نفت آبادان مسافر آسیا بود، اگر...

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/خوزستان صنعت نفت آبادان در لیگ نوزدهم نتوانست ماموریت خود را با موفقیت به سرانجام برساند.

نفت آبادان مسافر آسیا بود، اگر...

صنعت نفتی ها که لیگ هجدهم را با تمام مسائل اقتصادی که داشتند با کسب عنوان نهمی به انتها رساندند، با انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم برای لیگ نوزدهم، نشان دادند که برنامه خاصی دارند.

به گزارش خبرنگاران، اسکوچیچ که طی حضورش در فوتبال ایران کارنامه پیروزی دارد، برای پیروزیت در صنعت نفت نیز عزم خود را جزم نموده بود، البته این مربی کروات می دانست هم در شهر فوتبالی آبادان و هم برابر رقبایی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و حتی فولاد که از نظر اقتصادی و جذب بازیکن، شرایط خیلی بهتری نسبت به نفت دارند، کار بسیار سختی دارد و ماموریت سختی را عهده دار شده است.

نفت در اولین گام لیگ نوزدهم، فولاد را در خانه اش شکست داد تا خط و نشانی برای رقبا کشیده باشد. این تیم در نیم فصل اول نیز تنها برای 2 بار بازی را به حریفان واگذار کرد و پیروزی مقابل تراکتور، سپاهان و شهرخودرو نشان می داد که نفت بر خلاف فصل های قبل، در لیگ نوزدهم با دست پر به جنگ رقبا آمده است. همه چیز در آبادان خوب پیش می رفت و صنعت نفتی ها خود را در بالای جدول و در بین مدعیان جا داده بودند و از شانس های کسب سهمیه آسیایی بودند که تمام رویاهای نفت با شروع نیم فصل دوم و کوک ساز جدایی اسکوچیچ به بهانه بیماری اش، بر باد رفت.

بالاخره اسکوچیچ نیز از جمع آبادانی ها جدا شد تا روزهای افول نفت در لیگ ایران هم فرا برسد. نفت در ادامه آنقدر پر فراز و نشیب ظاهر شد که کمتر کسی می توانست تصور کند این همان نفت نیم فصل اول است. البته صنعت نفتی ها در هیچ دیداری دست و پا بسته نبودند و همچنان رقبا از آن ترس داشتند ولی نتوانستند همچون نیم فصل اول با تمرکز و با جسارت ظاهر شوند.

اما آن چه نفت را از هدف خود دور و دورتر کرد، مسائل اقتصادی فراوان و حاشیه سازی عده ای علیه سرمربی بومی نفت یعنی بهنام سراج بود که همین نیز تمرکز را از این سرمربی جوان گرفت؛ اما نکته جالب این بود که با وجود این که نفت نتوانست نتایج نیم فصل اول خود را تکرار کند، برای هفته های بسیار در رده هفتم جا خوش کرد و در نهایت نیز با همین عنوان هفتمی به کار خود در لیگ نوزدهم انتها داد.

اگرچه نفت با رده ای بهتر از فصل قبل به کار خود در لیگ نوزدهم انتها داد اما اگر اسکوچیچ می ماند و رفیق نیمه راه نمی شد و نفت از نظر اقتصادی در شرایط بهتری قرار داشت و مصوبات وزارت نفت نیز مانع سختی بر سر راه این باشگاه جهت ایجاد شرایط بهتر برای تیم نمی شد، چه بسا حالا نفت مسافر آسیا بود.

به هر حال اگر مسئولان وزارت نفت و مسئولان استان خوزستان هم با صنعت نفتی ها مهربان تر رفتار می کردند و پول به موقع به باشگاه می رسید تا به خاطر نبود پول مجبور نشوند انجام تست های کرونا و شروع تمرینات خود را به تاخیر بیاندازند، بی شک نفت می توانست نتایج خیلی بهتری را برای طرفداران پر شور خود رقم بزند. هر چند اگر مدیریت خوب مسئولان باشگاه نفت آبادان نبود و نمی توانستند با تجربه ای که دارند، این بی پولی و حواشی را کنترل نمایند، چه بسا آبادانی ها با حضور در نیمه پایین جدول کار خود را در لیگ برتر به انتها می رساندند.

در نهایت نفت، دلخوشی جوانان آبادانی پیروز نشد ماموریتی را که به خوبی شروع نموده بود به خوبی به انتها برساند و مسائل فعلی آبادانی ها نشان می دهد اگر صنعت نفتی ها با همین مسائل اقتصادی پا به لیگ بیستم بگذارند، باید منتظر روزهای خیلی بدتری برای این تیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1293

به "نفت آبادان مسافر آسیا بود، اگر..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت آبادان مسافر آسیا بود، اگر..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید