50 درصد تاکسی های کرج فرسوده است

به گزارش مجله باهام، سرپرست سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت : 12 هزار و 500 تاکسی خطی و گردشی در این شهرستان فعال هستند که نیمی از آن ها فرسوده است.

50 درصد تاکسی های کرج فرسوده است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، محمد یساولی اعلام کرد: دغدغه مسئولان مدیریت شهری توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است، عمر مفید هر تاکسی 10 سال است ولی بسیاری از تاکسی های کرج، استان البرز بیش از 10 سال است که در خطوط فعالیت دارند.

سرپرست سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح نوسازی تاکسی در کرج شرح داد: ازآنجایی که برای ثبت نام در این طرح و دریافت تاکسی جدید هر راننده باید 80 میلیون تومان به صورت نقدی بپردازد، تاکسی داران از این طرح استقبال نکرده اند. تأمین 80 میلیون تومان پول نقد در شرایط فعلی از عهده بسیاری از تاکسی داران برنمی آید و همین باعث شده سال گذشته تنها 90 نفر در این طرح شرکت نمایند.

یساولی اضافه کرد: سال های قبل دولت برای تشویق تاکسی داران تسهیلاتی با سود چهار درصد در اختیار آن ها قرار می داد ولی با توجه به شرایط اعتباری دولت، پرداخت این تسهیلات متوقف شده است. با چند شرکت برای دریافت تسهیلات با درصد پایین و اسقاط خودرو با شرایط مناسب تر در حال تعامل و گفت وگو هستیم و امیدواریم به زودی نتیجه بدهد.

سرپرست سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در ادامه اعلام کرد: عمر مفید بسیاری اتوبوس های کرج نیز به سرانجام رسیده، اضافه کرد: تعدادی اتوبوس خراب و ازکارافتاده در ناوگان وجود دارد که امور مرتبط با اورهال آن ها در حال اجرا است. تعداد اتوبوس های کرج در مقایسه با جمعیت آن کم است و همین باعث شده در بعضی خطوط شاهد افزایش سرفاصله رسیدن اتوبوس در ایستگاه ها باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: از چند سال پیش گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی برای سهولت رفت وآمد، پیشگیری از ترافیک و کاهش آلودگی هوا موردتوجه قرارگرفته و امیدواریم با راه اندازی خطوط مختلف قطار شهری شاهد استفاده کمتر مردم از خودروهای شخصی باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1288

به "50 درصد تاکسی های کرج فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد تاکسی های کرج فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید