تور مجارستان: با مشهورترین فرودگاه های مجارستان آشنا شوید

به گزارش مجله باهام، در سال های اخیر تور مجارستان در بین گردشگران به شدت محبوب شده و فرودگاه های مجارستان هر سال میزبان تعداد بیشتری از گردشگران بین المللی است.

تور مجارستان: با مشهورترین فرودگاه های مجارستان آشنا شوید

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

مجارستان یکی از زیباترین کشورهای منطقه شرق و مرکز اروپاست و با داشتن جاذبه های تاریخی و فرهنگی شگفت انگیز، توانسته است در ظرف 10 سال تعداد گردشگران ورودی را به مقدار بیش از 50 درصد افزایش دهد.

شهرهای مجارستان پر از ساختمان های تاریخی، محله های زیبا، کافه ها و رستوران های مجذوب کننده و … هستند و می توانند تجربه ای بینظیر از یک تور اروپایی را برای شما رقم بزنند.

اما مسلما برای سفر به این کشور، باید از فرودگاه های مجارستان بهره ببرید. بنابراین در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس، فهرست فرودگاه های مجارستان را برای شما معرفی نموده ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست فرودگاه های مجارستان

فرودگاه بین المللی بوداپست

بدون شک اولین گزینه در فهرست فرودگاه های مجارستان، فرودگاه مرکز این کشور خواهد بود. فرودگاه بین المللی بوداپست که هنوز گاهی با نام فریهگی (Ferihegy) در میان مردم شناخته می گردد، اصلی ترین فرودگاه مجارستان است. البته این فرودگاه به طور رسمی با نام فرودگاه بین المللی فرنس فهرست (Budapest Ferenc Liszt International Airport) شناخته می گردد و کد بین المللی یاتا آن BUD است. این نام در سال 2011 به افتخار مهمترین آهنگساز تاریخ مجارستان بر این فرودگاه قرار گرفت.

این فرودگاه که در سال 1943 میلادی افتتاح شده، در 16 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر بوداپست قرار گرفته است و با اختلاف بسیار زیادی، از دیگر فرودگاه های مجارستان بزرگتر است.

اگرچه بیشتر پروازهای این فرودگاه به مقصد کشورهای اروپایی است، اما پروازهای مختلفی به آفریقا، آمریکای شمالی، خاور دور، خاورمیانه و … نیز برگزار می گردد تا بتواند گردشگران تور مجارستان را از سرتاسر نقاط دنیا به این کشور منتقل کند.

در سال 2019، بیش از 16 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند و این نشان از اهمیت بالای این فرودگاه در حمل و نقل و گردشگری کشور مجارستان دارد.

فرودگاه بوداپست در حال حاضر 2 فرودگاه دارد که با نام های Terminal 2A و Terminal 2B شناخته می شوند. ترمینال Terminal 2A مختص به کشورهای حوزه شنگن (Schengen) است و تمام پروازهایی که به مقصد یا از مبدا کشورهای شنگن انجام می گردد، در این ترمینال تمرکز دارد.

اما همانطور که احتمال حدس می زنید، Terminal 2B نیز به پروازهای غیر از حوزه شینگن اختصاص داده شده است. بعلاوه پروازهای شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه چون ویز ایر (Wizz Air) نیز از ترمینال انجام می گردد.

این فرودگاه در میان تمام فرودگاه های مجارستان، یکی از برترین دسترسی ها را دارد و با استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست، می توانید به راحتی خود را به فرودگاه بوداپست برسانید.

این فرودگاه که در سال 1943 میلادی افتتاح شده، در 16 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر بوداپست قرار گرفته است و با اختلاف بسیار زیادی، از دیگر فرودگاه های مجارستان بزرگتر است.

فرودگاه بین المللی دبرسن

یکی دیگر از فرودگاه های مجارستان که در صنعت گردشگری این کشور اهمیت بسیاری دارد، فرودگاه بین المللی دبرسن (Debrecen International Airport) است. دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان و بعلاوه دومین مقصد گردشگری این کشور است و با قرارگیری در منطقه شرقی مجارستان، یکی از قطب های تجاری و مالی این کشور به شمار می رود.

فرودگاه بین المللی دبرسن در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر دبرسن واقع شده و کد بین المللی آن DEB است. جالب است بدانید که اگرچه فرودگاه بوداپست اصلی ترین فرودگاه مجارستان است، اما فرودگاه دبرسن از آن قدیمی تر است و در سال 1930 برای اولین بار از آن استفاده شده است.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده، فرودگاه دبرسن در سال گذشته میزبان نزدیک به 400 هزار مسافری بوده است که قصد سفر به شهرهایی چون لندن، آیندهوون، پاریس، دورتموند، بارسلونا و … را داشته اند.

با توجه به نزدیکی این فرودگاه به مرکز شهر دبرسن مجارستان، به راحتی می توانید با استفاده از اتوبوس های سیستم حمل و نقل عمومی مجارستان خود را به این فرودگاه برسانید. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، می توانید از دو خط 100E و 200E بهره ببرید که سرویس های اختصاصی و سریع السیر فرودگاه هستند.

منبع: ققنوس
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1990

به "تور مجارستان: با مشهورترین فرودگاه های مجارستان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: با مشهورترین فرودگاه های مجارستان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید