کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسید

به گزارش مجله باهام، افرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از هدایت های یک وکیل مهاجرت و موسسات مهاجرتی رسمی استفاده نمایند.

کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسید

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، هر ساله افراد بی شماری از سراسر دنیا، تصمیم به مهاجرت و دریافت ویزاو اقامت در کشورهای دیگر دارند. امروزه، شرایط پذیرش مهاجرت در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی، به مراتب سخت تر و پیچیده تر شده است و احتیاجمند اطلاعات به روز و آگاهی دقیق از قوانین مهاجرتی کشور مقصد می باشد.

گاهی، افراد تصمیم می گیرند به طور مستقیم، کارهای مهاجرتی خود را به عهده بگیرند و یا نهایتاً از آشنایان و دوستان خود که چنین تجربه ای داشته و مهاجرت کرده اند هدایت بگیرند. البته چنین تصمیمی از نظر قانونی مسئله ای ندارد و تمامی فرم ها و لیست مدارک لازم نیز در سایت اداره مهاجرت موجود هستند. اما بنا بر دلایل مختلف،همچون؛ وجود راه های مختلف مهاجرت (تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج، دعواتنامه ها، گردشگری و …) به کشور مقصد و همچنین انتخاب کشور مناسب با توجه به شرایط خصوصی و تحصیلی و اقتصادی هر فرد، وجود مسائل و محدودیت های مهاجرتی طبق قوانین و … نمی توان از یک جهت واحد برای تمام پرونده های مهاجرتی استفاده نمود و گاهی نواقصی در پرونده وجود دارد که فرد متقاضی دانش حقوقی و مهارت کافی برای حل تنهایی آن مسئله را نخواهد داشت.

از این رو، بیشتر متقاضیان بنابر دلایل زیر ترجیح می­دهند که در این جهت، از مشاوره وکلای کار بلد و رسمی مهاجرت بهره بگیرند؛

  • نداشتن زمان کافی برای یادگیری جهتها و اقدامات لازم مهاجرتی
  • نداشتن اطلاعات مهاجرتی به روز مربوط به کشور مقصد
  • عدم آگاهی از خطاها و مسائل فنی و قانونی موجود در جهت صدور ویزا
  • عدم آگاهی از نحوه ارسال هزینه ها و عوارض دولتی و…
  • اشتباه در ارجاع پرونده خود به سازمان ها و مراکز مربوطه در کشور مبدأ یا مقصد
  • اشتباه در نحوه صحیح تنظیم و پر کردن فرم ها، مانند؛ عکس نامناسب و…
  • عدم تکمیل تمام مدارک مورد احتیاج برای پیشرفت پرونده

افرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از هدایت های یک وکیل مهاجرت و موسسات مهاجرتی رسمی استفاده کنند. با توجه به پیچیدگی ها و محدودیت های چندسال اخیر در بعضی کشورها از لحاظ پذیرش مهاجر، می توان گفت که؛ دریافت اقامت کشورهای دیگر، و زندگی یا تحصیل در یک محیط جدید با قوانین و شرایط متفاوت، کار آسوده ای نیست.

برای کدام روش مهاجرتی بهتر است به موسسات مهاجرتی مراجعه کنیم؟

روش های مهاجرتی برای اخذ ویزا یا اقامت دائم کشورهای خارجی شامل روش های مختلفی می شود که در این میان؛ مهاجرت تحصیلی ( اعزام دانشجو) ، مهاجرت به وسیله خویشاوندی (ازدواج، تولد فرزند و …)، مهاجرت کاری و سرمایه گذاری و موارد دیگر، از متداول ترین روش های مهاجرت هستند.

به طور کلی، شاید نتوان به طور قطع گفت که کدام روش ها احتیاجی به مشاوره موسسات مهاجرتی ندارند. با توجه به میزان اطلاعات و آشنایی متقاضی با امر مهاجرت و فرایند انجام مقدمات آن، و نیز شرایط مختلف شخصی افراد، می توان گفت بعضی از متقاضیان مهاجرت، می توانند بدون احتیاج به هدایت موسسات مهاجرتی، برای مهاجرت و اخذ اقامت اقدام کنند. اما در این میان، حساسیت و اهمیت روش مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری موجب می شود که افراد کمترین ریسک را برای این روش بپذیرند.

شگردها و ترفندهای کلاهبرداران مهاجرتی !

به احتمال زیاد، تبلیغات اغوا کننده زیادی مبنی بر بورس های تحصیلی در بهترین دانشگاه ها، مجوز کار برای مشاغلی با درآمد بسیار بالا، اقامت در امن ترین کشورها و برخورداری از مزایای بی شمار دیگر زندگی در چنین جاهایی را در رسانه های مختلف مجازی و غیرمجازی مشاهده کرده اید. باید صراحتاً عرض کنیم که این قبیل وعده های فریبنده، در بیشتر موارد جعلی و نامعتبر هستند. حتی گاهی، همکاری با چنین مؤسسات جعلی و دریافت خدمات آنها، موجب می­شود که فرایند قانونی پرونده شما، در هر مرحله ای که باشد، به مشکل بر خورده و حتی ریجکت شود. این کار ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه و زمان شما و همچنین از دست دادن فرصت های مناسب احتاقتصادی آینده، بدون حصول هر گونه نتیجه ای شود.

در ادامه به چند نمونه از این ترفندهای موسسات برای کلاهبرداری از متقاضیان، و دلایل رد آنها آورده شده است؛

  • وعده اخذ اقامت موقت و دائم در کمترین زمان ممکن از طرف موسسات مهاجرتی
  • وعده دریافت ویزا با تضمین 100% از طرف موسسات مهاجرتی
  • وعده فراهم کردن شغل مناسب با بالاترین درآمد به وسیله کارفرما

بنابراین، اگر به شما گفته شد که باید مبلغی را واریز نمایید تا با پیشنهاد شغلی شما موافقت شود، به هیچ وجه اعتماد نکنید و یا مدارک شناسایی و یا سوابق شغلی و گواهی مهارت های خود را برای سایت های کاریابی نامعتبر یا کارفرماهای ناشناس ارسال نفرمایید، زیرا احتمال سواستفاده و سرقت هویت و مدارک شما بسیار زیاد است.

در مراجعه به موسسات مهاجرتی چه نکاتی باید دقت شود؟

توصیه ما به شما این است که، در صورتیکه بدون مراجعه به موسسه مشاوره ای، اقدام به پیگیری مستقیم کارهای مهاجرتی خود گرفتید، برای جلوگیری و سواستفاده افراد سودجو، چند نکته زیر را همیشه به یاد داشته باشید؛

  • از دادن اطلاعات شخصی هویتی و … در تماس های تلفنی ناآشنا و غیرعادی، جداً خودداری نمایید.
  • مدارک شناسایی و تحصیلی و کاری خود را صرفاً به کننده رسمی سفارت هر کشور در داخل ایران تحویل دهید.
  • به طور مرتب به صورت تلفنی و حضوری، پیگیر پرونده خود بوده و از واسطه کردن افراد دیگر خودداری نمایید.
  • از واریز پول به حساب های بانکی شخصی و شرکت هایی که هویت آنها نامعلوم است، خودداری نمایید.
  • با مشاهده موارد مشکوک که در بالا ذکر شد و موارد مشابه دیگر، مراتب را با مراجع قضایی و مراکز مبارزه با کلاهبرداری های مهاجرتی در میان بگذارید.

نتیجه گیری:

در اتنها گفتنی است که موسسه مهاجرتیGO2TR یکی از مطمئن ترین و یکی از باسابقه ترین موسسات مهاجرتی در زمینه أنواع مهاجرت است. همچنین این موسسه دارای مجوز رسمی از وزارت کار بوده و تمامی مراحل مهاجرت شما را به صورت قانونی پیگیری می کند و به شما در ساختن آینده ای روشن یاری می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر:

صفحه اینستاگرام ما go2tr.ir

و یا با شماره های : 02191091021 تماس حاصل فرمایید.

منبع مقاله

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1099

به "کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداران مهاجرتی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید