آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می گردد

به گزارش مجله باهام، استاندار کرمان با بیان اینکه خطوط اول تا سوم طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان، یزد و هرمزگان به سرعت افتتاح می گردد، گفت: اجرای 2 پروژه انتقال آب دیگر نیز از دریای عمان به جنوب و مرکز این استان در برنامه قرار گرفته است.

آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می گردد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدجواد فدائی در نشست جمع بندی پس از بازدید طرح انتقال آب، آب شیرین کن تصفیه خانه و پست برق در بندرعباس با اشاره به بازدید از پروژه عظیم و خوب انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از تمام افراد فعال برای اجرای این طرح از ابتدا تا به امروز، ایده پردازان و مجریان قدردانی می گردد زیرا اقدامی مناسب برای استان های خشک و کم آب کرمان، یزد و هرمزگان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: استان کرمان با وجود بارندگی های بسیار سال آبی جاری مناسبی داشته اما استان بیست و ششم کشور است و یزد سیستان و بلوچستان و سمنان از ما پایین تر بوده اند. برداشت از منابع آبی در استان کرمان متکی بر چاه عمیق است. 35 هزار چاه در این استان وجود دارد که از این میزان 9 هزار مورد غیرمجاز است.

استاندار کرمان توضیح داد: برداشت آب از سفره های آبی استان کرمان 6 میلیارد مترمکعب در سال ارزیابی می گردد و حداکثر برداشت پنج میلیارد و برداشت قابل قبول چهار میلیارد مترمکعب است لذا 2 میلیارد مترمکعب در این استان اضافه برداشت آب داریم. با وجود سرمایه گذاری های اجرا شده در کرمان، نمی توان برداشت از منابع آبی را کاهش داد و باید راه های جایگزین را برای تامین آب این استان انتخاب کرد که یکی از این راه ها اجرای طرح خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان است.

به گفته استاندار طرح انتقال آب نشان داد این امر قابل اجرا است و آب استان های کم آب جنوب شرق ایران را می توان از دریا تامین و سرمایه گذاری ها را می توانیم با این پروژه ها حفظ و طرح های جدید سرمایه گذاری را نیز در استان های کویری از جمله کرمان شروع کنیم.

فدائی اظهار امیدواری کرد که در شرایط مناسب این طرح تا 24 مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد و ظرف یکی 2 ماه آینده کلنگ خط دوم این طرح نیز زده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1240

به "آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید