ارزش دلار در بالاترین سطح یک هفته اخیر

به گزارش مجله باهام، ارزش دلار در بازارهای جهانی به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید.

ارزش دلار در بالاترین سطح یک هفته اخیر

به گزارش خبرنگاران ایسنا به نقل از رویترز نوشت: در معاملات روز سه شنبه پنجم آذرماه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین نهاده شد. نشریه گلوبلال تایمز به نقل منبعی مطلع از دولت چین گزارش نموده است که آمریکا و چین بسیار به فاز نخست توافق تجاری نزدیک شده اند. قرار است شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته های آینده ملاقات و در مورد راهکارهای برون رفت از بن بست فعلی مصاحبه کند.

کریگ ارلام، تحلیل گر ارشد بازار در موسسهاواندا گفت: اخبار مثبت از تحولات جنگ تجاری باعث ایجاد موج جدیدی از خوش بینی ها در بین معامله گران شده است با این حال نباید فراموش کرد که قبلا هم بارها اعلام شده که طرفین نزدیک به امضای توافق هستند اما مجددا اختلافات، طرفین را از میز مذاکره دور نموده است.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل کاهش رشد مالی دنیا نام برده می گردد تا جایی که بانک دنیای، زیان این جنگ برای اقتصاد دنیای طی دو سال آینده را حدود 700 میلیارد دلار برآورد نموده است. دو طرف طیف گسترده ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه های اضافی نموده اند.

از سوی دیگر هر چند رئیس جمهور چین گفته که چین به دنبال پرهیز از یک جنگ تجاری با واشنگتن است اما در عین حال گفته است که این کشور هراسی از اقدام متقابل در صورت لزوم ندارد. طرف آمریکایی نیز سیگنال های متناقضی را فرستاده تا جایی که نمایندگان مجلس سنا از دولت خواسته اند تا معافیت همکاری با شرکت چینی هوآوی را لغو کند.

ری آتریل، تحلیل گر معاملات ارزی در بانک ملی استرالیا گفت: اخبار متضاد باعث شده است تا بازار حدس های مختلفی بزند و کسی نمی داند که قرار است در نهایت چه اتفاقی بیافتد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای دنیای را اندازه می گیرد، با 0.09 درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح 98.355 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0034 دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز حزب محافظه کار کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی ها پیش است. جرمی کوربین - رهبر حزب کارگر- وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد نمود اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی طرف اتخاذ خواهد نمود.

در آخرین دور از معاملات، پوند با 0.16 درصد کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.2897 دلار مبادله شد. هر یورو نیز با 0.1درصد کاهش به 1.1016 دلار کاهش یافت. هم چنین هر دلار آمریکا به 1.3307 دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3650 دلار سنگاپور مبادله شد.

ارزش دلار کانادا در روزهای اخیر به دنبال گسترده تر شدن اعتصابات کارکنان راه آهن ملی این کشور در اعتراض به تصمیم مدیران برای تعدیل بخشی از کارکنان دچار ریزش شدیدی شده است. این اعتصابات هم چنین حمل و نقل ریلی و حمل محصولات کشاورزی را در بعضی از استان های این کشور با اختلالاتی همراه نموده که نگرانی ها از کاهش رشد مالی این کشور در سه ماهه پایانی سال را تشدید نموده است.

در معاملات بازارهای ارزی دنیای، همچنین هر دلار به 108.9884 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4739 دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل 7.0286 یوان چین اعلام شد.

  • آرامش نسبی در بازارهای ارزی دنیا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 656

به "ارزش دلار در بالاترین سطح یک هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش دلار در بالاترین سطح یک هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید