نکات جالب که در خصوص روغن شترمرغ باید بدانید

به گزارش مجله باهام، روغن شترمرغ یکی از روغن های پراستفاده و محبوب می باشد که نکات خاصی در خصوص این روغن وجود دارد.

نکات جالب که در خصوص روغن شترمرغ باید بدانید

به گزارش خبرنگاران به نقل از شیعه نیوز، Struthio Camelus نام علمی شتر مرغ میباشد که از پرندگان بومی آفریقا بدون پرواز است و نیز در تمام جهان بعنوان عظیم ترین پرنده زنده از آن نام برده میگردد.همچنین باید گفته گردد که تخم شتر مرغ عظیم تر از تخم های پرندگان زنده دیگر است.ظاهر متفاوت و منحصر بفرد این پرنده آن را از دیگر پرندگان جدا میکند و البته هواداران زیادی هم دارد.

به نظرتان قدیم ها که لوازم آرایشی و ژل و بوتاکس و جراحی پلاستیک و لیفتینگ و … نبود، افراد با چه چیزهایی خودشان را زیبا می کردند و چطور چهره شان را شاداب نگه می داشتند؟! بله! درست است! از هر آنچه در طبیعت وجود داشت، برای درمان و البته زیباتر شدن یاری می گرفتند؛ هم از گیاهان و هم از حیوانات! هیچ می دانید از 3 هزار سال پیش مردم از روغن شترمرغ برای حفظ سلامت خود استفاده می کردند؟ اگرچه محققان و دانشمندان تا امروز نتیجه ای قطعی از اثرگذاری روغن شترمرغ بر درمان برخی از بیماری های مفصلی و عارضه های پوستی منتشر ننموده اند اما برخی از آنها معتقدند موادی بسیار موثر و شفابخش در ترکیبات روغن شترمرغ وجود دارد که اگرچه تعیین نیست در کجا قرار گرفته است و فرایند درمانی آنها چگونه است، اما خواص درمانی و شفابخش زیادی دارد که از میان آنها می توان به کاهش التهاب ها و دردهای ناشی از آرتروز، رماتیسم و برخی از بیماری های مفصلی و افزایش زیبایی و سلامت پوست اشاره نمود. اگر دوست دارید بدانید این روغن به چه دردهایی می خورد و چه خواصی برای سلامت و زیبایی شما دارد، با ما همراه باشید.

روغن مرطوب نماینده شترمرغی!

گفتیم که از زمان های دور، مردم به خصوص در آفریقا، مصر و روم از روغن شترمرغ استفاده می کردند. حتی برخی درمانگران طب مکمل معتقدند مصرف روغن شترمرغ به صورت موضعی می تواند تاثیر زیادی در بهبود آبرسانی به سلول های پوستی داشته باشد و به این ترتیب به حفظ شادابی و نشاط سلول های پوستی یاری نموده و مانع از بروز چین و چروک می گردد.

به اعتقاد این درمانگران امگا3 موجود در روغن شترمرغ مهم ترین عامل در حفظ نشاط و سلامت پوست است. این روغن که جذب بالایی دارد می تواند در مدت زمان کوتاهی به بهبود آبرسانی به سلول های پوستی و درمان خشکی پوست یاری کند. در متون تاریخی و قدیمی بسیاری به این نکته اشاره شده که افراد ثروتمند در مصر باستان به ویژه ملکه کلئوپاترای هفتم از روغن شترمرغ برای حفظ زیبایی و آبرسانی پوست در آب و هوای گرم و خشک مصر استفاده می کردند. پماد سوختگی شترمرغی!

هیچ می دانید بسیاری از مردم سرزمین هایی که آب و هوای گرم و خشک دارند، از این روغن برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی استفاده می نمایند؟ تسریع فرایند درمان برخی از بیماری های پوستی نظیر برخی از سوختگی های سطحی و درجه یک، درمان آفتاب سوختگی و برخی از التهاب های پوستی ناشی از حساسیت از دیگر خواص درمانی روغن شترمرغ است که توسط برخی از درمانگران طب مکمل در کشورهای اروپایی به آن اشاره شده است. به اعتقاد این گروه استعمال موضعی از روغن شترمرغ بر نواحی که دچار سوختگی، جراحت سطحی و حتی اگزما شده، موجب کاهش التهاب، قرمزی پوست و سوزش ناحیه پوست می گردد.

لیفتینگ شترمرغی!

هرقدر هم واقع گرا باشید، کنار آمدن با کهولت سن و پیری، به خصوص چروک شدن پوست و درهم شدن صورت، چندان کار ساده ای نیست! اما می دانستید محققان اروپایی معتقدند روغن شترمرغ خواص ضدپیری هم دارد؟! آنها معتقدند استفاده از این روغن به صورت موضعی در نواحی پوست دست، گردن و صورت می تواند موجب افزایش شادابی و طراوت سلول های پوستی شده و موجب تاخیر فرایند پیری سلول های پوستی می گردد. علاوه بر این ماساژ صورت با این روغن می تواند به پیشگیری از افتادگی عضلات صورت یاری کند و به پیشگیری از بروز چین و چروک در صورت به ویژه نواحی اطراف چشم و لب همراه باشد.

موهای شترمرغی!

تحقیقات آزمایشگاهی ثابت نموده که روغن خام شترمرغ به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری، یکی از بهترین و طبیعی ترین روغن ها برای پیشگیری از رشد باکتری است. از آنجا که یکی از انواع ریزش مو در مردان، ریزش موی ناشی از رشد بیش از حد باکتری ها بر سطح پوست است، برخی از کارخانه های فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن شترمرغ برای تهیه محصولات ویژه پوست و موی خود استفاده می نمایند. به اعتقاد برخی از درمانگران، استفاده از روغن شترمرغ و ماساژ آن در موضع سر می تواند به از بین رفتن باکتری ها و تجمع آنها در سطح پوست یاری کند و به این ترتیب عامل ریزش مو در مردانی که دچار طاسی و ریزش مو به دلیل تجمع باکتری ها هستند را کنترل می نماید. از طرفی برخی از درمانگران طب مکمل این روغن را برای پیشگیری از ریزش موهای سر و ابرو و درمان آن بسیار موثر می دانند.

ضدترک شترمرغی!

برخی از درمانگران طب های طبیعی بر این باورند که ماساژ روغن شترمرغ می تواند تاثیر زیادی در بهبود ترک های موجود در سطح پوست داشته باشد؛ ترک هایی که به دلیل بارداری در ناحیه شکم زنان دیده می گردد یا ترک های پوستی ناشی از چاقی و لاغری و ترک های ناشی از خشکی پوست از جمله شایع ترین عوارض پوستی محسوب می شوند که با ماساژ روغن شترمرغ روی پوست به مرور درمان می گردد. این روغن به دلیل آبرسانی مناسبی که به سطح پوست و سلول های آن انجام می دهد، می تواند تاثیر درخشانی در ترمیم سلول های آسیب دیده داشته باشد و در مدت زمانی کمتر از 10 روز فرایند درمان پوست های خشک را افزایش دهد. امگا3 و اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ به ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده سطح پوست یاری نموده و موجب درمان خشکی آنها می گردد.

تقلبی ها را بشناسید

هر چیزی که مد می گردد و خواصش کشف می گردد و زیادی در بوق و کرنا می رود، خیلی زود سر و کله تقلبی هایش هم پیدا می گردد و روغن شترمرغ هم از این قاعده مستثنی نیست! برای انتخاب روغن شترمرغ اصل راه هایی وجود دارد که یکی از بهترین آنها انتخاب روغن یا محصولی است که دارای مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت باشد و شناسنامه لازم را داشته باشد. از طرفی باید بدانید که روغن شترمرغ از جمله روغن هایی است که قدرت جذب بسیار بالایی دارد و پس از استعمال چیزی از آن روی پوست باقی نمی ماند تا احتیاج به شست وشو داشته باشد. به این صورت که وقتی این روغن را روی پوست بدن ماساژ می دهید برخلاف دیگر روغن ها به سرعت جذب پوست می گردد، بنابراین باید از قابل اعتماد بودن مجوز و شناسنامه ارائه شده روی محصول مطمئن باشید، زیرا برخی از فراورینمایندگان این محصول ممکن است مدعی داشتن پروانه و مجوز از سوی وزارت بهداشت شوند، در حالی که مراحل اخذ این مجوز را طی ننموده اند.

یک جهان خاصیت شترمرغی!

تا اینجا متوجه شدید که برخی از خواص روغن شترمرغ هنوز ثابت نشده اند و خیلی هایش هم تحقیقات مختلف دانشمندان به اثبات رسیده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

اسید های چرب موجود در روغن شترمرغ به حفظ سلامت غشاهای سلولی یاری نموده و موجب ترمیم سلول های آسیب دیده سطح پوست می گردد.

روغن شترمرغ به دلیل داشتن امگا 3،6 و 9 و خواص آنتی باکتریال می تواند تاثیر زیادی در جوانسازی پوست و افزایش میزان شفافیت پوست داشته باشد.

ماساژ روغن شترمرغ به دلیل افزایش جریان خون در موضع ماساژ موجب کاهش دردهای مفصلی ناشی از بیماری هایی همچون آرتروز و رماتیسم می گردد.

برخی از درمانگران شیوه طبیعی درمان بر این باورند که ماساژ این روغن بر سر موجب درمان و کاهش میزان شوره سر نیز می گردد.

به گفته برخی از محققان ماساژ روغن شترمرغ در موضع پیشانی و سینوس ها در فصل های سرد سال موجب کاهش درد ناشی از سردردهای سینوسی می گردد.

مُسکنِ شترمرغی!

روغن شترمرغ، دمای ذوب پایینی دارد و به همین دلیل خیلی راحت و سریع- درکمتر از 10 دقیقه- با ماساژ جذب پوست می گردد. ضمن اینکه برخی از درمانگران طب مکمل بر این باورند که ماساژ روغن شترمرغ می تواند در تسکین و کاهش دردهای مفصلی و بهبود ورم مفاصل در بیماران مبتلا به بیماری های مفصلی موثر باشد. با این تفاصیل، روغن شترمرغ یک گزینه ایده آل برای کاهش دردهای مفصلی و استخوانی است! از طرفی روغن شترمرغ با افزایش جریان گردش خون در موضع درد به کاهش درد و تسریع فرایند درمان یاری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1510

به "نکات جالب که در خصوص روغن شترمرغ باید بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات جالب که در خصوص روغن شترمرغ باید بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات جالب که در خصوص روغن شترمرغ باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید