نابینا شدن معترضان آمریکایی با گلوله پلاستیکی

به گزارش مجله باهام، رسانه های آمریکا گزارش داده اند شلیک گلوله پلاستیکی توسط پلیس به سمت معترضان به نابینا شدن معترضان منجر شده است.

نابینا شدن معترضان آمریکایی با گلوله پلاستیکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکا گزارش داده اند استفاده پلیس از گلوله های پلاستیکی برای متفرق کردن معترضان به نژادپرستی در این کشور به زخمی و نابینا شدن معترضان منجر شده است.

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داده این موضوع منجر شده قانونگذاران ایالتی و محلی اکنون در صدد باشند استفاده پلیس از این گلوله ها را محدود کنند.

به نوشته این روزنامه دست کم در هفت شهر بزرگ آمریکا و چند ایالت تلاش شده محدودیت هایی برای استفاده از گلوله های پلاستیکی و سایر پرتابه ها پیشنهاد شود. با وجود این، برخی از این تلاش ها با مخالفت ادارات پلیس و سایر مخالفان روبه رو شده است.

علاوه بر این، درگیری های بین افسران پلیس و معترضان در پورتلند و واشنگتن بعد از مرگ جورج فلوید، فشارها برای انجام تحقیقات توسط نهادهای قضائی را افزایش داده است.

جورج فلوید مردی آفریقایی تبار-آمریکایی بود که در حین دستگیری بر اثر فشار زانوی پلیس جان خود را از دست داد. مرگ وی منجر به تظاهرات گسترده ای علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در سرتاسر این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1310

به "نابینا شدن معترضان آمریکایی با گلوله پلاستیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابینا شدن معترضان آمریکایی با گلوله پلاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید