اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد

به گزارش مجله باهام، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکذیب گزارش ها درباره کاهش یاری های اقتصادی ماقبل الحاق به ترکیه، گفت تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.

اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعضی گزارش ها مبنی بر قطع یاری های اقتصادی این اتحادیه به ترکیه را تکذیب کرد.

استانو روز یکشنبه با صدور بیانیه ای شرح داد: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نامه ای مبنی بر قطع یاری های اقتصادیِ پیش از عضویت ترکیه [به این اتحادیه] برای مجلس اروپا ارسال ننموده است. گزارش های رسانه ای اخیر در واقع به پاسخ [بورل] به سوال یکی از اعضای مجلس اروپا در اکتب 2019 اشاره دارد.

مؤسسه رسانه ای فونکه مدیا روز شنبه گزارش داده بود که به نامه ای از بورل خطاب به مجلس اروپا دست پیدا نموده که در آن وی به قانونگذاران اروپایی گفته بود 75 درصد از یاری های ماقبل الحاق ترکیه کاهش پیدا می نماید (+). بورل این اقدام را به دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و حفاری های غیرقانونی نفت و گاز در سواحل قبرس توصیف نموده بود.

در بیانیه استانو اما ذکر شده است: تمام تفاسیر رسانه ای در مرتبط کردن حقایق و اشخاص ذکر شده در پاسخ [بورل] به رویدادهای اخیر یا کنفرانس لیبی [در برلین] کاملا اشتباه و گمراه کننده هستند. کاهش یاری های ماقبل الحاق ترکیه از 2017 شروع شده است. آخرین تصمیمی هم که توسط شورای روابط خارجی در این زمینه گرفته شد، مربوط به پانزدهم اکتبر سال قبل است.

این مقام اروپایی تاکید نمود هیچ تصمیم جدیدی اخیراً توسط مسئولان بودجه بندی اروپایی در این باره گرفته نشده است.

پیش از این اتحادیه اروپا در چند نوبت به ترکیه بابت احتمال روبرو شدن با پیامدهای عملیات حفاری غیرقانونی اکتشاف گاز در سواحل قبرس هشدار داده بود. کمیسیون اتحادیه اروپا نوامبر گذشته (شهریور) از ساز و کار تحریم ها علیه ترکیه با هدف دریافت مقامات و نهادهای این کشور فعال در عملیات حفاری نزدیک قبرس پرده برداشت. این در حالی است که ترکیه مدعی است عملیات حفاری در قلمروی قانونی خود یا بخش ترک نشین قبرس صورت می گیرد.

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است. ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 724

به "اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید