غیبت سریالی سرمربیان تیم های ملی کشتی در مسابقات قهرمانی کشور، کسالت یا اعتراض؟

به گزارش مجله باهام، رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در حالی به سرانجام رسید که محمد بنا در سالن مسابقات حضور نداشت.

غیبت سریالی سرمربیان تیم های ملی کشتی در مسابقات قهرمانی کشور، کسالت یا اعتراض؟

به گزارش ، رقابت کشتی فرنگی قهرمانی کشور در حالی با شناخت نفرات برتر در بندر امام خمینی (ره) استان خوزستان به انتها رسید که این مسابقات یک غایب بزرگ داشت.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و عضو کمیته فنی مسابقات این رقابت ها را از نزدیک تماشا نکرد تا او نیز مثل غلامرضا محمدی سرمربی آزادکاران که برای تماشای پیکار های قهرمانی کشور به بیرجند سفر نکرده بود نسبت به این مسابقات مهم، بی تفاوت باشد.

محسن کاوه و ابراهیم مهربان، مدیر فنی و مربی تیم ملی، غیبت غلامرضا محمدی را با بیماری و کسالت وی توجیه کردند، اما عدم حضور محمد بنا ولو اینکه حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی اظهار کرده سرمربی تیم ملی بدلیل بیماری فرزندش غایب کمیته فنی بود به هیچ عنوان منطقی و قابل توجیه نمی باشد چرا که با شناختی که از محمد بنا وجود دارد او در سخت ترین شرایط نیز همواره کنار کشتی بوده است.

بر همین اساس کارشناسان اهل فن غیبت محمد بنا در مسابقات قهرمانی کشور را نوعی اعتراض قلمداد می کنند و اعتقاد دارند انتصاب حسن یوسفی افشار به عنوان رئیس جدید انستیتو کشتی احتمالا به مذاق آقای خاص خوش نیامده چرا که همه خانواده ورزش اول بخوبی می دانند این دو پیشکسوت، سال های بسیاری است ارتباط خوبی با هم ندارند.

از طرفی وقتی به 2 بند از حکم یوسفی افشار که عنوان شده ارائه طرح درباره نحوه انتخاب کشتی گیران تیم های ملی برای اعزام به مسابقات قاره ای، جهانی و المپیک به صورت قانونمند و عدالت محور و ارائه طرح درباره نحوه انتخاب سرمربیان و مربیان تیم های ملی توجه می کنیم بیشتر به دلیل غیبت محمد بنا در مسابقات پِی می بریم چرا که سرمربی تیم ملی همواره در تصمیم گیری هایش اجازه دخالت به فرد یا افرادی را نداده، اما گویا حالا وی باید تابع قوانین جدید فدراسیون باشد.

محمد بنا علی رغم آنکه بار ها اشاره کرده بود اعتقادی به مدیر تیم های ملی ندارد، اما پس از انتصاب حسن رنگرز در این پست از حضور وی در کنار فرنگی کاران حمایت کرد، ولی بنظر می رسد او که شورای فنی را به هیچ عنوان به رسمیت نپذیرفت بعید است اجازه دهد کسی در کارش دخالت کند به همین دلیل باورش برای اهالی کشتی کمی سخت است که قبول کنند بنا صرفاً برای بیماری فرزندش مسابقات قهرمانی کشور را از نزدیک تماشا نکرده؛ در نتیجه همان اعتراض می تواند جوابی برای غیبت او در این مسابقات که هم برای کشتی گیران و هم برای کادر فنی بسیار با اهمیت بود باشد.

به هر صورت حالا که در سال المپیک هستیم و مثل همواره انتظارات از کشتی بالاست امیدواریم شرایط به گونه ای پیش رود تا آزاد و فرنگی کاران با آرامش و حمایت های لازم بتوانند در جهت موفقیت گام بردارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 540

به "غیبت سریالی سرمربیان تیم های ملی کشتی در مسابقات قهرمانی کشور، کسالت یا اعتراض؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت سریالی سرمربیان تیم های ملی کشتی در مسابقات قهرمانی کشور، کسالت یا اعتراض؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید