بخش هوش مصنوعی سونی در حال کار روی بازی های پلی استیشن است

به گزارش مجله باهام، در سال 2019 شرکت سونی زیرمجموعه ای را راه اندازی کرد که وظیفه اش تحقیقات درباره هوش مصنوعی بود. برنامه ای که سونی با این اقدام در نظر گرفته بود، برایمان کاملا تعیین نبود اما در جلسه نو تعیین استراتژی های این شرکت جزئیات بیشتری از این بخش ارائه شده است.

بخش هوش مصنوعی سونی در حال کار روی بازی های پلی استیشن است

در جریان این جلسه، کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیرعامل شرکت سونی، بیان نمود: بخش هوش مصنوعی شرکت سونی همکاری و تعامل خود را با پلی استیشن آغاز کرده است تا بتواند تجربه بازی ها را غنی تر و مجذوب کننده تر کند. با استفاده از یادگیری تقویتی، ما در حال توسعه ایجنت های هوش مصنوعی برای بازی ها هستیم که بتوانند حریف یا دوست باهوش و مناسبی برای بازیکنان باشند.

این چیزی است که می توانیم از همکاری پلی استیشن و بخش هوش مصنوعی سونی انتظار داشته باشیم اما به هر حال همچنان باید منتظر تأیید یا اطلاعات بیشتری از آن باشیم. یادگیری تقویتی یکی از علوم و مباحث مرتبط با هوش مصنوعی است که روی آزمون و خطا و آموزش هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف تکیه کرده است. این فرآیند ثابت کرده که به صورت ذاتی می تواند برای بازی های ویدیویی کاملا مناسب و کاربردی باشد. در گذشته هم در بازی استارکرفت 2 تحقیقات سنگینی با تمرکز بر این تکنیک اجرا شده بود.

دیگر شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت که در بازی های ویدیویی نقش دارند، در این زمینه علاقه نشان داد ه اند و در حال کاوش کردن پتانسیل آن هستند. اگرچه تلاش مایکروسافت در حال حاضر به صورت کامل روی تحقیقات بوده است، به نظر می رسد که سونی قصد دارد که نتایج این تحقیقات را از آزمایش ها فراتر ببرد و آن ها را به زودی در بازی های ویدیویی اعمال کند. نتیجه نهایی ممکن است باعث شکل گیری هم تیمی ها یا دشمنان باهوش تری در بازی های ویدیویی شود.

علاوه بر این موضوع، در جلسه اشاره شده سونی و پلی استیشن برنامه های خود در زمینه های مختلف دیگری را اعلام کرده اند. پلی استیشن و سونی با سه برنامه نو قصد دارند مخاطبان خود را توسعه دهند.

اولین موضوع، تصمیم نو سونی برای آوردن بعضی از عناوین معروف خود به گوشی های همراه است. سونی با این کار می خواهد هم سودآوری بیشتری را تجربه کند و هم جامعه بازیکنان نوی را با بعضی از آثارش آشنا سازد.

دومین برنامه سونی در راستای فیلم ها و سریال های تلویزیونی است. این شرکت قصد دارد با همکاری پلی استیشن اقتباس های بیشتری را از مجموعه بازی های خود بسازد. در حال حاضر هم آن ها اعلام کرده اند که 10 اثر اقتباسی از بازی های سونی در صنعت فیلم و سریال در حال تولید است. می توان از این میان به فیلم آنچارتد یا سریال تلویزیونی اقتباسی از بازی آخرین ما اشاره کرد. این رویکرد هم برای آشنا کردن طرفداران هنر هفتم به بازی های سونی است که در نهایت علاوه بر فروش احتمالی موفقیت آمیز، موجب فروش و توجه بیشتر بازی های این شرکت هم می شود.

سومین برنامه، توسعه شبکه پلی استیشن نتورک و همچنین سرویس های اشتراکی مهم پلی استیشن از جمله پلی استیشن پلاس و PlayStation Now است. سونی در این ماه های اخیر با رشد قابل توجهی در سرویس های اشتراکی خود از جمله پلی استیشن پلاس روبرو بوده است. با این حال آن ها همچنان می خواهند به این رشد ادامه دهند و باید منتظر ماند که برای رسیدن به چنین چیزی چه برنامه هایی در نظر گرفته اند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1843

به "بخش هوش مصنوعی سونی در حال کار روی بازی های پلی استیشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش هوش مصنوعی سونی در حال کار روی بازی های پلی استیشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید