از تغییر نام فیسبوک تا یکه تازی مایکروسافت؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش مجله باهام، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر دوشنبه 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از تغییر نام فیسبوک تا یکه تازی مایکروسافت؛ برترین های علم و تکنولوژی

فیسبوک نامش را به متا تغییر داد

مارک زاکربرگ این هفته در جریان رویداد Connect خاطرنشان کرد که نام تازه این شرکت متا (Meta) است. او در این رویداد گفت که نام فیسبوک تمام فعالیت های این شرکت را پوشش نمی دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد. اما حالا مارک زاکربرگ می خواهد به عنوان مدیرعامل یک شرکت متاورس دیده گردد. به نظر می رسد مانند گوگل که در سال 2015 با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن نهاده شد، فیسبوک هم با ایجاد برند متا می خواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست های واقعیت مجازی Oculus زیر سایه متا قرار می گیرند.

مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد

هفته گذشته ارزش مجموع سهام مایکروسافت از اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت سهامی عام دنیا تبدیل شد. این تغییر در پی انتشار تازهترین گزارش مالی اپل پدید آمد. در این گزارش به عملکرد خیلی خوب این شرکت اشاره شده ولی از طرف دیگر، اپل حدود 6 میلیارد دلار به علت محدودیت های زنجیره تامین از دست داده است. از طرف دیگر روز پنجشنبه مایکروسافت هم گزارش مالی خود را منتشر کرد که در آن آمده فروش آفیس، ویندوز و محصولات مبتنی بر سرویس های ابری بسیار عالی بوده است.

اپل با گذر از شیائومی به دومین گوشی ساز بزرگ دنیا تبدیل شد

اپل توانست بالاخره شیائومی را در راستا تبدیل شدن به دومین شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند کنار بزند و به صندلیی که مدت ها در آن حضور داشت بازگردد. اپل، شیائومی و سامسونگ، سه شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا به حساب می آیند که در حال حاضر به ترتیب در صندلی دوم، سوم و نخست قرار دارند. البته تا هفته گذشته این شیائومی بود که در صندلی دوم قرار داشت اما اپل توانست با گوشی های سری آیفون 13 بار دیگر صندلی خود را از شرکت چینی پس بگیرد و به رتبه دوم برسد. سامسونگ هم که سال هاست به صدر جدول تکیه زده و به نظر نمی رسد حالا حالاها قصد پایین آمدن داشته باشد. خصوصا اینکه اخیرا سود خوبی هم از فروش گوشی بدست آورد.

دانشمندان احتمالا دنیایی بیگانه ورای کهکشان راه شیری یافته اند

دنیا بسیار گسترده است و می توان انتظار داشت که سیاره های دیگری را نه فقط در کهکشان خودمان، بلکه در دیگر کهکشان ها و فاصله های بسیار دورتر کشف کنیم. اکنون طبق پژوهشی که به تازگی در نشریه نیچر استرونومی (Nature Astronomy) منتشر شده است، ستاره شناسان برای نخستین بار، نشانه هایی از یک دنیا بیگانه را کشف نموده اند که به دور ستاره ای فراتر از محدوده کهکشان راه شیری می چرخد. این سیاره در کهکشان مارپیچی مسیه 51 (M51) قرار گرفته است که به کهکشان گرداب (Whirlpool Galaxy) هم معروف است.

شیائومی گوشی های سری ردمی نوت 11 را با شارژر 120 واتی رونمایی کرد

ردمی طی این هفته از گوشی های سری ردمی نوت 11 با قابلیت های بسیار مجذوب کننده و قیمت مناسب رونمایی کرد که در صدر همه آن ها شارژر 120 واتی قرار گرفته است. ردمی را می توان به یکی از پیروز ترین، محبوب ترین و برترین برندهای زیرمجموعه شیائومی در نظر گرفت که طی سالیان اخیر با رونمایی و عرضه گوشی هایی قدرتمند اما با قیمت مناسب توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا به خود جلب کند. علاوه بر این ها، تحریمی که از سوی دولت آمریکا به هواوی تحمیل شد باعث شد شیائومی بتواند با تصاحب سهم این شرکت چینی در بسیاری از بازارهای دنیا، محبوبیت بیشتری بیان کاربران کسب کند و این محبوبیت را هم تا حد زیادی مدیون گوشی های سری ردمی است.

اندروید 12L رونمایی شد؛ کوشش تازه گوگل برای زنده کردن تبلت اندرویدی

با وجود اینکه در بازار چندین مدل از تبلت های اندرویدی وجود دارد، اما آمار فروش این تبلت ها در برابر آیپد اصلا قابل توجه نیست. در رابطه با این مشکل می توانیم به دلایل متعددی اشاره کنیم اما بی توجهی گوگل به تبلت ها و در کل نمایشگرهای بزرگ، نقش مهمی در کاهش محبوبیت تبلت های اندرویدی داشته است. حالا گوگل برای حل این مشکل از اندروید 12L رونمایی نموده که به طور تعیین گوشی های تاشو، تبلت ها و کروم بوک ها را هدف گرفته است. در اندروید 12L ویژگی هایی وجود دارد که تجربه استفاده از گجت ها را بهبود می بخشند.

آنالیز گوشی اینفینیکس Note 10 Pro؛ عملکرد حرفه ای با قیمت مناسب

اینفینیکس Note 10 Pro که یکی از معتبرترین جوایز طراحی سال 2021 را دریافت نموده، گوشی نسبتا بزرگی محسوب می گردد اما در عین حال خوش دست و زیباست. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می نماید، 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد (همراه با مدل های 64 و 256 گیگابایتی) و رم 8 گیگابایتی هم تضمین می نماید که سرعت خوبی از کار با آن را تجربه می کنید. اینفینیکس از پردازنده مدیاتک هلیو G95 به عنوان قلب تپنده این گوشی بهره گرفته که پردازنده میان رده نسبتا خوبی در رده خودش به شمار می آید.

آنالیز ساعت هوشمند هایلو مدل Solar؛ مالی اما با کیفیت

بر روی ساعت Solar یک صفحه نمایش TFT تی اف تی 1.28 اینچی با رزولوشن 320×300 پیکسل نهاده شده و برای ساخت قاب صفحه نمایش هم از سرامیک استفاده شده است. جنس بدنه این ساعت شاید در حد برندهایی مثل اپل یا سامسونگ نباشد، اما برای یک ساعت مالی بیست دلاری قابل قبول به شمار می رود. این ساعت دارای یک باتری 340 میلی آمپر ساعتی است که در عرض دو ساعت شارژ می گردد، و با یک بار شارژ می تواند به مدت 30 روز (در صورت خاموش بودن سنسور ضربان قلب) برایتان کار کند.

آنالیز لپ تاپ دو در یک MSI Summit E13 Flip Evo؛ برای سلایق خاص

لپ تاپ MSI Summit E13 Flip Evo برای سلایق خاص و افراد خاص طراحی شده؛ هر کسی به سراغ چنین دیوایسی نمی رود. هم به خاطر قیمتی که دارد، و هم به خاطر قابلیت هایی که بیشتر هواداران دیوایس های لوکس را هدف گرفته است. ام اس آی این لپ تاپ را در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار نموده است. این لپ تاپ طراحی زیبا و هنرمندانه ای دارد و در عین حال باید انتظار کیفیت بسیار خوبی را از بدنه دستگاه داشته باشید. لپ تاپ MSI Summit E13 Flip Evo از یک پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i7 تایگر لیک به عنوان قلب تپنده بهره می برد که 16 گیگابایت رم آن را همراهی می نماید.

آموزش فیلم برداری حرفه ای با موبایل (قسمت 3: فریم ریت و کیفیت های فیلم برداری)

در قسمت اول آموزش فیلم برداری حرفه ای با موبایل به معایب و مزایای دوربین گوشی ها پرداختیم و در قسمت دوم، مقدمات ضبط ویدیو با گوشی را آنالیز کردیم. اما حالا و در قسمت سوم نوبت آن رسیده که مسائل فنی تری از جمله فریم ریت فیلمبرداری و کیفیت های مختلف را با هم آنالیز کنیم. یک نکته مهم که در این قسمت به آن تأکید شده، استفاده از خطوط شبکه ای یا Grid در هنگام فیلمبرداری است. به لطف این خطوط می توانید سوژه ها را در نقاط طلایی تصویر قرار دهید تا جلوه بهتری در فیلمبرداری داشته باشند. در قسمت چهارم به تمامی تنظیماتی که در منوی دوربین آیفون 12 پرو مکس وجود دارد می پردازیم. اما تا آن زمان شما را به تماشای این قسمت دعوت می کنیم.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1981

به "از تغییر نام فیسبوک تا یکه تازی مایکروسافت؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تغییر نام فیسبوک تا یکه تازی مایکروسافت؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید