آزادسازی اموال بلوکه شدن ایران در دستور کار دولت کره جنوبی

به گزارش مجله باهام، وزیر امور خارجه کره جنوبی در ملاقات با همتای ایرانی از اهتمام دولت کره جنوبی برای برطرف موانع دسترسی ایران به منابع خود در این کشور اطلاع داد.

آزادسازی اموال بلوکه شدن ایران در دستور کار دولت کره جنوبی

امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی، ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات طرفین ضمن ابراز خرسندی از شصتمین سال برقراری روابط سیاسی بر عزم دو کشور برای توسعه روابط همه جانبه تاکید کردند.

حسین امیرعبداللهیان ضمن دعوت از همتای کره ای خود برای سفر رسمی به تهران، ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت نو در این کشور شاهدپیشرفت در روابط میان ایران و کره جنوبی باشیم.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با اشاره عزم جدی و اقدامات اجرا شده از سوی دولت نو این کشور تاکید کرد که برطرف موانع دسترسی به منابع ایران در بانکهای کره جنوبی در دستور کار این کشور قرار گرفته است.

وی بعلاوه ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن موانع مزبور، شرکتهای کره ای بتوانند در زمینه های مختلف در ایران فعالیت نمایند.

وزیر امور خارجه کره بعلاوه ابراز امیدواری کرد سفر رسمی وزرای خارجه به مرکز های دو کشور در زمان مقتضی اجرا شده و ملاقاتهای منظم وزرای امور خارجه دو کشور ادامه پیدا کند.

خبرنگاران سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2248

به "آزادسازی اموال بلوکه شدن ایران در دستور کار دولت کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی اموال بلوکه شدن ایران در دستور کار دولت کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید