معرفی تعدادی از بهترین مناطق گردشگری مالزی

به گزارش مجله باهام، مالزی یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در جهان بوده، اما وقتی بسیاری از بازدیدکنندگان قرار است تصمیم بگیرند به بازدید از کدام قسمت های این کشور بروند، اقامت در شهر کوالالامپور یا جزیره لنکاوی لنکاوی را در برنامه سفر خود در نظر می گیرند و بدین گونه تجربه بازدید از بسیاری از مناطق گردشگری مالزی را از دست می دهند. حقیقت این است که تعداد جاذبه های دیدنی مالزی کم نیست و بهتر است قبل از سفر به این کشور در مورد آنها بدانیم. مالزی سرزمینی پر از تنوع بوده و نقاط شگفت انگیز و جذاب بسیار زیادی در آن وجود دارند. نه تنها در سواحل بکر و جزیره های آن؛ بلکه در پارک های طبیعی آن نیز نقاط خارق العاده متعددی برای کشف کردن و تماشا موجود هستند. شما می توانید ماه ها به گشت و گذار مشغول باشید و همچنان قادر نباشید بگویید همه جای این کشور را دیده اید. علاوه بر آن، مالزی کشور ارزانی به شمار می رود، مردم آن گرم و پذیرا هستند و غذاهایش خوش طعم و ارزان. در این نوشتار بهترین شهرهای توریستی مالزی را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی تعدادی از بهترین مناطق گردشگری مالزی

کوالالامپور

اگر فهرست بلند بالایی از بهترین شهرهای توریستی مالزی را برای برنامه ریزی سفرتان در نظر گرفته باشید، این فهرست بدون پایتخت این کشور ناقص خواهد بود. این شهر معمولا اولین نقطه ای بوده که به فکر جهانگردان خطور می نماید و به طور مداوم به عنوان یکی از برترین جاذبه های دیدنی مالزی معرفی می شود. کوالالامپور بزرگترین شهر مالزی به شمار می رود. این ویژگی ها باعث شده تا این شهر یکی از هیجان انگیزترین شهرهای این کشور محسوب شود و در برنامه سفر هر جهانگردی قرار گیرد. کارهایی که می توان در این شهر انجام داد، شامل سفر به برج های پتروناس Petronas Towers، بازدید از معبد باستانی هندو در غارهای باتو Batu Caves، امتحان کردن و چشیدن غذاهای خیابانی فوق العاده، سر زدن به بازار و مراکز خرید، بازدید از مسجدها، وقت گذرانی در پارک های موضوعی هست. در سفر به کوالالامپور با کمبود نقاط دیدنی روبرو نمی شوید و به احتمال بسیار زیاد مجبور خواهید شد از همه آنها به طور فشرده بازدید کنید.

پینانگ

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی مالزی، پینانگ Penang هست. این ایالت تنوع بسیار زیادی دارد و نقاط متعددی در آن برای بازدید موجود هستند؛ تاثیرات فرهنگی از فرهنگ های متفاوت و سواحل متعدد، معماری جالب و مراکز اقامتی شیک و ارزان. این ایالت همچنین یکی از بهترین نقاط مالزی برای خوردن انواع غذاهاست؛ بخصوص که بهترین غذاهای ارزان قیمت در سرتاسر این کشور را به بازدیدکنندگان عرضه می نماید. پینانگ Penang جایگاه معابد مهم فرهنگی مانند معبد لوک سی Lok Si Temple است و همچنین شهر جورج تاون George Town. چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در پینانگ Penang وجود دارند و همین این ایالت را به یکی از بهترین شهرهای توریستی مالزی تبدیل کرد.

ملاکا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مالزی، شهر تاریخی ملاکا Melaka است. این شهر بسیار زیبا یکی از نقاط کشور مالزی بوده که برای علاقمندان به علم الهیات جذابیت دارد. این شهر به لطف گذشته فرهنگی غنی خود، مملو از کلیساهای متعدد، معابد و مساجد بسیار است. بناهای بیشمار دیگری در اطراف شهر وجود دارند که جز میراث آن به شمار می فرایند. بعلاوه ملاکا Melaka یک شهر آسان برای گشت و گذار به صورت پیاده است. دو جاذبه جهانگردی اصلی این شهر مرکز هتل و مرکز اقامتی آ فاموزا ریزورت A Famosa Resort و شهر هلندی استادتیس Stadthuys هستند. بسکمک از جاذبه های این شهر در خیابان جانکر Jonker Street قرار گرفته اند. در سفر به این شهر حتما سری به رودخانه ملاکا Melaka River و موزه میراث بابا نیونا Baba Nyonya Heritage Museum بزنید که جز مناطق جهانگردی مالزی هستند.

جوهور بهرو

جوهور بهرو Johor Bahru یکی از بهترین شهرهای توریستی مالزی بوده که به آسانی می توانید از سنگاپور به مالزی بروید و از آن بازدید کنید، چرا که در مرز این دو کشور قرار گرفت. سفر به این شهر جز ضروری ترین کارهایی که در سفر به مالزی انجام می دهید، نیست؛ اما ارزش آن را دارد که سری هم به این شهر بزنید، بخصوص اگر در سنگاپور هستید. شهر جوهور بهرو Johor Bahru که یکی از جاذبه های دیدنی مالزی بوده، قسمتهای متعددی دارد؛ از جمله ترکیبی از موزه ها و مناظر طبیعی مانند پارک ملی گونونگ لدانگ Gunung Ledang National Park و کوه لمباک Lambak. برای خانواده هایی که بچه ها کم سن و سال دارند، شهربازی مشهور لگولند Legoland نیز وجود دارد که این شهر را به یکی از بهترین نقاط برای سفر خانوادگی تبدیل می نماید. جاذبه جهانگردی دیگر این شهر، روستای سنتی ماهیگیری کوکوپ Kukup هست. شما همچنین می توانید به گشت و گذار در فروشگاه ها و غذا خوردن در رستوران های جالان تان هیوک نی Jalan Tan Hiok Nee مشغول شوید. از آنجایی که این شهر در کنار مرز مالزی با سنگاپور واقع شد، می توانید در یک سفر یک روزه از سنگاپور به بازدید از آن بروید و سپس دوباره به سنگاپور بازگردید.

کمرون هایلندز

مردم مالزی برای فرار کردن از زندگی شهری در کوالالامپور و گرمای هوا در برخی فصل های خاص، به کمرون هایلندز Cameron Highlands سفر می کنند. کمرون هایلندز Cameron Highlands یکی از مناطق جهانگردی مالزی بوده که روی تپه هایی مملو از گیاه چای، معابد مخصوص پرستش، موزه ها واقع شده است. این منطقه همچنین جایگاه بالاترین نقطه کشور مالزی به نام گونونگ برینچانگ Gunung Brinchang و جهتهای کوهنوردی و تپه نوردی بسیار زیبا نیز است. ارتفاع بالای این منطقه باعث می شود یک مکان ایده آل برای فرار از گرمای استوایی و اتفاقا یکی از جاذبه های دیدنی مالزی محسوب شود و با نقاط بیشماری که برای غذا خوردن، صرف نوشیدنی و اقامت دارد، یک مکان عالی در این کشور برای گذراندن وقت به شمار رود.

ایپوه

وقتی به بازدید از شهر ایپوه Ipoh در مالزی می روید، نمی دانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید؛ اما در نهایت عاشقش خواهید شد. ایپوه Ipoh مرکز ایالت پراک Perak در این کشور بوده و برای یک سفر کوتاه و تماشای نقاط جالب یک مقصد فوق العاده به شمار می رود. جاذبه های جهانگردی مهم این شهر قلعه ناتمام کلی Kellies Castle، غار تمپورونگ Tempurung Cave، جهانی گمشده تامبون Sunway Lost World Of Tambun و خیلی نقاط جالب دیگر هستند. منطقه شهر قدیم Old Town نیز یک مکان عالی برای پیاده روی کردن در کوچه پس کوچه های بامزه و تماشای نقاشی های دیواری جالب است. بعلاوه قهوه سفید رنگ مشهور این شهر را نیز می بایست امتحان کنید. ایپوه Ipoh همچنین در نزدیکی منطقه بسیار زیبا و خوش آب و هوای کمرون هایلندز Cameron Highlands قرار گرفته است.

کوالا کنگسر

کوالا کنگسر Kuala Kangsar یک پایتخت سلطنتی به شمار می رود و به همین دلیل بناهای زیبا با معماری فوق العاده در آن به وفور به چشم می خورند. این مورد از بهترین شهرهای توریستی مالزی بسیار پر آرامش است، ولی در عین حال به علت همین بناهای بزرگ دارای عظمت و شکوه جالبی بوده و با ورود به آن می توانید لذت سفر به یکی از مناطق جهانگردی مالزی را تجربه کنید. این شهر، شهر قصرها محسوب می شود و قصرهای بسیار زیادی برای بازدید وجود دارند؛ برای مثال ایستانا ایسکانداریا Istana Iskandariah، ایستانا کنانگان Istana Kenangan و گالری سلطان ازلان شاه Sultan Azlan Shah Gallery. جذاب ترین بخش این مورد از بهترین شهرهای توریستی مالزی، همان معماری آن است.

پورت دیکسون

اگر در شهر کوالالامپور اقامت دارید و دلتان می خواهد سری به ساحل بزنید، پورت دیکسون Port Dickson یک مقصد محبوب و مناسب به نظر می رسد. در این شهر، هتل و مراکز اقامتی بسیار شیک و باکیفیتی وجود دارند که بخصوص برای خانواده ها بسیار مناسب هستند. برای مثال هتل آویلیون پورت دیکسون Avillion Port Dickson یا اگر دلتان استخر اختصاصی خودتان را می خواهد هتل گرند لکسیس Grand Lexis. بیشتر این مراکز اقامتی در خارج شهر قرار دارند. شهر بسیار کوچک بوده، اما دارای رستوران و فروشگاه های خوبی هست. همچنین سواحل زیبایی نیز وجود دارند که بیشتر آنها خصوصی هستند و نمی توانید وارد آنها شوید. جاذبه های جهانگردی متعددی در پورت دیکسون Port Dickson موجود نیستند؛ اما سکوی مشاهده تانجونگ توآن Tanjung Tuan مهمترین آنها به شمار می رود. بهترین کار برای انجام دادن در این مورد از مناطق جهانگردی مالزی، وقت گذرانی در یکی از مراکز اقامتی عالی یا سواحل زیبایش است.

لنکاوی

شهر لنکاوی لنکاوی یکی از بهترین شهرهای توریستی مالزی بوده که می بایست حتما در برنامه سفر شما به این کشور قرار بگیرد و بسکمک آن را بهترین جزیره مالزی می دانند. جزایر لنکاوی لنکاوی نه تنها یک مقصد جهانگردی زیبا با سواحل عالی و جاذبه های جهانگردی فوق العاده هستند، با تنوع فوق العاده ای که در آنها موجود است، برای همه با هر نوع سلیقه و علاقمندی چیزی برای ارائه کردن دارند. لنکاوی لنکاوی در واقع یک مجمع الجزایر بوده، اما جزیره اصلی آن است که نقاط مختلف برای بازدید و اقامت به جهانگردان عرضه می نماید. ساحل پانتای سنانگ Pantai Cenang یکی از محبوب ترین سواحل این جزایر به شمار می رود و جایگاه جهانی شگفت انگیز زیر آب است. نقاط پر آرامش دیگری نیز وجود دارند که در سرتاسر این جزایر پراکنده شده اند. آبشار تمورون Temurun Waterfall یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مالزی بوده که در لنکاوی واقع شده است؛ تله کابین لنکاوی لنکاوی Cable Car که شما را به قله کوه گونونگ ماچین چانگ Gunung Machinchang می برد و در آنجا می توانید از وقت گذرانی در رستوران، فروشگاه و سایر جاذبه های جهانگردی لذت ببرید.

جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان Perhentian Islands از جزایر لنکاوی لنکاوی کمتر شناخته شده اند و جهانگرد کمتری دارند؛ اما به عقیده خیلی ها از دیدنی ترین مناطق جهانگردی مالزی به شمار می فرایند؛ این جزایر بهترین سواحل بکر با آب های شفاف و شیشه ای را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند. در این جزایر، هیچگونه موزه یا بنای فرهنگی مهمی وجود ندارد؛ اما سواحل بکر، آب های شفاف و شیشه ای و دیواره های مرجانی بسیار زیبا که در خلیج کورال Coral Bay یافت می شوند، از مهمترین جاذبه های آنها به شمار می فرایند. جزایر پرهنتیان Perhentian Islands بهترین نقطه در مالزی برای غواصی محسوب می شوند؛ البته می توانید به جنگل گردی و فعالیت های دیگری مانند کایاک سواری بپردازید. با اینکه کار بیشتری در این جزایر برای انجام دادن وجود ندارد، محیط زیست طبیعی آن از بهترین مناطق جهانگردی مالزی هست.

چراتینگ

چراتینگ Cherating یکی از نقاطی بوده که می بایست در فهرست بهترین مناطق جهانگردی مالزی قرار بگیرد. این شهر ساحلی پر آرامش دارای مراکز ساحلی دوست داشتنی و مسافرخانه های عالی بوده و بهترین نقطه ساحلی این کشور محسوب می شود. اما در این شهر، جاذبه های جهانگردی دیگری نیز وجود دارند؛ مانند جزیره لاکپشت یا جزیره ترتل Turtle Island که در نزدیکی آن واقع شد. ورود به این جزیره برای عموم آزاد و رایگان بوده، اما می بایست برای قایقی که شما را به آنجا می رساند پول پرداخت کنید. هزینه ای که شما می پردازید همچنین به لاکپشت های این جزیره کمک می نماید که از خطر انقراض نجات پیدا کنند و از محیط زیست خود جان سالم به در ببرند. سواحل چراتینگ Cherating به زیبایی دیگر مناطق جهانگردی مالزی نیستند؛ اما مراکز تفریحی اقامتی آن عالی بوده و بسکمک از این مراکز قیمت های مناسب و منطقی دارند.

دریاچه کنییر

دریاچه کنییر Kenyir Lake یک دریاچه مصنوعی بوده که در ترنگانو Terengganu قرار گرفته و بزرگترین دریاچه دست ساز در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود. این منطقه به عنوان یک مقصد جهانگردی دوستدار محیط زیست شناخته شد و دریاچه کنییر Kenyir Lake انرژی هیدروالکتریک منطقه را تامین می نماید. همچنین یکی از برترین جاذبه های جهانگردی ویژه ماهیگیری در مالزی و دروازه ای به تامان نگارا Taman Negara به شمار می آید. دریاچه کنییر Kenyir Lake مکانی بسیار خوشایند برای اقامت کردن بوده و از زیباترین مناطق جهانگردی مالزی به شمار می فرایند. برای دسترسی پیدا کردن به این دریاچه می بایست یک قایق داشته باشید که می توانید به آسانی آن را از شرکت های مسافرتی تهیه نمایید.

بوکیت مراه

کشور مالزی بخاطر اینکه زیستگاه اورانگوتان است شهرت دارد؛ بنابراین یکی از چیزهایی که جهانگردان در فهرست برنامه ریزی سفرشان قرار می دهند، بازدید از اورانگوتان هاست. این شهر با یک دریاچه احاطه شده و دقیقا در خارج از تایپینگ Taiping واقع شد. جاذبه جهانگردی اصلی این شهر جزیره اوران اوتان بوده و توصیه می شود هرگز بازدید از آن را در سفر به مالزی از دست ندهید. جاذبه جهانگردی دیگر این شهر اکوپارک EcoPark بوده که در آن بسکمک از جانوران بومی و کمیاب این منطقه زیست می کنند. بازدید از بوکیت مراه Bukit Merah اصلا ارزان نیست؛ اما این مقصد جهانگردی دوستدار محیط زیست تمامی درآمد خود را صرف محیط زیست می نماید، بنابراین با بازدید از آن احساس خوبی خواهید داشت. بوکیت مراهBukit Merah حقیقتا یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مالزی است.

کوچینگ

کوچینگ Kuching که با عنوان شهر گربه یا کت سیتی Cat City نیز شهرت دارد، یک شهر بندری بوده که در جزیره بورنئو Borneo واقع شده است. این شهر بسیار جالب بوده و در عین حال یکی از پر آرامش ترین نقاط کشور مالزی برای سفر به شمار می رود. این شهر جذاب مملو از موزه هست؛ موزه هایی مانند موزه ساراواک Sarawak Museum و موزه گربه Cat Museum و مکان های ویژه پرستش مانند معبد توآ پک کونگ Tua Pek Kong Temple.

سانداکان

سانداکان Sandakan یک شهر کوچک با جاذبه های جهانگردی محدود است که درون شهر واقع شده اند؛ اما بخاطر جنگ جهانی دوم اهمیت تاریخی دارند. برای مثال پارک های یادبود سانداکان Sandakan Memorial Park برای یادبود این بخش تاریک از تاریخ این کشور ساخته شده اند. موزه کوچک این پارک و جهتهای آن به زندانیان جنگ و کسانی که جان خود را در این جنگ از دست داده اند، تقدیم شده اند. شهر سانداکان Sandakan دارای بازارهای ارزان قیمت متعدد و نقاط ارزان برای صرف غذا بوده و دروازه ای برای جاذبه های جهانگردی مهم دیگری مانند مرکز توانبخشی اورانگوتان های سپیلوک Sepilok Orang Utan Rehabilitation Centre است.

پارک ملی تامان نگارا

مالزی جایگاه گستره وسیعی از پارک های ملی زیبا است. پارک ملی تامان نگارا Taman Negara National Park عنوان بزرگترین پارک ملی مالزی را داراست. این جنگل بارانی 130 میلیون ساله جایگاه وسعت بزرگی از گیاهان و جانوران بومی و تعداد بسیار زیادی از جهتهای کوتاه و بلند کوهنوردی و تپه نوردی هست. درون پارک ملی تامان نگارا Taman Negara National Park جاذبه های جهانگردی متعددی برای بازدید وجود دارند؛ از جمله لاتا برکوه Lata Berkoh که با یک قایق سواری کوتاه می توان به آن دسترسی پیدا کرد و مکانی است که می توانید در آن به شنا مشغول شوید. جهت پیاده روی کانوپی Canopy Walkway نیز یکی از آن بخش هایی بوده که حتما می بایست آن را بپیمایید. بخاطر داشته باشید بهترین زمان برای بازدید از این مورد از جاذبه های دیدنی مالزی بین ماه های فوریه و سپتامبر است.

کوتا کینابالو

کوتا کینابالو Kota Kinabalu یک جاذبه جهانگردی آرام و ساکت در بورنئو Borneo بوده و یک شهر زیبا با جاذبه های جهانگردی و فعالیت های جالب متعدد که می بایست در برنامه سفر شما به مالزی قرار بگیرد. کوتا کینابالو Kota Kinabalu یکی از برترین جاهای دیدنی مالزی به شمار می رود. جزیره گایا Gaya Island یکی از محبوب ترین بخش های آن است؛ همچنین مانوکان Manukan که یکی از جزیره های پارک دریایی تونکو عبدالرحمن Tunku Abdul Rahman Marine Park به شمار می رود. این جزیره ها برای جنگل نوردی و غواصی ایده آل هستند. وقتی در این شهر هستید، می توانید تا رصدخانه سیگنال هیل Signal Hill Observatory بالا بروید و از آن بالا چشم اندازهای شهر را ببینید یا در بازارهای محلی به خرید مشغول شوید. دسترسی به سواحل بسیار زیبا و طبیعت فوق العاده این منطقه، کوتا کینابالو Kota Kinabalu را به یکی از برترین جاذبه های دیدنی مالزی تبدیل نموده است.

کوتا بارو

کوتا بارو Kota Bharu پایتخت ایالت کلانتان Kelantan و شهری سنتی در سواحل شرقی کشور مالزی محسوب می شود. این شهر به طور کل، دارای فضایی پر آرامش بوده و نقاط جالبی مانند ایستانا جاهار Istana Jahar یک قصر سلطنتی قرن نوزدهمی و ایستانا بالایی بسار Istana Balai Besar یا قصر بزرگ Grand Palace و موزه و مسجدهای مختلف از جاذبه های جهانگردیش هستند. همچنین یک بازار شبانه پر جوش و خروش و نقاشی های خیابانی عالی برای بازدید کردن وجود دارند. این شهر به بازدیدکنندگان شانس تجربه کردن یک زندگی آرامش بخش و تماشای قلب فرهنگی مالزی را ارائه می نماید.

جزیره ردانگ

جزیره ردانگ Redang Island در فهرست بهترین مناطق جهانگردی مالزی قرار می گیرد و این اصلا بی دلیل نیست. جزیره ردانگ Redang Island ترکیبی از مراکز تفریحی اقامتی خوشایند و سواحل ماسه سفید بکر است، بنابراین نقطه ای پر آرامش و ایده آل برای استراحت کردن به شمار می رود. ساحل اصلی این جزیره پاسیر پانژانگ Pasir Panjang نام دارد و در بخش شرقی جزیره واقع شده است؛ این ساحل یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی مالزی محسوب می شود. برای بازدید از این جزیره می بایست هزینه کمی بپردازید. با اینکه در این جزیره چیزهای زیادی برای دیدن وجود ندارند و زندگی شبانه پر جوش و خروشی موجود نیست؛ بخاطر آرامش و ارزانی، زیبا بودن و غواصی آسان یک جزیره ایده آل برای سفر است.

جزیره تیومان

جزیره تیومان Tioman Island در گذشته به عنوان یکی از زیباترین جزیره های جهان شناخته می شد. با اینکه تجارت و جهانگردی برخی از زیبایی های طبیعی این جزیره را از بین برد، اما برخی بخش های آن هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده اند. جزیره تیومان Tioman Island با دیواره های مرجانی احاطه شده که همین باعث می شود برای غواصی ایده آل باشد. نقاط مهم این جزیره که می بایست حتما از آنها بازدید کنید، ایر باتانگ Air Batang و ساحل بکر جوآرا Juara هستند. این جزیره همچنین برای کوهنوردی و تپه نوردی ایده آل است. در سفر به این جزیره، حتما سری به آبشار آش Aash Waterfall، گونونگ کاجانگ Gunung Kajang و ساحل پایا Paya بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1033

به "معرفی تعدادی از بهترین مناطق گردشگری مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از بهترین مناطق گردشگری مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید