چگونه در تعطیلات نوروز به وان ترکیه برویم؟

به گزارش مجله باهام، شاید در سال های گذشته شهر وان ترکیه برای ایرانیان از ناشناخته ها بوده و جذابیتی برای گردشگران ایرانی نداشته است. اما امروزه، وان یکی از شهرهای توریستی مورد علاقه ایرانیان برای خرید است. وان از زیباترین بزرگترین شهرهای شرق ترکیه بوده که مانند نگینی سبز در این این کشور می درخشد. اگرچه مساحت زیادی زیادی ندارد، اما جاذبه های طبیعی و تاریخی دل انگیزی را درون خود جای داده است. وان نامش را از دریاچه زیبایش گرفته و چشم انداز های پرزرق و برق در کنار آسمان خراش ها و مراکز خرید رنگارنگ باعث شده که شهری اسرارآمیز و هیجان انگیز برای گردشگران باشد. جالب است بدانیم که وان به سرزمین گربه های سفید پشمالو با چشم های آبی و زرد معروفیت پیدا نموده است. 381 هزارنفر در این شهر دلنواز زندگی می نمایند که خونگرمی و مهمان نوازی آن ها، هرساله گردشگران زیادی را جذب می نمایند. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی صحبت می نمایند. وان از جنبه های مختلف معماری، سبک زندگی، مخلوطی شگفت انگیز از آسیا و اروپاست که سفر به آن از هیجان انگیزترین هاست. این روزها گردشگران زیادی از ایران راهی این سرزمین می شوند که علت عمده آن مراکز خرید شهر وان ترکیه می باشد اما در سفر به وان از زیبایی های طبیعی و زیباترین جاهای دیدنی وان ترکیه غافل نشوید. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

چگونه در تعطیلات نوروز به وان ترکیه برویم؟

چگونه به وان برویم؟

برای سفر به وان کافی است خود را به تبریز و از تبریز با طی مسافت 2 الی 3 ساعته، خود را به مرز رازی برسانید. اما از قلم نیاندازید تا قبل از ساعت 12 مرز رازی باشید، چرا که ممکن است بعد از ساعت 12 نتوانید از مرز خارج شوید، برای خروج احتیاج به ویزا نیست اما داشتن پاسپورت الزامی است. برای عوارض خروج از کشور حدودا باید 20 تا 30 لیر پرداخت کنید. از مرز تا شهر زیبای وان حدود یک ساعت راه دارید که می توانید با ون یا تاکسی بروید. اگر تعدادتان زیاد است، پیشنهاد می گردد ون را انتخاب کنید چرا که ارزان تر و هم ارزان تر است و کرایه آن نفری 25 لیر است، اما کرایه تاکسی حدود 50 لیر است.

اقامت در وان ترکیه

این روزها وان از شهرهای منتخب بسیاری از ایرانی ها برای سفر است، چرا که هم به ایران نزدیک بوده و هم از شهرهای زیباست برای خوش گذرانی و لذت بردن از تعطیلات نوروزی. در سفر نگران اقامت و پیداکردن هتل نباشید چرا که با هر بودجه و سلیقه ای که دارید، می توانید در هتل مورد پسند خود اقامت کنید. در روزهای تعطیل معمولا قیمت یک شب اقامت در هتل های 3 ستاره و 4 ستاره، حدود 60 لیر می باشد اما در تعطیلات نوروزی قطعا بیشتر است. در اینجا برترین هتل های شهر وان را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

1) هتل هالدی Haldi Van hotel

2) هتل گرند Grand Hotel Van hotel

3) هتل الیت ورد Elite World Van hotel

4) هتل دابل تری بای هیلتون وان DoubleTree by Hilton Hotel Van

5) هتل رویال میلانو Royal Milano hotel

6) هتل ماوی توانا Mavi-Tuana-Hotel

7) هتل منوا Menua hotel

8) هتل سیده Side Van hotel

9) هتل آوالون آلتس Avalon Altes hotel

10) هتل رویال برک Royal Berk hotel

11) هتل رسمینا Resmina hotel

12) هتل تامارا Tamara Otel hotel

13) هتل وان سیتی آپارت One City Apart hotel

14) هتل میروا Mirva hotel

15) هتل دیمت پارک Dimet Park hotel

16) هتل هالدی Haldi hotel

مراکز خرید وان ترکیه

این روزها وان پذیرای بیشترین گردشگر های ایرانی می باشد. جاهای دیدنی وان ترکیه از زیبایی خاصی بر خوردارند اما هدف از سفر به وان بیشتر خرید از مراکز خرید شهر وان ترکیه است. پاساژهای لوکسی در این شهر به چشم می خورند که می توانید اجناس ترک را با قیمت پایین تری خریداری کنید. پیشنهاد می گردد زمان سفر خود را در مناسبت هایی که اجناس تخفیف می خورد، تدارک ببینید. Indirim در زبان ترکی به معنی تخفیف یا حراج می باشد که در هنگام مناسبت ها این کلمه را بر روی ویترین ها می بینید و در نهایت حتما به سقف مجاز خرید به ازای هر مسافر توجه داشته باشید تا در برگشت و در گمرک به مشکل برنخورید. در اینجا به معرفی برترین مراکز خرید وان می پردازیم تا خرید بهتری داشته باشید.

1) مرکز خرید ANM وان

2) مرکز خرید آیدین پریهام ای وی ام Aydin Perihan AVM van

3) مرکز خرید تورکاوز ای وی ام

4) آتایوس سیلور

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2304

به "چگونه در تعطیلات نوروز به وان ترکیه برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در تعطیلات نوروز به وان ترکیه برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید