آشنایی با پارک ملی جاسپر، طبیعت گردی در کانادا

به گزارش مجله باهام، کانادا پر از پارک های ملی تماشایی و رویایی است که در آن ها می توانید همه زیبایی های طبیعی را یکجا ببینید. مطمئنا چشم اندازهایی که در این پارک های ملی می بینید از بی نظیرترین و ناب ترین مناظر طبیعی اند. تا به حال پارک های ملی زیادی از این کشور را معرفی کنیم و امروز به سراغ پارک ملی جاسپر (Jasper National Park) می رویم. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با پارک ملی جسپر در کانادا آشنا شوید.

آشنایی با پارک ملی جاسپر، طبیعت گردی در کانادا

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

پارک ملی جاسپر با مساحت حدود 11هزار کیلومتر مربع بزگ ترین پارک ملی کوه های راکی در کاناداست. پارک در استان آلبرتا واقع شده است و با یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم، دریاچه ها، آبشارها و کوه های باشکوهش از تماشایی ترین پارک های ملی کاناداست. پارک در سال 1907 افتتاح و در سال 1930 به پارک ملی تبدیل شد و سال ها بعد در سال 1984 در لیست میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

از آن جایی که مناظر بهشتی و چشم اندازهای ناب، پارک های ملی کانادا را به شهرت جهانی رسانده است طبیعت گردهای زیادی فقط به هوای همین پارک های ملی به کانادا سفر می نمایند برای همین این پارک در سال 2014 حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر بازدید نماینده داشت. پارک ملی جاسپر در میان کوه های صخره ای باشکوه راکی در کنار 4 پارک ملی دیگر نهاده شده و نسبت به آن ها بزرگ تر است.

در این پارک قله های برف پوشیده، چشمه های معدنی، چمنزارها، دره ها، دریاچه هایی پرآب و رودخانه ها هر سال حدود 3 میلیون گردشگر را جذب می نمایند. حیات وحش هم یکی دیگر از جاذبه های اصلی این پارک است بطوری که امکان ندارد به این پارک بروید و حیوانی نبینید. در پارک 70 گونه پستاندار زندگی می نمایند و در میان مسیرهای آن حیواناتی مثل گوزن موس، گوزن بومی آمریکای شمالی، استر آهو، خرس سیاه، کایوت و گوسفند بزرگ شاخ و در نقاط مرتفع تر بزهای کوهی، عقاب طلایی و پرندگان دیگر می بینید.

پارک ملی جاسپر با این همه گردشگر مطمئنا مکان های زیادی برای اقامت دارد؛ یا می توانید در اتاق های لوکس بمانید و یا در چادر کمپ بزنید و زندگی در میان طبیعت را اینگونه تجربه کنید. کوهنوردان زیادی برای ماجراجویی های خود کوه های این پارک را انتخاب می نمایند چون مرتفع ترین قله شهر آلبرتا یعنی کوه کلومیا در این پارک واقع شده است و بر روی آن چشم اندازهایی باورنکردنی از طبیعت خیره نماینده این پارک را می بینید.

در این پارک گردشگران در ماه های گرم سال تفریحات و ماجراجویی هایی مثل کمپ زدن، مسیرنوردی، ماهی گیری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، اسب سواری، گردش، رفتینگ در رودخانه و در زمستان تفریحاتی مثل اسکی، یخ نوردی، اسنو بورد و … انجام می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 202

به "آشنایی با پارک ملی جاسپر، طبیعت گردی در کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با پارک ملی جاسپر، طبیعت گردی در کانادا" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک ملی جاسپر، طبیعت گردی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید