گوگل به زودی تمام اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی را غیرفعال می نماید

به گزارش مجله باهام، بعضی از رابط های کاربری اندروید مانند MIUI و ColorOS قابلیت ضبط تماس تلفنی را ارائه می دهند. بعلاوه گوشی های گوگل پیکسل هم به طور پیش فرض از این مشخصه بهره می برند. اما روی هم رفته چنین مشخصه ای در بین تمام گوشی های اندرویدی دیده نمی شود که این موضوع تا حد زیادی به قوانین مختلف کشورها برمی شود. اما در این میان اگر گوشی فاقد چنین مشخصه ای است، همیشه می توانید یک اپلیکیشن را برای انجام این کار از پلی استور دانلود کنید. اما حالا بر اساس قوانین تازه پلی استور، تمام این اپلیکیشن ها در آینده نزدیک از گوگل پلی استور حذف خواهند شد.

گوگل به زودی تمام اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی را غیرفعال می نماید

گوگل طی سال های گذشته بارها از بهره گیری افراد از چنین قابلیتی انتقاد نموده است. گوگل اندروید 6 را بدون API مختص ضبط تماس تلفنی عرضه کرد و با این کار، توسعه دهندگان برای ارائه چنین قابلیتی دست به دامن روش های دیگری شدند. اما در نهایت اندروید 9 هم تعداد بیشتری از این راهکارهای غیررسمی برای ضبط تماس تلفنی را غیرفعال کرد و با اندروید 10، ضبط تماس به وسیله میکروفون به طور کامل مسدود شد.

با وجود این اقدامات، توسعه دهندگان برای این قابلیت به بهره گیری از سرویس های دسترسی پذیری اندروید روی آوردند که این سرویس ها برای افراد دچار مسائل شنوایی، بینایی و در کل مسائل جسمی ارائه شده است. اندروید 10 و نسخه های بعد از آن از این سرویس ها بهره می برند که خبر خوبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های ضبط تماس بود. حالا گوگل اعلام نموده که توسعه دهندگان دیگر نمی توانند از API مربوط به ضبط تماس که در سرویس های دسترسی پذیری واقع شده است، استفاده نمایند. بر اساس بیانیه منتشر شده از طرف گوگل، این سرویس ها در کل با تغیبرات زیادی روبرو می شوند که یکی از این تغییرات همین عدم دسترسی به API مربوط به ضبط تماس است. گوگل اعلام نموده که از تاریخ 11 می (21 اردیبهشت) دسترسی اپلیکیشن ها به این API قطع می گردد.

طبق این بیانیه، به نظر می رسد گوشی هایی که به طور پیش فرض از مشخصه ضبط تماس تلفنی بهره می برند، با مسئله ای روبرو نخواهند شد و می توانند مانند گذشته تماس های تلفنی موردنظر خود را ضبط نمایند. این یعنی چنین تغییری فقط گریبان اپلیکیشن هایی را می گیرد که به این منظور در پلی استور قرار دارند. البته با توجه به کوشش های گوگل برای کنار گذاشتن این مشخصه، احتمالا در آینده نزدیک حتی گوشی هایی هم که از ابتدا از این قابلیت بهره می برند، با موانع جدیدی روبرو خواهند شد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2190

به "گوگل به زودی تمام اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی را غیرفعال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل به زودی تمام اپلیکیشن های ضبط تماس تلفنی را غیرفعال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید