پیش بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022

به گزارش مجله باهام، به گزاش خبرنگاران، ویژه نامه اکونومیست در گزارشی تحلیلی 10روند اصلی سال آینده میلادی را تشریح کرد. به گزارش اکونومیست دموکراسی یا اقتدارگرایی، از پاندمی تا اندمی (همه گیری محلی)، نگرانی های تورمی، آینده بازار کار، مقررات کسب وکارهای حوزه تکنولوژی، رشد رمزارزها، تغییرات آب وهوایی، لغو سفرهای بین المللی و ممنوعیت های مسافرتی، رقابت های فضایی و ورزش و سیاست 10موضوع اصلی سال آینده خواهد بود. علاوه بر اینها، به باور کارشناسان اکونومیست سال های پساکرونا را رقابت جدی بین چین و آمریکا تشکیل می دهد و این رقابت می تواند حوزه های متنوعی از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی را شامل شود.

پیش بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022

اقتدارگرایی یا دموکراسی؟

انتخاب آگاهانه یا ناآگاهانه مردم و حکومت ها در سال آینده می تواند نوع دموکراسی یا اقتدارگرایی در آن کشورها را مشخص کند. یکی از چالش های سال آینده را رقابت بین این دو نوع حکومت تشکیل خواهد داد.

تبدیل کرونا به یک همه گیری محلی

در سال آینده، کرونا دیگر برای افراد واکسن زده خطرناک نخواهد بود و تا سال 2023، کرونا مانند دیگر بیماری ها از جمله آنفلوآنزا در خواهد آمد. با این وجود، همچنان امکان جهش های ویروس کرونا در سال آینده نیز وجود دارد و واکسن و دزهای بوستر برای کشورهای پیشرفته و ثروتمند می تواند موجب کنترل شرایط شود.

نگرانی های تورمی

مسائل زنجیره عرضه و افزایش تقاضا، نرخ تورم را در بسیاری از کشورها بالا برده است.

مقررات کسب وکارهای حوزه تکنولوژی

قانون گذاران اروپایی و آمریکایی سعی در ایجاد مقررات نو در حوزه تکنولوژی خواهند داشت. در همین زمینه، چین زودتر از سایر کشورها فعالیت این نوع از کسب وکارها را با محدودیت روبرو کرده است.

رشد رمزارزها و رقابت سه وجهی

همچنان رمزارزها و نوع روبروه حکومت ها و بانک های مرکزی با آنها، در سال آینده خبرساز خواهد بود. در زمینه آینده تامین مالی، رقابت سه وجهی بین طرفداران بلاک چین (کریپتوکارنسی) و بنگاه های سنتی در زمینه تکنولوژی و بانک های مرکزی تشدید خواهد شد. این رقابت سه طرفه در سال 2021 می تواند شکل تامین مالی در اقتصاد را ترسیم کند. البته در همین زمینه مقررات بانک های مرکزی باید مبتنی بر حفظ حریم خصوصی، افزایش امنیت و جلوگیری از پولشویی باشد.

تصویر آینده بازار کار

همه متخصصان اتفاق نظر دارند که بازار کار آینده به صورت ترکیبی حضوری و دورکاری خواهد بود اما نکته اصلی در این زمینه عدالت بین کارمندان مختلف خواهد بود.

دلهره ای از تغییرات آب و هوایی

مسائل محیط زیستی و افزایش گرمایش زمین، لزوم تسریع در سیاستگذاری دولت ها در این زمینه را افزایش خواهد داد.

تحول صنعت فضا

با ورود بخش خصوصی به فضا، امکان رشد بیش از پیش تکنولوژی فضایی و انجام سفرهای فضایی توریستی وجود خواهد داشت.

ورزش و سیاست

المپیک زمستانی بیجینگ و جام جهانی قطر در سال 2022 و ارتباط آنها با رویدادهای سیاسی می تواند از اتفاقات جالب توجه سال آینده باشد.

منبع:دنیای اقتصاد

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2171

به "پیش بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اقتصاد ایران و جهان در 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید