10 جاذبه گردشگری بانکوک

به گزارش مجله باهام، بانکوک به عنوان پایتخت و پرجمعیت ترین شهر تایلند، دارای بیش از 8 میلیون نفر جمعیت شهری و 14.5 میلیون نفر در اطراف آن است. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است که هر سال بیش از 16 میلیون توریست از آن دیدن می نمایند.

10 جاذبه گردشگری بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بانکوک جاذبه های گردشگری زیادی دارد و یکی از مقاصد محبوب ایرانیان در سفرهای خارجی است. اگر دوست دارید به تایلند سفر کنید و به دنبال فرصت مناسبی برای بازدید از این شهر هستید، می توانید لیست کاملی از تورهای بانکوک یا سایر تورهای تایلند را در خبرنگاران مشاهده نموده و از میان آن ها بهترین تور را با پایین ترین قیمت خریداری کنید.

در ادامه این مقاله برترین جاذبه های گردشگری بانکوک را به شما معرفی کنیم.

1. وات آرون

وات آرون به معنی معبد سپیده دم یکی از معابد بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین و منحصربه فردترین معابد در بانکوک شناخته می گردد که از طراحی زیبا ، منظره رودخانه و دورنمای جذابی برخوردار است. وات آرون مکانی عالی برای آغاز بازدیدتان در بانکوک است . وات آرون درست بر روی رود وا فو بنا شده، بنابراین شما می توانید هم معبد و هم رودخانه را یکجا بازدید کنید. برای عبور از رودخانه نیز هرچند دقیقه یک بار قایقی عبور می نماید.

2. گراند پالاس و وات پراکائو

گراند پالاس و وات پراکائو واقع در بخش کهن شهر گراند پالاس (کاخ های پادشاهی)، مشهورترین نشان اختصاصی شهر بانکوک است. این بنا در سال 1782 ساخته شده و به مدت 150 سال قصر تایکینگ بوده است .در اینجا چندین ساختمان قابل توجه هستند که درون مجموعه گراند پالاس وجود دارند . مهم ترین آن ها وات پراکائو است که به معنی معبد بودای زمردین است. برای وارد شدن به گراند پالاس و وات پراکائو شما باید لباس مخصوص به تن کنید. مردها ، شلوار های بلند، لباس آستین بلند و کفش به پا می نمایند و زن ها، دامن های بلند. شما نیز برای وارد شدن می توانید خارج از کاخ لباس مناسب اجاره کنید.

3. بازار چاتوچاک

چاتوچاک، بزرگ ترین بازار آخر هفته در تایلند است. این بازار مشهور حدود 15000 غرفه دارد و روزانه حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می نمایند. چاتوچاک یکی از مشهور ترین بازارهای خیابانی دنیا است و یکی از پربازدید ترین جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می رود.

4. وات فو

وات فو یا معبد بودای خوابیده یکی دیگر از معابد زیبای بخش کهن شهر بانکوک است.این معبد به دلیل مجسمه غول پیکر بودای خوابیده ای که 46 متر طول دارد ، مشهور و معروف است. وات فو در فاصله کوتاهی از گراند پالاس قرار گرفته است و درست روبه روی رود وات آردن بنا شده است. بنابراین شما می توانید به راحتی همه این بناهای زیبا را یکجا بازدید کنید.

5. رود چائو فرایا

رود چائو فرایا از داخل بانکوک می گذرد و در نهایت به خلیج تایلند می ریزد. این رود مهم ترین خصیصه شهر بانکوک است و بازدید کردن از شهر از روی این رود سوار بر قایق تجربه بسیار دلچسبی است که می تواند به شما یاری کند دید بهتری از بانکوک داشته باشید؛ از یک سو آسمان خراش های بزرگ در امتداد رودخانه و از سوی دیگر خانه های شناور چوبی بعضی بومی ها در کنار کانال های کوچک.

6. بازار شناور

بازار شناور مکانی است که در آن محصولات ، اغلب میوه ها، سبزیجات و غذاهای پخته شده تایلندی روی قایق فروخته می شوند. مشهور ترین بازار شناور، بازار domnoen saduak است که در راچا بوری ، نزدیک به بانکوک واقع است. شما کانال های باریک بازار را با راهنمایی قایق تور، گشت می زنید. با این که بازار از توریست ها پرشده، اما جو آنجا بسیار عالی است. کل بازدید ، آغاز شده از بانکوک تا بازار و برگشتن از آن، تقریبا نصف روز زمان می برد.

7. جاده khaosan

شاید باید آن را مشهور ترین خیابان بانکوک معرفی کرد .khaosan خیابان کوتاهی است حدود یک کیلومتر در شمال گراند پالاس. این خیابان محل های اقامت ارزانی را برای باربر ها و دیگر افراد با بودجه کم پیشنهاد می نماید، آژانس های مسافرتی که تمام احتیاج های شما را رفع می نمایند و مغازه هایی که تقریبا همه چیز می فروشند.

8. مرکز خرید mbk

بانکوک یکی از شناخته شده ترین مکان ها برای خرید است و mbk یکی از بزرگ ترین مراکز خرید آن! Mbk دارای 8 فروشگاه و حدود 2000 مغازه و رستوران و تقریبا 100 هزار بازدیدنماینده در روز است. فروشگاه های این مرکز خرید هم محصولات معتبر و هم نامعتبر می فروشند ، پس ابتدا اطمینان حاصل کنید محصولی را که بالای آن پول می دهید، دریافت می کنید.

9. جاده یائومارت (محله چینی ها)

جاده یائومارت، در واقع خانه چینی های ساکن در بانکوک است و همچنین یکی از مکان ها و جاذبه های توریستی محبوب است که شهرت آن به دلیل رستوران های زیادی است که در آن وجود دارد.

10. خانه جیم تامسون

جیم تامسون یک تاجر آمریکایی، مالک یک شرکت ابریشم بود و به عنوان یک سرگرمی، مجموعه ای بزرگ از هنر آسیای جنوب شرقی داشت. امروزه خانه جیم تامسون به همراه کلکسیون قابل توجهی، به عنوان یک موزه شناخته می گردد و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند است. بازدید درون خانه توسط تور به همراه راهنما انجام می گیرد.

در انتها توصیه می کنیم سایر جاهای دیدنی بانکوک را در خبرنگاران مشاهده کنید و اطلاعات بیشتری از جمله آدرس، موقعیت مکانی بر روی نقشه و... درباره هر کدام از آن ها بدست آورید.

منبع: کجارو / 10mosttoday.com
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 586

به "10 جاذبه گردشگری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید