265 واحد صنعتی در مهریز برای 5700 نفر شغل ایجاد کردند

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله خلفایی، عصر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه مهریز از شهرستان های صنعتی استان یزد به شمار می رود، گفت: این شهرستان رتبه سوم در زمینه اشتغال زایی در حوزه صنعت و معدن استان را به خود اختصاص داده است.

265 واحد صنعتی در مهریز برای 5700 نفر شغل ایجاد کردند

وی با اشاره به اینکه مهریز پتانسیل های قوی در امر اشتغال زایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد، مطرح کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، زمین های مناسب، نیروهای بومی متحد و معتقد، شرایط جغرافیایی مهریز و ... سبب شده جذابیت های سرمایه گذاری در این شهرستان افزایش یابد.

خلفایی، کمبود منابع آبی را از مسائل شهرستان مهریز در جهت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی برشمرد و اضافه نمود: باید رونق صنایع کم آبخواه بیشتر گردد تا بتوانیم اشتغالی پایدار در این شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان مهریز برای 265 واحد فراوریی صنعتی مجور تاسیس صادر شده که این واحدها زمینه اشتغال 5هزار و 700 را فراهم نموده اند.

وی همچنین از فعالیت 2هزار و 800 واحد صنفی در شهرستان مهریز اطلاع داد و گفت در هر واحد صنفی دو نفر مشغول به کار هستند و با توجه به واحدهای جدیدی که هر ماه راه اندازی می گردد، ماهانه 300 نفر به این آمار اضافه نموده می گردد.

خلفایی، عمده فعالیت واحدهای صنفی شهرستان مهریز را در حوزه فراوری و خدمات فنی خاطرنشان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح های ارائه شده در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری مطرح کرد: از مجموع 60 طرح شهرستان مهریز، 17 طرح در کارگروه استانی به تصویب رسیده که به هشت طرح تسهیلاتی بالغ بر 12 میلیارد و 300 میلیون ریال پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 136

به "265 واحد صنعتی در مهریز برای 5700 نفر شغل ایجاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "265 واحد صنعتی در مهریز برای 5700 نفر شغل ایجاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید