ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز ، تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می رسد

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، قیمت موز امروز بین 10 تا 12 هزار تومان ارزان شد و در نرخ نامه قیمت 29 تا 30 هزار تومان درج شده است اما میوه فروشان در بعضی از مناطق تهران این میوه را با قیمت 50 تا 60 هزار تومان می فروشند! علت چیست؟

ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز ، تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می رسد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه به خبرنگاران گفت: میوه فروشانی که موز را گران خریدند یعنی با قیمت قبل خریده اند نمی توانند ارزان بفروشند. در بعضی از مناطق هنوز میوه فروشان موز جدید به دستشان نرسیده است.

اسدالله کارگر اظهار کرد: 60 درصد میوه فروشان برای خرید دو روز در میان میدان اصلی می فرایند. بعضی هستند که موزهای قبلی را هنوز نفروختند. قطعا با یک چرخش دو روزه قیمت موز در تمام خرده فروشی ها ارزان می گردد.

آیا موز به زیر 25 هزار تومان می رسد؟

آیا موز به زیر 25 هزار تومان می رسد؟ عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان به خبرنگاران گفت: ممکن است تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان برسد. کاهش قیمت موز نه دست رئیس جمهور است و نه رئیس اتاق اصناف بلکه عرضه و تقاضا قیمت موز را معین می نماید.

علت اینکه قیمت موز ارزان تر نمی گردد، چیست؟ اکبر یاوری معتقد است: دلار نوسان دارد و موز هم با قیمت دلار آزاد محاسبه می گردد. عرضه موز هندی روزانه در حال افزایش است.

به گفته او، در روزهای آینده 600 کانتینر وارد بازار می گردد موز هندی به کیلویی 25 هزار تومان و اکوادوری به کیلویی 27 هزار تومان فروخته می گردد. ممکن است موز هندی در چند روز آینده به کیلویی 20 هزار تومان برسد.

مردم دغدغه نداشته باشند، میوه ارزان می گردد

فروشندگان میوه می گویند قدرت خرید مردم ضعف شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان در توصیه ای به مسئولان گفت: مردم دغدغه میوه شب عید را نداشته باشند، چرا که قیمت میوه ها روزانه در حال کاهش است. از مسئولان درخواست داریم، تمهیداتی بیاندیشند که قدرت خرید مردم افزایش یابد.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرامی خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1646

به "ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز ، تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز ، تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید