معرفی جامع محله شیشلی استانبول و جاذبه های آن

به گزارش مجله باهام، یکی از محله های معروف و بسیار پرتردد در استانبول، محله شیشلی است. این محله شهرت بسیار زیادی داشته و از جمله مراکز گردشگری بسیار مهم در شهر استانبول به شمار می رود. در ادامه ضمن معرفی این محله و تاریخچه آن، جاذبه های گردشگری منطقه شیشلی را بیان نموده و اطلاعات مفیدی در رابطه با این محله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی جامع محله شیشلی استانبول و جاذبه های آن

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

  • محله شیشلی استانبول را بهتر بشناسید
  • 6 جاذبه توریستی شیشلی استانبول
  • راهنمای خرید در محله شیشلی

محله شیشلی استانبول را بهتر بشناسید

یکی از معروف ترین و دیدنی ترین محله های استانبول که در قسمت اروپایی این شهر واقع شده، محله شیشلی است. این محله بازتاب فرهنگ و زندگی غربی در شهر استانبول بوده و در معماری خانه های قدیمی آن می توان تاثیر فرهنگ فرانسوی را به وضوح مشاهده کرد. خیابان های عریض، ساختمانهای بلند با سنگ هایی بزرگ و بالکن هایی با نرده های فرفورژه، همگی شما را به یاد معماری و سبک زندگی مردم در کشور فرانسه خواهد انداخت.

این منطقه تا سال 1800 میلادی حومه شهر استانبول بوده و ساکنین شهر برای تفریح، شکار و کشاورزی از آن استفاده می نموده اند. در اواخر امپراطوری عثمانی و قبل از تشکیل جمهوری ترکیه، شیشلی استانبول منطقه ای برای سکونت طبقه متوسط جامعه بود و علاوه بر ترک ها، ارامنه، یهودیان و یونانی ها نیز در این منطقه سکونت داشتند. شیشلی جزو اولین مناطق در کشور ترکیه است که از خدماتی مانند گاز طبیعی، برق و واگن های برقی بهره مند شد و این موضوع یکی از دلایل قوی و بسیار موثر در پیشرفت این محله به شمار می رود. امروزه علاوه بر آثار تاریخی، مراکز تجاری و علمی بسیار مهمی در این منطقه واقع شده اند که سبب شده اند شیشلی به عنوان یکی از مراکز توریستی بسیار مهم شهر استانبول قلمداد گردد. به دلیل احداث زیرساخت های فراوان و همچنین مراکز تجاری و تفریحی بسیار بزرگ در این محله، این ناحیه در طول روز یکی از شلوغ ترین محله های استانبول بوده و جمعیت بسیاری در آن حضور دارند.

6 جاذبه توریستی شیشلی استانبول

شیشلی یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است. شما با گشت و گذار در آن می توانید تاریخ و فرهنگ غنی کشور ترکیه را از نزدیک مشاهده کنید. آثار باستانی و موزه هایی که در شیشلی استانبول وجود دارند، همیشه مورد توجه علاقه مندان به فرهنگ و معماری بوده است. در این قسمت تعدادی از معروف ترین آثار باستانی این منطقه را حتما باید ببینید به شما معرفی می کنیم.

1. مسجد شیشلی Sisli Mosque: این مسجد که به سبک معماری کلاسیک عثمانی ساخته شده است، اولین مسجد است که درترکیه پس از دوره جمهوری خواهی ساخته شده. این مسجد دیدنی با معماری زیبا و منحصر بفرد خود، یکی از اماکن توریستی بسیار پربازدید شیشلی استانبول است که بجز ساعات اقامه نماز، همه روزه برای بازدید عموم باز می باشد.

2. موزه آتاتورک در محله شیشلی Ataturk Museum: آتاتورک رهبر و بنیانگذار جمهوری ترکیه در این مکان کار و زندگی می نموده است و امروزه این ساختمان به موزه ای برای نگهداری و نمایش وسایل و آثار این رهبر مشهور تبدیل شده است.

3. موزه نظامی استانبول Istanbul Military Museum: امپراطوری عثمانی یکی از قوی ترین و پر آوازه ترین ارتش های دنیا را داشته و در سایه همین امر، پیروز به فتوحات و کشورگشایی های فراوانی شده است. در این موزه جذاب و دیدنی اطلاعات مفیدی در رابطه با ارتش عثمانی و ادوات مورد استفاده توسط این ارتش دریافت می کنید.

4. بازار عتیقه مجیدیه کوی Mecidiyekoy Antiques Bazaar: اگر به اشیای قدیمی و عتیقه علاقه مند هستید، حتما به این بازار دیدنی سر بزنید. این بازار که از 27 فروشگاه عتیقه فروشی تشکیل شده است، مکانی برای عرضه انواع مختلفی از آثار هنری و لوازم عتیقه می باشد. قبل از خرید از این فروشگاه حتما از محدودیت هایی که در ترکیه برای خروج عتیقه از کشور وجود دارد اطلاعات کسب نمایید.

5. کلیسای جامع سنت اسپریت Saint Sprit Cathedral: این کلیسا در سال 1845 میلادی توسط هیلراو Hillereau، یکی از معاونان پاپ، ساخته شده و دومین کلیسای بزرگ کاتولیک روم در استانبول است. این کلیسا به سبک باروک ساخته شده و از معماری و فضای بسیار زیبا و دلنشینی برخوردار می باشد.

اگر از گشت و گذار در خیابان ها و محله های استانبول خسته شدید و قصد استراحت در طبیعیت زیبا را داشتید، شیشلی یکی از بهترین مناطق استانبول است که به شما امکان استراحت در میان طبیعت زیبا و دلنشین را ارائه می دهد. دو پارک بزرگ و بسیار دیدنی استانبول در ناحیه شیشلی استانبول واقع شده اند که با توجه به امکانات خاصی که در خود دارند، شرایطی ایده آل برای تفریح و استراحت شما را فراهم می سازند.

6. پارک دموکراسی Maçka: این پارک دیدنی که در نزدیکی دانشگاه فنی تکسیم واقع شده است در قرن 19 ساخته شده و مملو از گیاهان و درختان متنوع است. در این پارک راستا پیاده روی، زمین بازی برای بچه ها، انواع کافی شاپ، استخرهای تزئینی و تجهیزات ورزش در فضای آزاد وجود دارد که محیطی دلنشین برای لذت و آرامش شما فراهم آورند.

راهنمای خرید در محله شیشلی استانبول

محله های استانبول پر از مراکز خرید و مزون هایی است که می توانید بهترین اجناس و لباس های دنیا را در آن ها پیدا کنید. شیشلی استانبول با داشتن بزرگترین مرکز خرید اروپا، یکی از مناطق بسیار مطرح استانبول در زمینه خرید و فروش اقلام مختلف می باشد. شما در شیشلی به مراکز مدرن و زیبایی دسترسی دارید که می توانید تمامی احتیاج های خود را در آن ها تهیه نمایید.

بعضی از معروف ترین مراکز خرید شیشلی استانبول عبارتند از:

  • Cevahir Mall: مرکز خرید جواهر که به آن مرکز فرهنگ و تجارت شیشلی نیز می گویند، از مراکز مدرن خرید درترکیه است. Cevahir Mall یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا است ک در شش طبقه ساخته شده است. در این شش طبقه بیش از 343 فروشگاه خرده فروشی، 34 فست فود و 14 و رستوران منحصر به فرد وجود دارد. بعضی این فروشگاه ها، اولین فروشندگان مارک های بین المللی در ترکیه هستند. از دیگر امکانات این مرکز خریدمی توان به یک صحنه نمایش بزرگ، 12 سینما، سالن بولینگ، ترن هوایی کوچک برای بچه ها و امکانات تفریحی دیگر اشاره نمود.
  • Metro City Shopping Center: ویژگی منحصر به فرد این مرکز خرید سهولت دسترسی به آن است. این مرکز خرید که در کنار ایستگاه مترو لونت واقع شده است، از مترو دارای ورودی های مستیم است. از ایستگا مترو می توانید وارد طبقه سوم این مرکز شوید. مرکز خرید متروسیتی در 4 طبقه ساخته شده که در آن 140 فروشگاه از برندهای بین المللی و ترکی و سالن های غذاخوری و کافه تریا وجود دارد. علاوه بر این، دارای 2 برج مسکونی و یک برج اداری است.
  • Kanyon Shopping Mall: این مرکز خرید که یکی از مدرن ترین مراکز خرید استانبول است دارای معماری جالب و منحصر به فردی است. معماری آن به صورتی ست که فروشگاه های آن در فضاهای بسته وهم فضاهای باز قرار دارند. مرکز خرید کانیون در 4 طبقه ساخته شده که در طبقه آخر آن می توانید لذت غذا خوردن در رستوران های زنجیره ای استانبول را تجربه کنید.
  • Profilo Shopping Center: این مرکز خرید نیز یکی از مراکز مدرن در محله شیشلی است. این مرکز علاوه بر چند فروشگاه، شامل یک صحنه تئاتر است.

علاوه بر مراکز خرید بزرگ و مجللی که در شیشلی وجود دارند، بازارها و مراکز خرید محلی نیز در این منطقه به چشم میخورند که می توانید برای تهیه سوغاتی های سنتی و زیبا به آنها سر بزنید و یادگاری هایی زیبا با قیمتی بسیار مناسب، خریداری نمایید.

شیشلی استانبول را می توان به عنوان مرکز تجاری اصلی این شهر قلمداد نموده و جزو محله های پر رفت و آمد استانبول دانست. در این ناحیه می توانید علاوه بر تماشای نمونه های دیدنی از فرهنگ و هنر کشور ترکیه، به مراکز تجاری بسیار مدرن و زیبایی دسترسی داشته باشید که در عمل چیزی بیشتر از امکانات یک مرکز خرید در اختیار شما قرار می دهند.

برای بازدید از این جاذبه، در

تور استانبول

با خبرنگاران همسفر شوید.منبع: دالاهو
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 590

به "معرفی جامع محله شیشلی استانبول و جاذبه های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جامع محله شیشلی استانبول و جاذبه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید