نگاهی به آغاز نه چندان خوب هندبال سپاهان و زاگرس در آسیا

به گزارش مجله باهام، رقابت های جام باشگاه های هندبال آسیا برای نمایندگان کشورمان خوب شروع نشد و ایرانی ها نتایج خوبی کسب نکردند.

نگاهی به آغاز نه چندان خوب هندبال سپاهان و زاگرس در آسیا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش ، رقابت های جام باشگاه های هندبال آسیا در این دوره شاهد حضور 2 نماینده کشورمان بود، این رقابت ها چند سالی شاهد حضور تیم ایرانی نبود، در آخرین دوره ای که تیم از کشورمان در این مسابقات حاضر شد نفت و گاز گچساران بود که در نهایت به عنوان چهارمی رسید، اما به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمد به عنوان نماینده آسیا در رقابت های جام باشگاه های دنیا هم حاضر شد و در نهایت به عنوان هفتمی رسید.

تیم های هندبال سپاهان و زاگرس اسلام آباد سال گذشته به عنوان های قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و جواز حضور در این مسابقات را گرفتند و در این بازی ها حاضر شدند. این 2 تیم، در 2 بازی ابتدایی خود شکست خورده اند و نمایش خوبی برابر تیم هایی که از غرب آسیا بودند نداشتند و همین باعث شد تا این عامل را مورد برسی قرار دهیم.

البته ناگفته نماند که این رقابت ها هنوز به سرانجام نرسیده و تعیین نیست که تیم های کشورمان در سرانجام به چه عنوانی می رسند. جدا از هر مسئله ای حضور تیم های ایرانی در این مسابقات پس از مدت ها می تواند به شرایط این رشته یاری کند و زمینه رشد و پیشرفت هندبالیست های ایرانی را فارغ از هر نتیجه ای، فراهم کند.

پروانه: انتظار بیشتری از نمایندگان ایران می رفت

حسن پروانه کارشناس هندبال کشورمان درباره حضور نمایندگان کشورمان در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: انتظار بیشتری از نمایندگان کشورمان از جمله س پاهان داشتیم، زیرا هم بازیکنان خوبی دارد و هم از شرایط مالی و امکاناتی بهتری نسبت به دیگر باشگاه ها برخوردار است. بازیکنان سپاهان مدت ها است که در کنار هم بازی می نمایند و مربی کار بلدی به اسم طاهری را در اختیار دارند.

او اضافه کرد: زاگرس اسلام آباد تا یکی دو روز پیش از اعزام وضعیتش تعیین نبودو اگر پاکدل از وزارت یاری نمی گرفت اعضای این تیم نمی توانستند در این مسابقات حاضر شوند و حتی ممکن بود این اتفاق برای کشورمان هم تبعاتی داشته باشد، به هر صورت با توجه به شرایط این تیم انتظار بیشتری هم وجود نداشت، زاگرس یک بازیکن ملی پوش بیشتر ندارد این در حالی است که تیم های دیگر تا دندان مسلح هستند و تا 4 -5 بازیکن لژیونر در اختیار دارند، اما باشگاه های ایرانی از جمله زاگرس و سپاهان تنها یکی - دو ملی پوش دارند و این که انتظار داشته باشیم این نفرات همه را ببرند انتظار اشتبا هی است.

سپاهان اگر نگاه دیگری به این مسابقات داشت می توانست پیروز تر باشد

کارشناس هندبال کشورمان ادامه داد:انتظار می رفت تیمی مانند سپاهان بیشتر هزینه می کرد و اگر چنین می شد تیم می توانست پیروز باشد و نتایج خوبی کسب کند و در آسیا هم آقایی کند، اما متاسفانه با نگاه دیگری کار را دنبال کردند، آقایی در آسیا کم نیست، اما نشد و اگر این تیم چند بازیکن یاریی و خوب هم داشت می توانست یاری حال باشد. تیم سپاهان با همین نفراتی که در لیگ حضور دارد اعزام شد و قطعا با چنین شرایطی باید انتظار می رفت که چنین نتیجه ای به دست بیاید.

او درباره اعزام لحظه آخری زاگرسی ها بیان داشت: این اتفاق به یاری داورزنی و پاکدل رقم زده شد وگرنه اعزامی انجام نمی شد و ممکن بود اتفاقات بدی رخ دهد. این اعزام در حالی انجام شد که بازیکنان روحیه و شرایط کافی لازم را نداشتند و تنها برای کسب تجربه در این مسابقات حاضر شدند ، خوشبختانه ابن لذاب نخستین مرتبه بود که زاگرسی ها از کشور خارج شدنداما با تمام این شرایط ما انتظار بیشتری داشتیم.

پروانه ادامه داد: از دیگر دلالیل این اتفاقات را می توان راه طولانی و فاصله زمانی زیاد با کره جنوبی دانست اما به هر صورت همان طور که پیش تر هم اشاره کردم ما توقع سکو از زاگرسی ها را نداشتیم، اما از سپاهان این توقع را داشتیم، با این حال آن ها هم مشکلاتی داشتند و اجازه جذب بازیکن خارجی و یا شرایطش را نداشتند، قطعا اگر چنین مشکلاتی نبود و 3 بازیکن خوب خارجی را جذب می کردند که تصور می کنم هزینه اش بیش از یک میلیارد تومان نمی شد، می توانستند بازیکنان فصلی خوبی جذب نمایند و عنوانی را بگیرند که مدت ها است از آن دور شدیم.

کارشناس هندبال کشورمان اضافه کرد: البته مسائل مالی در جریان اعزام اثر گذار بود، اما انتظار داشتیم این هزینه ای که برای فوتبال سپاهان صورت می گیرد برای هندبال هم می شد تا نتایج خوبی رقم بخورد به امید خدا بتوانیم در طول سال جاری که مسابقات جوانان میزبانی اش به عهده ایران است روی سکو برویم و این میزبانی را به نحوی برگزار کنیم که باعث سربلندی کشورمان باشد، علاوه بر این ها میزبان ساحلی هم گرفته شده است.

حسن پروانه کارشناس هندبال کشورمان در سرانجام گفت: تصور نمی کنم 2 تیم زاگرس اسلام آباد و سپاهان به مراحل بالا برسند همین که شرکت کردند یک اتفاق خوب بود و امیدوارم برای سال بعد اگر می خواهند مشارکت داشته باشند باید این اتفاق را رقم بزنند و به فکر تقویت تیم باشند. هر تیمی می تواند در این مسابقات از بهترین ها استفاده کند و روی سکو برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 541

به "نگاهی به آغاز نه چندان خوب هندبال سپاهان و زاگرس در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آغاز نه چندان خوب هندبال سپاهان و زاگرس در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید