مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس و هیوندای سانتافه

به گزارش مجله باهام، امروزه بازار خودروهای شاسی بلند داغ تر از هر زمان دیگری است و طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است. این سگمنت به حدی پر طرف دار است که خودروسازان معروف سعی می کنند بهترین های خود را در آن عرضه کنند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس و هیوندای سانتافه بپردازیم.

مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس و هیوندای سانتافه

مقدمه ای بر مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین

کمپانی کیا سورنتو را به عنوان یکی از بهترین محصولاتش روانه بازارهای جهانی کرده است. این خودرو هم اکنون در نسل سوم خود به سر می برد؛ نسلی که به روز رسانی های زیادی را دریافت کرده و زیباتر از گذشته شده است. کیا برای این نسل نسخه GT-Line را نیز روانه بازار کرده است که تفاوت هایی در ظاهر و آپشن ها دارد و خودروی مجذوب کننده تری به نظر می رسد.

کیا سورنتو جی تی لاین از نمای روبه رو

مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس

ابتدا از مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس شروع می کنیم. نسل دوم رنو کولیوس که در سال 2017 به بازارهای جهانی راه یافت، از چهره زیباتری نسبت به نسل گذشته برخوردار است. این خودرو از زبان طراحی تازه رنو بهره می برد و شباهت های زیادی نیز با محصولات تازه این کمپانی همچون رنو تالیسمان دارد.

رنو کولیوس طراحی بسیار هماهنگ و خوبی دارد و از تمام زوایا خودرویی مجذوب کننده به نظر می رسد. در نقطه مقابل کیا سورنتو نیز در نسل تازه خود به یک شاسی بلند زیبا تبدیل شده است و در نسخه GT-Line نیز بر این زیبایی افزوده شده است و می توان آن را در کنار کولیوس از زیباترین شاسی بلندهای بازار محسوب کرد.

هر دو خودرو طراحی زیبا و مجذوب کننده خود را در داخل کابین نیز ادامه داده اند. کابین هر دو خودرو طراحی بسیار خوبی دارد و از ارگونومی خوبی نیز برخوردار است. همچنین متریال استفاده شده در آنها نیز مطلوب است و می توان گفت در هر دو خودرو در این بخش بسیار خوب عمل کرده اند. از نظر سطح آپشن ها نیز هر دو خودرو از بهترین امکانات بهره می برند و از این نظر بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و تفاوت میان آن ها می تواند بسیار اندک باشد.

نمای داخلی کیا سورنتو جی تی لاین

رنو کولیوس از یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده نیز به وسیله یک جعبه دنده CVT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می شود، در حالی که کیا سورنتو به یک پیشرانه 2.4لیتری تنفس طبیعی مجهز است و می تواند در 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور از خود ارائه دهد. با وجود وزن کمتر کولیوس هر دو خودرو در شتاب گیری عملکرد مشابهی دارند و تقریبا 9.8 ثانیه زمان نیاز دارند تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسند.

درنتیجه مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس، می توان گفت که هر دو خودرو از بهترین های بازار محسوب می شوند و انتخاب هرکدام از آنها رضایت کامل را به همراه خواهد داشت.

مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با هیوندای سانتافه 2016

بی شک هیوندای سانتافه را باید از پرفروش ترین خودروی این کلاس در بازار ایران دانست که همواره مشتریان ایرانی علاقه خاصی به آن داشته اند. مجذوب کنندهیت های ظاهری این خودرو به گونه ای است که همواره مشتریان را راضی نگه داشته است و شاید یکی از نقاط قوت آن در فروش خوبش، همین ظاهر زیبا و هماهنگ آن باشد. این خودرو یکی از معدود خودروهایی است که هم مدل صفر کیلومتر و هم مدل کارکرده آن از فروش بسیار بالایی برخوردار است.

در نقطه مقابل کیا سورنتو واقع شده است. این خودرو چهره زیبایی دارد و از پلت فرم مشترکی با سانتافه بهره می برد ولی به مقدار سانتافه در بازار ایران خوش اقبال نبوده است. هیوندای سانتافه در داخل کابین نیز از طراحی خوبی برخوردار است و اجزای کابین بسیار زیبا و هماهنگ به نظر می رسد. متریال به کاررفته در کابین هر دو خودرو نیز خوب است، ولی در مجموع می توان گفت در مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین، که طراحی کابین سورنتو مجذوب کننده تر است و حس و حالی اسپرت دارد.

پیشنهاد می کنیم برای اشراف بیشتر، نگاهی به مطلب مقایسه هیوندای سانتافه با خودروهای هم رده بیندازید.

نمای پشتی کیا سورنتو جی تی لاین

از نظر آپشن های رفاهی هر دو خودرو شرایط بسیار مطلوبی دارند. هر دو خودرو در نسخه فول آپشن از بیشترین سطح امکانات بهره مند هستند. در بحث ایمنی نیز شرایط همین گونه است؛ هر دو به پکیج کاملی از کیسه های هوا و سیستم های ترمز و پایداری مجهز هستند.

هر دو خودرو از یک پیشرانه 2.4لیتری از سری پیشرانه های GDI بهره می برند که عملکرد تقریباً مشابهی برای آنها به ارمغان می آورد، گرچه سانتافه اندکی کندتر است و مصرف سوختش نیز مقداری بیشتر است. در هر دو خودرو نیز وظیفه انتقال نیرو به هر 4 چرخ را یک گیربکس 6سرعته اتوماتیک بر عهده دارد. کیفیت سواری نیز در هر دو خودرو بالا است، ولی در مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین، سانتافه در برخی موارد مانند تکمیل بودن سرنشینان، اندکی ضعیف عمل می کند. با این حال می توان گفت هر دو خودرو شرایط تقریباً مشابهی دارند و اختلاف میان آنها چندان زیاد نیست.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین در اختیار شما قرار داده باشد. شما می توانید با ورود به سایت خبرنگاران آخرین آگهی های خرید و فروش کیا سورنتو جی تی لاین را مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2212

به "مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس و هیوندای سانتافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سورنتو جی تی لاین با رنو کولیوس و هیوندای سانتافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید