ژنو میزبان سریع ترین و گران ترین ماشین های جهان
به گزارش مجله باهام، زندگی امروز- این هفته در جهان خودرو: رونمایی از گران ترین ماشین جهان در نمایشگاه ژنو، تلاش خودروساز سوئدی برای شکستن رکورد سرعت 483 کیلومتر در ساعت، نمایش مدلهای آینده آستون مارتین و قوی ترین ماشین ساخت ایتالیا.
بوگاتی به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس خود، مدل نوش که گران ترین ماشین نو در جهان است را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.
از بوگاتی لاواتوق نوار (La Voiture Noire)، که به زبان فرانسه به معنی ماشین سیاه است، تنها یک دستگاه ساخته می شود. این ماشین به سفارش یک مشتری ناشناس ساخته شده و قیمتش با احتساب مالیات 16 میلیون و 700 هزار یورو (حدود 19 میلیون دلار) برآورد شده است.
سوپرکار نو بوگاتی از موتوری شانزده سیلندر با حجم هشت لیتر نیرو میگیرد که قدرتش 1500 اسب بخار است.
ظاهر ماشین از بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک الهام گرفته که از مهمترین ماشین هایی است که بین دو جنگ جهانی ساخته شد.
تایپ 57 آتلانتیک را ژان بوگاتی، پسر موسس کارخانه طراحی کرده بود و تنها چهار دستگاه از آن ساخته شد. از سرنوشت یکی از آنها که، به خاطر رنگ سیاهش به لاواتوق نوار مشهور بود، اطلاعی در دست نیست.
سه ماشین دیگر از گران ترین ماشین های کلاسیک جهان است که قیمتشان حدود پنجاه میلیون دلار برآورد می شود.
نام بوگاتی در اوایل قرن بیست و یکم به خاطر ساخت سریع ترین ماشین جهان مشهور شد. اما با ساخت ماشین هایی که در سال های بعد رکورد سرعت بوگاتی را به چالش کشیدند، این کارخانه فرانسوی حالا علاوه بر سرعت و قدرت بر لوکس بودن و خاص بودن ماشین هایش تمرکز کرده است.
کونیگزگ می گوید مدل نوش می تواند به سرعتی بیش از 483 کیلومتر در ساعت دست یابد.
سوئد پرچم دار سرعت
رقابت برای ساخت سریع ترین ماشین جهان انتها ندارد. پس از بوگاتی، هنسی، خودروساز آمریکایی برای مدتی رکورددار بود و حالا آستون مارتین با سوپرکار نوش ادعای ساخت سریع ترین ماشین جهان را دارد.
اما فعلا رکورد سریع ترین ماشین جهان در دست یک خودروساز کوچک به نام کونیگزگ است.
این کارخانه سوئدی که دو سال پیش رکورد 447 کیلومتر در ساعت را ثبت کرد می گوید با مدل نوش می تواند این رکورد را بهتر کند.
کریستین وان کونیگزگ، مدیر کارخانه می گوید بدون حمایت پدرش نمی توانست در 22 سالگی این خودروسازی را تاسیس کند و به پاس این حمایت، نام او را برای مدل نوش انتخاب کرده است.
کونیگزگ یسکو (Jesko) موتوری هشت سیلندر دارد که در صورتی که از سوخت اتانول در ماشین استفاده شود، قدرتش به 1600 اسب بخار می رسد.
نیروی موتور از طریق جعبه دنده ای 9 سرعته به چرخ ها منتقل می شود که هفت کلاچ دارد و با سیستم هوشمندی همیشه مناسب ترین دنده را برای انتقال نیرو انتخاب می کند.
کونینگزگ می گوید یسکو می تواند به سرعتی بالاتر از 483 کیلومتر (300 مایل) در ساعت دست پیدا کند.
تنها 125 دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد و قیمت آن سه میلیون دلار است.
آینده آستون مارتین
آستون مارتین مجموعه ای از مدلهای آینده خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این کارخانه با همکاری تیم فرمول یک ردبول در سه سال آینده ماشین هایی را به بازار عرضه خواهد کرد که قوی ترین مدلهای فراری، مک لارن و پورشه را به چالش می کشد.
آستون مارتین والکری، اولین مدل از این سری محصولات آستون مارتین است که دو سال پیش رونمایی شد و تولید آن با قیمت دو میلیون و 500 هزار دلار (حدود سه میلیون و 200 هزار دلار) از امسال آغاز می شود.
کارخانه انگلیسی هفته گذشته از کانسپت تازه ای به نام AM-RB 003 رونمایی کرد. مارک رایخمن، مدیر طراحی آستون مارتین در توصیف این ماشین می گوید: اگر والکری بهترین بهترین ها باشد، 003 بهترین با قیمت یک میلیون پوند است.
003 موتور شش سیلندر هیبرید دارد که بیش از 1000 اسب بخار نیرو تولید می کند آستون مارتین می گوید ماشینی که به ژنو آورده تقریبا 90 درصد شبیه به محصولی است که به مشتری تحویل داده خواهد شد.
تولید 003 از سال 2021 آغاز خواهد شد و تنها 500 دستگاه از این ماشین ساخته می شود.
پیش بینی می شود موتور آستون مارتین ونکوییش بیش از 700 اسب بخار نیرو تولید کند
محصول دیگری که آستون مارتین در فرم یک کانسپت معرفی کرد هم موتور وسط است. ونکوییش ویژن (Vanuqish Vision) پیشنهاد ارزان تر آستون مارتین به علاقه مندان به سرعت است که از سال 2022 به بازار خواهد آمد.
این ماشین با مدلهایی نظیر فراری 488 و مک لارن 720 اس رقابت می کند و قیمتی حدود 250 هزار پوند (حدود 325 هزار دلار) خواهد داشت.
آستون مارتین دو سال است که روی این پروژه کار می کند و قرار است ماشین را به موتور شش سیلندر نوش مجهز کند.
اطلاعات فنی زیادی درباره ونکوییش منتشر نشده اما انتظار می رود بیش از 700 اسب بخار نیرو داشته باشد. آستون مارتین می گوید این ماشین را فقط برای رانندگی در پیست نساخته و می توان با آن به راحتی در شهر رانندگی کرد.
تولید اولین شاسی بلند الکتریکی آستون مارتین در سال 2022 آغاز می شود
شرح: تولید اولین شاسی بلند الکتریکی آستون مارتین در سال 2022 آغاز می شود
محصول نو دیگری که آستون مارتین در ژنو نمایش داد، کانسپتی از اولین مدل لوکس لاگوندا بود.
لاگوندا قرار است از سال 2022 ماشین های الکتریکی لوکس به بازار عرضه کند و اولین مدل که براساس این کانسپت ساخته می شود یک شاسی بلند خواهد بود.
لاگوندا آل ترین (All Train) اگر چه از نظر لوکس بودن همتراز شاسی بلندهای بنتلی و رولرزرویس است اما آستون مارتین اصرار دارد که با این ماشین در پی خریداران متفاوتی است.
اندی پالمر، مدیر آستون مارتین می گوید این شاسی بلند را برای کارآفرینان و مدیران جوان ثروتمندی ساخته که تا الان تنها امکان خرید محصولات تسلا را داشتند.
خبرهای خوش آستون مارتین در ژنو با اخبار بد درباره اوضاع مالی این شرکت همزمان بود
ارزش سهام این شرکت در ماه گذشته پس از انتشار صورت های مالی بیست درصد کاهش یافت و سرمایه گذاران نسبت به آینده آستون مارتین بدبین شده اند. اما مدیر شرکت می گوید آستون مارتین در حال سرمایه گذاری در آینده این کارخانه است و با مدلهای نو موفقیت این شرکت در بلندمدت تضمین شده است.
موتور الکتریکی پینین فارینا باتیستا 1900 اسب بخار نیرو تولید می کند
قوی ترین ایتالیایی
امضای استودیوی طراحی ایتالیایی پینین فارینا تا به امروز بر مدلهای بسیار مشهوری از لامبورگینی، فراری و آلفارومئو دیده می شد. اما پس از اینکه ماهیندرا، خودروساز هندی این استودیو را خرید، پینین فارینا با هدف ساخت ماشین های الکتریکی شرکتی نو تاسیس کرد.
این شرکت اولین محصول خود را هفته گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.
باتیستا یک سوپرکار الکتریکی است که پینین فارینا می گوید قوی ترین ماشینی است که تا به امروز در ایتالیا ساخته شده است.
موتور الکتریکی باتیستا 1900 اسب بخار نیرو تولید می کند. به گفته کارخانه حداکثر سرعت ماشین 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومترش زیر دو ثانیه است. باتیستا با هر بار شارژ می تواند تا 450 کیلومتر حرکت کند.
تنها 150 دستگاه از باتیستا ساخته خواهد شد و قیمت ماشین دو میلیون یورو (حدود دو میلیون و 200 هزار دلار است.)
منبع: زندگی روز