باغ ارم شیراز در بهار

به گزارش مجله باهام، می خواهیم شما را با شهر بهار نارنج یعنی شیراز همواره بهار آشنا کنیم. یکی زیبا ترین باغ های ایران، باغ ارم شیراز است که یکی از 9 باغ جهانی ثبت شده توسط یونسکو است. این باغ زیبا یکی از جاذبه های گردشگری شیراز است که هرساله گردشگران زیادی را از سرتاسر ایران به سوی خود جذب می نماید. در ادامه با ما همراه باشید.

باغ ارم شیراز در بهار

جهت دریافت خدمات طرح باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

گشت و گذار در باغ ارم شیراز در بهار

باغ ارم شیراز در خیابان ارم شیراز قرار گرفته است که به عنوان یکی از قدیمی ترین باغ های ایران شناخته می گردد. محوطه باغ ارم شیراز به خصوص در فصل بهار از تنوع گیاهی بسیاری برخوردار است و گیاهان بسیاری از سراسر دنیا در این باغ کاشته شده است. یکی از زیباترین قسمت های باغ ارم، خیابانی است که از شرق به غرب و موازی با بلوار باغ ارم قرار گرفته است و در دو طرف آن درختان سرو کاشته شده است.

جاذبه های باغ ارم شیراز در بهار

از جاذبه های این باغ می توان به طراحی فوق العاده محوطه باغ و همچنین آرایش هنرمندانه باغ ایرانی اشاره نمود. در محوطه باغ، عمارت و استخر عظیمی قرار گرفته است که درخشندگی آن در فصل بهار چشم گیر است. همچنین این عمارت و استخر که از طریق یک گذرگاه اصلی از غرب به شرق امتداد دارد، به نقطه انتهایی باغ وصل شده است. در جهت شمال به جنوب گذرگاهی عریض وجود دارد که بسیاری از راستاهای زیبا و چشم نواز باغ، موازی با این دو گذرگاه هستند. باغ ارم شیراز مهد انواع گل رز است.

باغ ارم شیراز، بهشت گل و گیاه بهاری

همان طور که گفتیم، باغ ارم شیراز مهد انواع گل رز است که زیبایی آن ها در فصل بهار دوچندان می گردد. عطر این گل ها شما را سرمست نموده و تنوع رنگ گل ها، شما را به عکاسی وسوسه می نماید. تنوع گل و گیاه در این باغ توصیف نشدنی است و به غیر از گل رز، انواع گل های مختلف از سرتاسر دنیا در این باغ وجود دارد. این باغ به دلیل تنوع زیاد گل و گیاهی که دارد، به عنوان باغ گیاه شناسی دانشگاه شیراز، کاربردی علمی و پژوهشی هم دارد. همچنین سروناز یکی از محبوب ترین و تماشایی ترین انواع درختان باغ ارم شیراز است که در گذرگاه شرق به غرب باغ قرار گرفته است.

محبوب ترین سوغاتی های سفر بهارانه باغ ارم شیراز

مگر می گردد به باغ ارم شیراز رفت و دست خالی بازگشت؟ برای خرید سوغاتی می توانید راهی انواع بازار های سنتی شیراز شوید. در مرکز این باغ، بازاری سنتی از سوغاتی های رنگارنگ وجود دارد. فالوده شیرازی، رنگینگ، حلوا کاسه ای و... ازجمله سوغاتی های خوشمزه باغ ارم شیراز هستند. پیشنهاد می گردد که فالوده شیرازی را در فواصل خوش آب وهوا سال مانند بهار میل کنید؛ زیرا بسیار لذت بخش خواهد بود. شما می توانید صنایع دستی را به عنوان سوغاتی انتخاب کنید که نمادی از شهر شیراز است. هنر قلم زنی، خاتم کاری و گبه از جمله آثاری است که این شهر تاریخی را منحصربه فرد نموده است.

معماری بهاری عمارت اصلی باغ ارم شیراز

عمارت اصلی باغ ارم شیراز، هسته مرکزی این باغ است. این عمارت در زمان قاجاریه و به سبک معماری زندیه ساخته شده است. عمارت باغ ارم از نظر معماری، کاشی کاری، گچ بری و نقاشی از شاهکار های معماری زمان قاجار است. این عمارت شامل سه طبقه است که با تزئینات فراوان و کاشی های رنگین ساخته شده است. اتاق های طبقه زیرین محلی برای استراحت در روزهای خوش بهاری است. در قسمت پیشانی بنا، دو نیم دایره در دوطرف و یک تابلوی عظیم در وسط قرار گرفته است. این تابلو تصاویری از شاهنامه فردوسی و نبرد شاهان قاجار را نشان می دهد.

هتل های نزدیک باغ ارم شیراز برای گذراندن یک شب بهاری

بعد از لذت بردن از جاذبه های زیبای باغ ارم شیراز، بهتر است هتلی در نزدیکی آن برای گذراندن شبی راحت و دوست داشتنی با خانواده پیدا کنید. شب های شیراز در فصل بهار بسیار لذت بخش است و جان می دهد که روی تخت اتاق در خنکای بهار دراز بکشید. ما پیشنهاد می کنیم بین ماه های فروردین یا اردیبهشت به این شهر تاریخی سفر کنید. از جمله هتل های نزدیک به باغ ارم شیراز می توان به هتل عظیم شیراز، هتل چمران شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل هما شیراز و هتل پرسپولیس شیراز اشاره نمود. همچنین شما می توانید از اقامتگاه های بومگردی که در نزدیکی باغ ارم شیراز وجود دارد، تجربه ای لذت بخش از معماری سنتی و اصیل شیراز بدست آورید.

آدرس باغ ارم شیراز

برای دسترسی به باغ ارم شیراز، باید وارد منطقه یک شیراز بشوید و به سمت خیابان ارم بروید. در نبش میدان ارم، در تقاطع خیابان ارم و بلوار دانشجو می توانید این بهشت زیبا را پیدا کنید. اگر قصدتان واردشدن از جهت شمالی باغ باشد، باید وارد بلوار شهید چمران بشوید و بعد از میدان دانشجو، به سمت میدان ارم به طرف چپ حرکت کنید. بعد از رسیدن به میدان ارم، وارد خیابان ارم بشوید تا بتوانید باغ زیبای ارم شیراز را مشاهده کنید. اگر قصد دارید با وسیله نقلیه عمومی به این باغ بروید، مترو بهترین گزینه است. ایستگاه نمازی، در نزدیکی میدان نمازی، دسترسی خوبی به باغ ارم دارد. به سمت پل نمازی بروید و بعد از کمی پیاده روی وارد خیابان ساحل غربی بشوید و در راستا شهید طاهری کوچه بیست و دو پیاده روی کنید تا به خیابان هفدهم برسید. بعد از مقداری پیاده روی به خیابان ارم و ورودی باغ خواهید رسید.

چگونه به شیراز سفر کنم؟

بعد از آشنایی با جاذبه های باغ ارم شیراز، باید برای سفر به شهر زیبای شیراز آماده شد. بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به شیراز و دیدن باغ ارم، هواپیما است. اگر شما اهل تهران هستید، پیشنهاد می کنیم با خرید بلیط هواپیمای تهران شیراز سفری ایمن و مطمئن را به این شهر تاریخی و بهاری تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1757

به "باغ ارم شیراز در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ارم شیراز در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید