پارک جنگلی کشپل؛طبیعتی توریستی در مازندران، عکس

به گزارش مجله باهام، جنگل کشپل از شش گونه پوشش گیاهی و جنگلی پوشانده شده است. علاوه بر پوشش گیاهی زیبا و منحصر بفرد، رودخانه ها و چشمه های شفاف و زلال آن منظره بسیار زیبایی را در این جنگل خلق نموده و هر سال تعداد زیادی جهانگرد و جهانگرد برای تفریح و سرگرمی به این مکان سرازیر می شوند.

پارک جنگلی کشپل؛طبیعتی توریستی در مازندران، عکس

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

پارک جنگلی کشپل:

پارک جنگلی کشپل یا تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در شهرستان نور مازندران در شهر چمستان در راستا ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور ـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده است.

این عرصه به مساحت 7/21 هکتار می باشد و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی است.

پارک جنگلی کشپل به لحاظ دارا بودن چشمه های آب فراوان حائز اهمیت بوده به گونه ای که در مجموع در محدوده تفرجگاه کشپل ده چشمه با دبی متوسط 3 تا 5/0 لیتر در ثانیه شناسایی شده اند ضمن این که رودخانه لاویج رود نیز از کنار این پارک زیبا عبور می کند.

امکانات و تجهیزات موجود در پارک جنگلی کشپل:

آلاچیق، رستوران، قهوه خانه سنتی، فروشگاه مواد غذایی، چشمه های آب معدنی، راه پلکانی برای پیاده روی به عرصه ی بالادست، تاسیسات روشنایی، آلاچیق، سکو برای استقرار چادر، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تلفن عمومی، محیط بازی بچه ها و..

سوغات جنگل کشپل:

به دلیل وجود گل ها و گیاهان فراوان و خوشبو زنبورهای فراوانی این محل را برای گرده افشانی انتخاب نموده اند و همین امر موجب فراوری عسل معروف لاویج در این منطقه شده است شما می توانید با سوغات بردن این عسل خوش طعم تا مدت ها شیرینی سفر را در ذهنتان ماندگار کنید.

آدرس پارک جنگلی کشپل:

پارک جنگلی کشپل در مازندران، چمستان راستا ییلاقی لاویج و در 2/5 کیلومتری چمستان واقع شده است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج در محور چمستان به آمل می باشد.

نکته:

توصیه می گردد اگر به دنبال فضایی خلوت و سکوتی رویایی می گشت یک روز در وسط هفته به کشپل بروید و هنگام سفر به آنجا کفش و لباس مناسب برای جنگل نوردی همراه داشته باشید. سفری خوش در پیش داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1001

به "پارک جنگلی کشپل؛طبیعتی توریستی در مازندران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی کشپل؛طبیعتی توریستی در مازندران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید