هواوی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی به زودی از راه می رسد

به گزارش مجله باهام، باورتان می شود که شرکت هواوی تا حالا گوشی هوشمندی با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی معرفی نکرده است؟ این شرکت چینی بیشتر روی مقدار لنز های دوربین گوشی های هوشمند خود نسبت به رزولوشن آن تمرکز کرده و معمولا لنزهای آن هم می توانند زوم اپتیکال را برای کاربران به ارمغان بیاورند. سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی زمانی که گوشی از زوم دیجیتال پشتیبانی کند، بسیار مفید و مؤثر واقع خواهند شد و برای گوشی های هوشمند میان رده انتخاب بسیار خوبی هستند. این مقدمه، اطلاعاتی درباره گوشی هوشمند نو هواوی یعنی نوا 9 SE به ما می دهد که قرار است به عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی روانه بازار شود.

هواوی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی به زودی از راه می رسد

طبق گزارش وب سایت WinFuture، نوا 9 SE هواوی بین بازه قیمتی 250 تا 280 یورو قیمت خواهد داشت. به طور کلی باید گفت که تعداد زیادی گوشی هوشمند مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی با قیمت زیر 300 یورو در بازار گوشی ها وجود ندارد، اما همواره این سری از محصولات رقابت داغ و نزدیکی با هم دارند. همانطور که احتمالا می دانید، هواوی به دلیل تحریم آمریکا نمی تواند از تراشه های 5G بهره ببرد و جای تعجب نیست که از پردازنده های 4G در گوشی های تازه خود استفاده کند. البته بهره گیری از تراشه اسنپدراگون 665 هم برای گوشی های این شرکت بسیار عجیب به نظر می رسد، اما این تراشه با فرآیند ساخت 11 نانومتری در اوایل سال 2019 به بازار تراشه های موبایلی معرفی شد و اکنون سه ساله است.

اسنپدراگون 860 یک تراشه 4G تازهتر با فرآیند ساخت 6 نانومتری است اما به نظر می رسد که استفاده از این تراشه می تواند قیمت این محصول را کمی افزایش دهد. به هر حال گفته می شود که نوا 9 SE از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که با کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء است. باید خاطر نشان کنیم که این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 11 را با رابط کاربری EMUI 12 اجرا خواهد کرد و دسترسی به سرویس گوگل پلی هم ندارد.

در سیستم دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند علاوه بر دوربین 108 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو هم دیده می شود. در پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین 16 مگاپیکسلی در حفره نمایشگر تعبیه شده که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. برای مقایسه باید بگوییم که در گوشی های دیگری سری نوا 9 ما شاهد دوربین های 50 + 8 + 2 مگاپیکسلی در قاب پشتی و دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هستیم که در مدل پرو دوربین اولترا واید هم در کنار دوربین اصلی سلفی به چشم می خورد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، این گوشی هوشمند هواوی از یک نمایشگر LCD نسبتا بزرگ 6.78 اینچی با رزولوشن 1080 در 2388، نسبت تصویر به بدنه 19.9:9 در اختیار کاربران قرار می گیرد. درباره رفرش ریت یا گلس محافظ نمایشگر نوا 9 SE هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. احتمال می رود که منبع تغدیه این گوشی هوشمند را یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت تشکیل دهد که از فناوری شارژ سریع و NFC پشتیبانی می کند و همچنین حسگر اثر انگشت آن با دکمه پاور این گوشی هوشمند ادغام شده است.

هنوز اطلاعات زیادی درباره بازار های فروش هواوی نوا 9 SE منتشر نشده، اما شایعه ها حاکی از آن است که این گوشی به زودی در بازار های اروپا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. باید اشاره کنیم که این گوشی بسیار شبیه به آنر 50 SE است، اما از یک پردازنده 5G بهره می برد و برخلاف نوا 9 SE در بازار کشور های اروپایی به فروش نمی رسد.

نسل قبلی این گوشی هوشمند یعنی هواوی نوا 8 SE که آذر ماه امسال روانه بازار شد، از از صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با وضوح FullHD، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و همچنین حفره بالای نمایشگر برای میزبانی از دوربین 16 مگاپیکسلی بهره می برد. چیدمان دوربین ها در پنل پشتی این گوشی شبیه به یک اجاق گاز 4 شعله است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و با یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق همراه شده است. فلش LED هم در مرکز چهار دوربین قرار گرفته است.

پردازنده Kirin 710A به عنوان قلب تپنده هواوی نوا 8 SE 4G درنظر گرفته شده که با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. ظرفیت باتری این گوشی 3800 میلی آمپرساعت با شارژر 66 وات است. احتمالا در روز های آینده اخبار بیشتری درباره گوشی تازه هواوی منتشر می شود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2158

به "هواوی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی به زودی از راه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی نوا 9 SE با دوربین 108 مگاپیکسلی به زودی از راه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید