پکن: سناتور فرانسوی درکی از روابط بین الملل ندارد

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، پکن نسبت به سفر جمعی از سناتورهای فرانسوی به تایوان واکنش نشان داد.

پکن: سناتور فرانسوی درکی از روابط بین الملل ندارد

سناتور فرانسوی آلن ریچارد در دیدارش با سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان گفت که دفتر نمایندگی تایوان در پاریس در نمایندگی از کشور شما بسیار خوب عمل می نماید.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه گفت که به کار بردن اسم کشور برای جزیره تایوان نقض آشکار اجماع جهانی جامعه بین المللی از جمله فرانسه است.

ژائو در این باره گفت: افرادی مانند ریچارد یا فاقد ابتدایی ترین احترام و درک هنجارهای روابط بین الملل هستند، یا بر اساس خودخواهی شخصی روابط دولت به دولت را می ربایند.

وی ادامه داد: چین این امر را شدیدا محکوم می نماید و با آن مخالف است.

پیشتر وزارت خارجه تایوان از قصد جمعی از سناتورهای فرانسوی برای سفر به این جزیره در اوج تنش با چین خبر داده بود.

این سفر در حالی انجام گرفته است که دولت پکن پیشتر در واکنش به اقدامات مشابه از سوی آمریکا، هشدار داده بود که چنین رفتارهایی به منزله ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان تایوانی است.

بعلاوه سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان هم امروز آدینه مدعی شد که این جزیره خواستار تقابل نظامی با چین نیست، اما هر کاری لازم باشد برای دفاع از آزادی اش انجام خواهد داد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1940

به "پکن: سناتور فرانسوی درکی از روابط بین الملل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: سناتور فرانسوی درکی از روابط بین الملل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید