فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا

به گزارش مجله باهام، اسپانیا از جذابترین مقصدهای توریستی دنیاست و هر سال بیش از 80 میلیون توریست، برای تماشای جاهای دیدنی اسپانیا به این کشور سفر می نمایند. از آنجاییکه مادرید مرکز و یکی از دو مقصد اصلی توریستی در این کشور است، فرودگاه باراخاس مادرید اولین مقصد بسیاری از توریستان تور اسپانیا خواهد بود.

فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا

فرودگاه بین المللی مادرید بزرگترین فرودگاه اسپانیا است که بیشترین حجم ترافیک هوایی این کشور را به خود اختصاص داده است.

اگر دوست دارید پیش از سفر به اسپانیا با فرودگاه باراخاس مادرید بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

درباره فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید، فرودگاه اصلی شهر مادرید و بزرگترین فرودگاه بین المللی اسپانیا است. این فرودگاه در سال 1927 میلادی ساخته شد و از سال 1931 میلادی پذیرای پروازهای داخلی و خارجی از آن انجام گرفت. اولین راستا پروازی برنامه ریزی شده از فرودگاه مادرید در اسپانیا، به مقصد بارسلونا بود و جالب است بدانید که تا سال 2008، این راستا پرترددترین راستا هوایی جهان بود که بیش از 900 پرواز در هفته داشت.

فرودگاه بین المللی مادرید کار خود را با یک ترمینال و ظرفیت 30 هزار مسافر در سال شروع کرد. اما در حال حاضر این فرودگاه با 5 ترمینال مختلف و جابجایی بیش از 61 میلیون مسافر در سال، ششمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است. بعلاوه پس از فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه باراخاس مادرید دومین فرودگاه بزرگ قاره سبز است.

علت نامگذاری فرودگاه مادرید به باراخاس، به خاطر قرارگیری این فرودگاه در کنار منطقه باراخاس مادرید است. فرودگاه باراخاس مادرید در شمال شرق شهر مادرید واقع شده و با مرکز تاریخی مادرید مانند میدان پوئرتا دل سول و میدان مرکزی مادرید، تنها 13 کیلومتر فاصله دارد. بعلاوه منطقه تجاری مادرید با فرودگاه تنها 9 کیلومتر فاصله دارد و همین موضوع، یکی از مزیت های فرودگاه بین المللی مادرید به شمار می رود.

در حال حاضر این فرودگاه با 5 ترمینال مختلف و جابجایی بیش از 61 میلیون مسافر در سال، ششمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است. بعلاوه پس از فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه باراخاس مادرید دومین فرودگاه بزرگ قاره سبز است

اما علاوه بر موقعیت این فرودگاه در شهر مادرید، موقعیت فرودگاه باراخاس در قاره اروپا نیز حائز اهمیت است. این فرودگاه را می توان دروازه ورود به شبه جزیره ایبری دانست و مقصد بسیاری از افرادی است که قصد دارند به طور زمینی یا حتی با پروازهای محلی، به غربی ترین منطقه اروپا سفر نمایند. بعلاوه این فرودگاه نقطه اتصالی برای ارتباط دو قاره اروپا و آمریکای جنوبی نیز به شمار می رود.

اگرچه این فرودگاه بیشتر با نام باراخاس شناخته می گردد و کد بین المللی یاتای آن نیز MAD است، اما از سال 2014 نام آن به طور رسمی به فرودگاه آدولفو سوائرز تغییر کرد. آدولفو سوارز اولین نخست وزیر اسپانیا بود که نقش مهمی در تغییر حکومت اسپانیا از دیکتاتوری ژنرال فرانکو به دموکراسی ایفا نموده بود.

علاوه بر تمام این موارد، معماری فرودگاه باراخاس مادرید نیز بسیار پیشرفته است و گردشگران به راحتی می توانند راستا خود را در این فرودگاه پیدا نمایند. در ادامه می توانید پلان فرودگاه باراخاس مادرید را مشاهد کنید.

دسترسی به فرودگاه باراخاس مادرید

همانطور که گفتیم فرودگاه باراخاس مادرید فاصله بسیار کمی با مرکز شهر دارد. همین موضوع باعث شده است تا دسترسی به این فرودگاه با استفاده از حمل و نقل عمومی در اسپانیا فوق العاده راحت باشد. برای دسترسی به فرودگاه باراخاس مادرید می توانید از راه های زیر بهره ببرید:

مترو

خط 8 متروی مادرید که از ایستگاه Nuevos Ministerios در مرکز مادرید شروع می گردد، شما را ظرف مدت 12 الی 15 دقیقه به تمامی ترمنیال های این فرودگاه اسپانیا می رساند. با خرید یک بلیت 4.5 تا 5 یورویی، می توانید از تمامی ترمینال های فرودگاه به ایستگاه های محدوده A مترو سفر کنید. بعلاوه این خط مترو در بعضی از ایستگاه ها با شبکه راه آهن اسپانیا تلاقی دارد.

اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از وسایلی است که شما را به راحتی به فرودگاه باراخاس مادرید می رساند. خط 101 خطوط اتوبوسرانی مادرید ایستگاه Canillejas را به ترمینال های T1، T2 و T3 متصل می نماید و این خط نیز با دیگر خطوط شبکه حمل و نقل عمومی مادرید تلاقی دارد و می توانید به راحتی در سطح شهر مادرید سفر کنید. برای هر بار سوار شدن به این اتوبوس ها، باید بلیتی به مبلغ 1.5 یورو بخرید.

بعلاوه اگر تمایل داشتید با خودروی شخصی به فرودگاه باراخاس مادرید بروید، اصلا جای نگرانی نیست. علاوه بر دسترسی عالی، فرودگاه باراخاس مادرید به پارکینگ های مختلفی مجهز است که می توانید خودروی خود را در آنها پارک کنید.

پارکینگ P1 یک پارکینگ روباز است که در مقابل ترمینال فرودگاه قرار گرفته است، P2 پارکینگ مسقفی است که دسترسی مستقیمی به ترمینال های T2 و T3 دارد، پارکینگ ترمینال 2 که برای توقف های کوتاه مدت در نظر گرفته شده است، و پارکینگی با ظرفیت 1655 خودرو که برای توقف های بلند مدت است.

در ادامه تعدادی از عکس های فرودگاه باراخاس مادرید را ببینید تا با زیبایی های این فرودگاه آشنا شوید.

منبع: ققنوس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2021

به "فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید