عکس های منتشر نشده از قیام ورشو؛ حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند

به گزارش مجله باهام، عکس های خارق العاده ای که قبلاً دیده نشده بود و به وسیله یک سرباز آلمانی در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده، برای اولین بار پس از نجات از یک حراج آنلاین به نمایش عایدی.

عکس های منتشر نشده از قیام ورشو؛ حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند

به گزارش خبرنگاران، مجموعه 59 عکس سیاه و سفید که بین 2 تا 13 سپتامبر 1944 گرفته شده است، سربازان آلمانی را در طول قیام ورشو نشان می دهد، بزرگترین شورش مقاومت علیه نیرو های نازی در طول جنگ.

چنین عکس هایی که در خط مقدم سربازان محاصره شده نازی گرفته شده بودند، هرگز در آن موقع منتشر نمی شدند، زیرا می توانستند به کوشش های دستگاه تبلیغاتی نازی آسیب بزنند. تصاویر نشان می دهد نازی های محاصره شده خسته و فرسوده به نظر می رسند و اگر در آن موقع منتشر می شدند می توانست دستگاه تبلیغاتی نازی ها را فلج کند

قیام ورشو که در 1 اوت 1944 شروع شد و تا 2 اکتبر 1944 ادامه یافت، منجر به دستور هیتلر برای نابودی کامل شهر شد. تخمین زده می گردد در طول این قیام بیش از 15000 نظامی و 200 هزار نفر غیرنظامی لهستانی جان خود را از دست داده باشند. تعداد زیادی نیز به اردوگاه های کار آلمان برده شدند و بعداً در آن جا کشته شدند. شهر ورشو در طول نبرد آسیب جدی دید و پس از سرانجام قیام نیز به دستور هیتلر کاملاً ویران شد.

یان اولداکوفسکی، مدیر موزه خیزش ورشو گفت: این عکس ها بسیار ارزشمند هستند. اولداکوفسکی ادامه داد: می بینید که توصیه های مربوط به نحوه عکاسی از سربازان آلمانی در خصوص آن ها صدق نمی کند، بنابراین آن ها اغلب شلخته و کثیف هستند و در حالت هایی نشسته اند که باعث خوشحالی رئیس هایشان نمی گردد.

این عکس های منحصربفرد که از لحاظ تاریخی گران بها توصیف شده اند به تازگی به وسیله کارکنان موزه رایزینگ ورشو پس از فروش در یک سایت حراج اینترنتی کشف شدند. صاحب آن که یک کتابفروش در جمهوری چک است، موافقت کرد که اگر ظرف 48 ساعت پول را دریافت کند، آن ها را به مبلغ 2000 پوند به موزه بفروشد.

اگرچه هویت سربازی که این عکس ها را گرفته هنوز یک راز به جای مانده است، تاریخ دان ریشارد ماچوسکی می گوید: این می توانست سرباز گردان 302 رادیویی باشد، زیرا سلاح های مورد استفاده سربازان آن واحد در عکس ها قابل مشاهده است. با این حال، می توانست فردی مرتبط با بانشوتز نیز باشد، زیرا افسران راه آهن آلمان در عکس ها دیده می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2031

به "عکس های منتشر نشده از قیام ورشو؛ حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های منتشر نشده از قیام ورشو؛ حقیقتی که هیتلر سعی کرد پنهان کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید