نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است

به گزارش مجله باهام، ایسنا/ این خبر پیرامون نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است، برای شما نوشته شد.

نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است

لوور ابوظبی

لوور ابوظبی از جمله مکانهایی است که هم برای شهروندان امارات و هم برای بازدید کنندگان خارجی مجذوب کنندهیت دارد. این موزه که ساختمان آن معماری خیره کننده ای دارد، خانه نمایشگاه های دائمی و موقت است که در آن آثار هنری و تاریخی متعلق به این منطقه و سایر نقاط جهان به نمایش گذاشته شده است.

موزه آینده

موزه آینده که یک شگفتی در معماری و مهندسی است، با هدف ارائه چشم اندازی از زمان آینده، در فرهنگ و سنت های امارات متحده عربی ریشه دارد.

شکل دایره ای ساختمان نشان دهنده انسانیت است و نمای خیره کننده آن با خوشنویسی عربی از شعرهای شیخ محمد بن راش حاکم دبی مزین شده است.

این موزه نمایشگاه ها و مفاهیم متفاوتی را در هر یک از هفت طبقه خود به نمایش گذاشته است؛ از جمله این موضوعات به سفرهای فضایی، تغییرات آب و هوایی، پیشرفت های فناوری و سایر موضوعات مرتبط با فناوری ها و ایده های آینده میتوان اشاره کرد.

موزه الشندغه

با اینکه همواره از دبی به عنوان یک شهر آینده محور یاد می شود، اما علاقمندان به تاریخ، فرهنگ و سنت های این شهر می توانند از موزه الشندغه بازدید کنند. این موزه که در محوطه خور دبی واقع شده، نگاهی اجمالی به خاستگاه شهر و همچنین بسیاری از جنبه های فرهنگ اماراتی دارد.

موزه هنر شارجه

موزه هنر شارجه از گالری های بزرگی ساخته شده است که در ساختار سنتی آن جای گرفته اند. بازدید کنندگان می توانند بیش از 500 اثر متنوع را در طیف متنوعی از سبک های هنری تماشا کنند. این موزه سه طبقه همچنین دارای کتابخانه هنر است که دارای بیش از چهار هزار عنوان به زبان های عربی، انگلیسی و سایر زبان ها و همچنین مطالب دیداری و شنیداری است.

کاخ موزه العین

کاخ موزه العین نخستین بار در سال 1937 میلادی به عنوان محل اقامت خانواده حاکم امارات ساخته شد.

ساختمان این کاخ بازسازی شد و در سال 2001 میلادی به موزه تبدیل شد و از آن زمان تا به امروز به یک مکان مهم فرهنگی و تاریخی تبدیل شده است.

بازدید کنندگان از این مکان می توانند زندگی اماراتی در قرن بیستم را تجربه کنند و درباره زندگی شخصی و سیاسی خاندان سلطنتی امارات اطلاعات کسب کنند.

موزه اتحاد

موزه اتحاد در نزدیکی جاده الوصل و خیابان دوم دسامبر واقع شده است.

بازدید کنندگان می توانند از طریق نمایشگاه های متفکرانه و تعاملی، که شامل عکس ها، فیلم ها، وسایل شخصی، مصنوعات و موارد دیگر می شود، درباره چگونگی پیشرفت این کشور در طول سالها بویژه بین سالهای 1968 و 1974 میلادی بیاموزند.

موزه ملی رأس الخیمه

رأس الخیمه یکی از معدود مکانهای امارات است که در طول تاریخ به طور مدام مورد استفاده قرار گرفت. این ساختمان علاوه بر اینکه خانه تاریخچه امارات است، از مجموعه ای آثار باستانی نگهداری می کند.

موزه ملی رأس الخیمه یک دژ سنتی را شامل می شود که قدمت آن به 1809 میلادی می رسد.

مرکز هنر جمیل

مرکز هنر جمیل به هنر معاصر و تعامل با جوامع از طریق نمایشگاه ها، آموزش و رویدادها اختصاص دارد. این مرکز با به نمایش گذاشتن هنر معاصر از خاورمیانه و جنوب آسیا، با هدف توسعه یک اکوسیستم هنری پایدار در امارات متحده عربی تأسیس شده است.

موزه علوم شارجه

موزه علوم شارجه با بیش از 50 نمایشگاه این امکان را برای کل خانواده فراهم کرده است که بتوانند در فضایی سرگرم کننده در موزه علوم شارجه درباره علم بیاموزند؛ از یادگیری قوانین طبیعت و فیزیک گرفته تا کاوش در اسرار فضا. هدف موزه غوطه ور کردن بازدید کنندگان در جهانی علم است.

موزه ملی اتومبیل امارات

موزه ملی اتومبیل امارات برای علاقمندان به خودرو یک گزینه مجذوب کننده است. این موزه که ساختمان آن شبیه هرم ساخته شده، در ابوظبی واقع شده و بیش از 200 خودرو متعلق به شیخ حمد بن حمدان را به نمایش گذاشته است.

بنیاد فرهنگی

بنیاد فرهنگی ابوظبی با برگزاری مجموعه ای از نمایشگاه های تاریخی و معاصر، یک مؤسسه مهم محسوب می شود.

این بنیاد علاوه بر نمایش هنر، میراث فرهنگی منطقه را نیز حفظ می کند. این بنیاد که در قلب مرکز امارات واقع شده است، همواره میزبان چندین رویداد از جمله کنسرت، سخنرانی، فیلم و کارگاه های هنری است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2388

به "نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است" امتیاز دهید

12 کاربر به "نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید