9 منظره باور نکردنی در ترکیه

به گزارش مجله باهام، تاریخ زندگی در ترکیه بسیار عمیق است. چندی پیش در مقاله ای از خبرنگاران با 15 جاذبه گردشگری این کشور که در یونسکو ثبت شده اند، آشنا شدیم و سفر مختصری به تاریخ این کشور داشتیم. در حقیقت ترکیه یک پل بین اروپا و آسیا است و ساختاری باستانی و مدرن دارد. گردشگران در این کشور علاوه بر مکان های تاریخی و موزه ها، می توانند کمی حس ماجراجویی خود را تقویت نمایند و به بخش های مختلف این کشور سفر نموده و به تماشای زیباترین مناظر آن بپردازند.

9 منظره باور نکردنی در ترکیه

مقالات مرتبط

5 کاری که باید در سفر به استانبول انجام داد بوتیک های لوکس در محله گالاتای استانبول راهنمای سفر به استانبول؛ تنها شهر بزرگ دنیا در دو قاره آسیا و اروپا بهترین مراکز خرید استانبول (قسمت دوم) بهترین غذاهای سنتی بازار استانبول 15 جاذبه گردشگری زیبای ترکیه ثبت شده در یونسکو 10 شهر جادویی ترکیه آشنایی با رژیم غذایی مردم ترکیه سفری هیجان انگیز به شهری باستانی در کوش آداسی؛ ترکیه در ترکیه مناظر بسیار زیبایی وجود دارد که در این بین می توان به کوه های بلند، سواحل شنی و دریای فیروزه ای رنگ اشاره نمود. همراه خبرنگاران باشید تا با 9 منظره شگفت انگیز از ترکیه آشنا شویم که شاید تا به امروز فکر نمی کردید که چنین مناطقی در ترکیه وجود داشته باشند.

1- اولودنیز (Oludeniz)

یکی از محبوب ترین سواحل ترکیه، ساحل شهر اولودنیز است که در جنوب فتحیه (Fethiye) واقع شده و تقریبا همان جایی است که دریای اژه با مدیترانه دیدار می نماید. مناظر این ساحل هلالی، بسیار زیباست و آب فیروزه ای رنگ آن نیز بر این زیبایی می افزاید و لازم به ذکر است که منطقه مذکور توسط دولت حفاظت و به عنوان یک پدیده طبیعی ملی شناخته می شود. گردشگران در این ساحل می توانند آفتاب بگیرند و به تماشای آرامش و زیبایی دریا بپردازند و برای افراد ماجراجو استفاده از پاراگلایدر می تواند یک فعالیت هیجان انگیز باشد. در جنوب شرقی شهر، کوه باباداغ (Babadag) قرار گرفته است که یک مکان مناسب برای چتربازی در سرتاسر اروپا به شمار می رود. البته غواصی در آب این ساحل نیز می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، زیرا آب دریا بسیار صاف و زلال است و این کار خاطرات خوبی را در ذهن گردشگران ثبت خواهد نمود.

2- کاپادوکیه (Cappadocia)

در سفرتان به کاپادوکیه باید آماده دیدن مناظری عجیب باشید. کاپادوکیه یک مرکز پادشاهی در دوران باستانی ترکیه بود که اکنون تبدیل به یکی از بهترین مناطق توریستی این کشور شده است. این منطقه مناظر زیبا و جالبی دارد و در اطراف شهر گورمه (Goreme)، در یک پارک ملی با همان نام قرار گرفته است. دلیل به وجود آمدن کاپادوکیه فعالیت های آتش فشانی و فرسایشی در دوران باستان است و تمام این موارد باعث شده که این دودکش های جن (نامی که مردم محلی استفاده می نمایند) به وجود آید و در حقیقت مجسمه هایی است که طبیعت آن ها را تراشیده و در اختیار بازدیدنمایندگان قرار داده است. جالب تر از این مناظر نیز شیوه تعامل مردم باستان با دودکش های مذکور است که داخل آن ها را همچون یک غار تراشیده اند و تبدیل به مکانی برای سکونت نموده اند و البته دراین بین یک کلیسای مسیحی نیز به چشم می خورد. در حال حاضر گردشگران می توانند در هتل هایی که درون این صخره ها ساخته شده اقامت نمایند و صبح، قبل از طلوع آفتاب نیز به وسیله بالون ها به تماشای زیبایی این منطقه بپردازند.

3- جهت Lycian

اگر می خواهید که از جنوب شرقی ترکیه و سواحل مدیترانه بازدید کنید، گزینه های بسیار هیجان انگیزی برای انجام این کار وجود دارد. برای مثال می توانید به وسیله جهت Lycian حدود 482 کیلومتر دوچرخه سواری کنید و به بازدید از این سواحل زیبا بپردازید. این جهت در سال 2000 به عنوان بلندترین جهت (پیاده روی - دوچرخه سواری) ایجاد شد و البته یکی از 10 جهت برتر برای پیاده روی توسط Sunday Times در سرتاسر دنیا نیز انتخاب شده است. بخش هایی از این جهت مربوط به مناطق عادی است اما به وسیله سایر بخش های آن می توانید به تماشای زیبایی های دریا بپردازید که این زیبایی از بالای کوه ها دوچندان می شود. لازم به ذکر است که این جهت نام خود را از لیکیه (Lycia)، امپراتوری ساکن در این منطقه گرفته است که تاریخ آن مربوط به قرن 15 قبل از میلاد مسیح می شود. حرکت در تمام این جهت حدود 20 تا 30 روز طول می کشد اما گردشگران می توانند در میانه های راه، در شهر های دِمیر (Demre)، کاش (Kaş) و کِمیر (Kemer) جدا شوند و به سایر فعالیت های موردنظر خود بپردازند.

4- استانبول

استانبول یکی از شهر های معروف ترکیه است که مناظر و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارند؛ این شهر بزرگ در ترکیه رابطی بین اروپا و آسیا است و نقشه شهری آن نیز در هر دو سمت تنگه بسفر (Bosphorus) کشیده شده است. در کنار این موضوع جغرافیایی، استانبول از بناهای تاریخی زیادی بهره می برد که همگی نیز دارای معماری بسیار زیبایی هستند. برای مثال گنبد ها و مناره های مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophoa) و مسجد آبی تبدیل به یکی از نماد های استانبول شده اند و البته نباید فرهنگ غنی این شهر را فراموش کرد. غذاهای استانبول و زندگی شبانه این شهر نیز بسیار دوست داشتنی هستند. شاید بتوان گفت استانبول یکی از بهترین مناطق کره زمین برای تماشای غروب آفتاب به شمار می رود.

5- قلعه پنبه ای (Pamukkale)

قلعه پنبه ای در استان دنیزلی (Denizli) قرار گرفته است که شامل یک چشمه طبیعی آب گرم می شود و در طول هزاران سال گذشته توانسته یک کوه سفید با استخر های مختلف را ایجاد کند که سرشار از تراورتن (Travertine) سفیدرنگ است. ساختار این چشمه بسیار جالب است و بدون شک در این منطقه تجربه ای خواهید داشت که تا به امروز حس ننموده اید. لازم به ذکر است که در بالای این چشمه نیز شهر دنیزلی قرار گرفته است و باعث شده که بازدید گردشگران از قلعه پنبه ای ساده تر باشد.

6- دریاچه وان

بزرگ ترین دریاچه ترکیه، دریاچه وان نام دارد که در مکانی به وسعت 1450 مایل مربع گسترانده شده و عمق آن نیز در بیشترین حالت 426 متر است. دریاچه مذکور در بخش جنوبی ترکیه واقع شده و یکی از بزرگ ترین دریاچه های دنیا به شمار می رود و آب موجود در این دریاچه هیچ روزنه ای برای رسیدن به اقیانوس ندارد و به همین دلیل میزان نمک آن نیز زیاد است و این موضوع باعث شده که جانوران کمتری در دریاچه مذکور وجود داشته باشد. در دریاچه وان 4 جزیره وجود دارد که یکی از این جزایر آکدانار (Akdanar) نام دارد و یک کلیسای مربوط به قرن دهم در آن وجود دارد. البته در جزایر دیگر نیز ویرانه هایی مربوط به راهبان یافته شده است.

7- ساحل کاپوتاش (Kaputaş)

ترکیه دارای 1609 کیلومتر خط ساحلی از دریای مدیترانه است که دراین بین یافتن یک ساحل عالی، کار چندان سختی به نظر نمی رسد. ساحل کاپوتاش در سمت غربی کاش واقع شده است که 16 کیلومتر طول دارد و اطراف آن را نیز صخره هایی با شیب زیاد فراگرفته اند. یکی از اصلی ترین ویژگی ساحل مذکور این است که هیچ نشانی از توسعه در آن وجود ندارد. البته می توانید از فروشگاه های این ساحل غذا یا نوشیدنی تهیه کنید اما شرایط جغرافیایی در این منطقه باعث شده که امکان ساخت هتل و موارد مشابه وجود نداشته باشد. ساحل شنی و آب فیروزه ای رنگ دریا موجب شده که کاپوتاش منظره ای زیبا و آرامش بخش داشته باشد.

8- کوه آرارات

در سمت شرقی ترکیه، کوه آرارات قرار گرفته است که در فاصله نزدیکی از دریاچه وان قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس کتاب پیدایش، این کوه همان مکانی بوده است که کشتی نوح در آن به زمین نشست. این کوه دو قله بزرگ دارد که ارتفاع بزرگ ترین آ ن ها 5137 متر است و البته بلند ترین نقطه ترکیه نیز به شمار می رود. لازم به ذکر است که منطقه اطراف کوه آرارات دست نخورده باقی مانده است و می توانید تا کیلومتر ها آن طرف تر را مشاهده کنید. قله آرارات در تمام طول سال پوشیده از برف است اما گفته می شود که این میزان برف نیز به تدریج در حال کاهش است.

9- کوه های آناتولی (Anatolian)

در بخش شمالی ترکیه کوه های آناتولی قرار گرفته است که با نام کوه های پونتیک (Pontic) نیز شناخته می شوند. این رشته کوه 965 کیلومتر طول دارد و اطراف آن را نیز شرایط آب و هوایی مختلفی فرا گرفته است. افراد بسیار زیادی در طول هزاران سال گذشته در این منطقه زندگی نموده اند و همین موضوع باعث شده است که در این رشته کوه شاهد فرهنگ های متنوعی باشیم. اما بدون شک صومعه Smela یکی از جالب ترین مکان های ترکیه است. این صومعه در استان ترابزون قرار گرفته است و در شیب تند یک صخره در دره Altindere ساخته شده است. تاریخ این بنا به قرن چهارم بعد از میلاد بازمی شود. صومعه Smela در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می رود. همان طور که در این مقاله از خبرنگاران مطالعه و مشاهده کردید، کشور ترکیه نیز دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. از دیدگاه شما کدام یک از این مناطق جالب تر و زیباتر هستند؟ منبع: matadornetwork

منبع: کجارو
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 857

به "9 منظره باور نکردنی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 منظره باور نکردنی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید