پکن از واشنگتن خواست تا تجاوز به حاکمیت چین را متوقف کند

به گزارش مجله باهام، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: پکن از واشنگتن خواسته است تا به بهانه آزادی دریانوردی، تجاوز به حاکمیت ارضی چین را متوقف کند.

پکن از واشنگتن خواست تا تجاوز به حاکمیت چین را متوقف کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی توضیح داد: آمریکا یک طرف مرتبط با مساله دریای جنوبی چین نیست. به همین دلیل، این کشور باید درباره این مساله با دقت صحبت و رفتار کند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما مخالف درگیر شدن با سایر کشورها هستیم و همچنین مخالف تجاوز به حاکمیت ارضی و امنیت چین به بهانه آزادی دریانوردی و پرواز هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا باید از کوشش های بین المللی برای حل و فصل مشکل به وسیله مصاحبه حمایت کند، نه اینکه تنش ها در منطقه را دامن بزند.

روز سه شنبه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در کالیفرنیا پس از ملاقات و مصاحبه با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: آمریکا به پرواز و کشتیرانی و فعالیت در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، از جمله دریای جنوبی چین، ادامه خواهد داد.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 758

به "پکن از واشنگتن خواست تا تجاوز به حاکمیت چین را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن از واشنگتن خواست تا تجاوز به حاکمیت چین را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید