معمار ایرانی برنده جایزه جین درو 2022 شد

به گزارش مجله باهام، جایزه جین درو 2022 برای تقدیر از فعالیت ها و تعهد فرشید موسوی در زمینه تعالی فرآیند معماری و ارتقای نقش موثر زنان در معماری معاصر جهان به این معمار ایرانی-بریتانیایی اهدا شد.

معمار ایرانی برنده جایزه جین درو 2022 شد

ایمنا: فرشید موسوی، معمار بریتانیایی ایرانی تبار، بنیان گذار دفتر معماری فرشید موسوی (FMA) بعد از دریافت جایزه جین درو 2022، گفت: دریافت این جایزه برای من افتخار بزرگی است؛ جایزه ای که به دستاوردهای زنان در عرصه معماری توجه کرده است.

وی اضافه نمود: الگوهای نسبتاً کمی برای زنان در معماری وجود دارد و من معتقدم که این جایزه به آن ها اجازه می دهد تا در پاسخ به چالش های فوری که معماران امروزی با آن روبرو هستند، خلاق تر عمل کنند، خواه این چالش ها یافتن کاربردهای نو برای ساختمان ها و یا پرداختن به تغییرات آب و هوایی برای محافظت از نسل های مختلف باشد.

جایزه جین درو از نام معمار مدرنیست و طراح شهری انگلیسی، جین درو گرفته شده است. درو در جنگ جهانی دوم و پس از آن در زمینه ساخت مسکن اجتماعی در کشورهای انگلستان، آفریقای غربی، هند و همچنین ایران فعالیت کرده است. او سال 1955 طراحی ساختمان های مسکونی در مسجد سلیمان و طراحی شهری میدان نفتی گچساران در جنوب ایران را انجام داده است.

این جایزه سالانه از سوی مجله انگلیسی معماری و به عنوان جوایز زنان در معماری شناخته می شد، اهدا می شود. از برندگان قبلی این جایزه می توان به کیت مکینتاش، زاها حدید، دنیس اسکات براون، آماندا لوته و یاسمین لاری اولین معمار زن پاکستانی اشاره کرد.

فرشید موسوی که سال 2022 پیروز به دریافت جایزه جین درو شده است، معمار بریتانیایی ایرانی تبار، بنیان گذار دفتر معماری فرشید موسوی (FMA) و استاد تحصیلات تکمیلی دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد است. او از بنیان گذاران و مدیران دفتر معماران خارجی (FOA) بود که در ژوئن 2011 منحل شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2154

به "معمار ایرانی برنده جایزه جین درو 2022 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمار ایرانی برنده جایزه جین درو 2022 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید