، تک دیفرانسیل است، اما خوشبختانه زامیاد می خواهد هم نسخه تک دیفرانسیل (2WD) و هم نسخه تمام چرخ محرک (AWD) آنرا در ایران مونتاژ کند.

در بازار چین، زامیاد تیوان هم در نسخه 5 نفره و هم در نسخه 7 نفره قابل سفارش است و جالب تر اینکه چه مدل تک دیفرانسیل (2WD) و چه مدل تمام چرخ محرکش (AWD)، هر دو به صورت استاندارد با جعبه دنده دستی تحویل مشتریانش می گردد. پس از همین حالا می توان حدس که نسخه مونتاژی زامیاد نیز هم در مدل دنده ای و در مدل اتوماتیک، فروخته می گردد.

از همین موضوع می توان فهمید که زامیاد تیوان، علی رغم چهره جذابش، رقیب پرآپشنی برای برند هایی همچون چری، جک و بی وای دی نیست و حتی اگر به لیست تجهیزات گران ترین تیپش نگاه کنید، چیز هایی مانند فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسور های جلو را نخواهید دید.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سانروف برقی، فرمان هیدرولیک، چهار کیسه هوا، ترمز های ABS با EBD، مه شکن های جلو و عقب، چراغ های هالوژنی جلو، آینه های تاشو برقی با گرمکن، رینگ 17 اینچی با تایر های 245/70، جایگاه 4 حالته دستی سرنشین جلو، جایگاه 6 حالته دستی راننده (برقی سفارشی)، دیفرانسیل لغزش محدود در عقب (سفارشی دو دیف)، سیستم صوتی با 8 اسپیکر، سی دی پلیر / بلوتوث، نمایشگر 8 اینچی لمسی و دوربین عقب / نویگیشن اشاره نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1355

به "عرضه شاسی بلند چینی به نام شاسی بلند آفرودی بومی سازی شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه شاسی بلند چینی به نام شاسی بلند آفرودی بومی سازی شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید