برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در دانشگاه رازی

به گزارش مجله باهام، همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار اواخر تیرماه به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می گردد.

برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در دانشگاه رازی

دکتر تورج زینی وند دبیر کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی همایش بین المللی هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار در نشست هماهنگی این همایش گفت: پیرو ثبت دنیای هورامان از منظر فرهنگی و زمینه سازی جهت دستیابی به توسعه پایدار این منطقه، برگزاری همایش بین المللی با عنوان هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار در دستور کار دانشگاه رازی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر هم افزایی دستگاه های اجرایی مربوطه در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش بین المللی هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار ابراز امیدواری کرد: این همایش توجه پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و سایر مجامع علمی در سراسر دنیا را به منطقه فاخر ملی و دنیای هورامان معطوف می نماید.

زینی وند بر استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی برای اطلاع رسانی گسترده همایش بین المللی هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار تأکید کرد.

نادر نادری دبیر علمی این همایش هم 25 و 26 تیر ماه را زمان برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار خاطرنشان کرد و گفت: محور های این همایش شامل باستان شناسی، تاریخ، صنایع دستی و میراث فرهنگی، ادبیات، زبان و گویش های محلی، جغرافیا، محیط زیست و گردشگری، جامعه شناسی، آئین و هنر، اقتصاد، کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار و معماری، شهرسازی و بازسازی خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی وب سایت همایش، 31 خرداد را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش خاطرنشان کرد و گفت: این همایش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

در ادامه دکتر شیرین زردشتیان دبیر اجرایی همایش بین المللی هورامان؛ ثبت دنیای، فرهنگ و توسعه پایدار اظهار کرد: از اولویت های این همایش توجه به ابعاد مختلف فرهنگی هورامان از قبیل مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس است تا ضمن کوشش برای تقویت ابعاد آن، زمینه شناسایی بیش از پیش ابعاد مختلف فرهنگ غنی هورامان از دیدگاه پژوهشگران حوزه های مختلف فراهم و دستیابی به توسعه پایدار منطقه تسهیل شود.

وی ارائه و انتشار آخرین مستندات و یافته های علمی با رویکرد منظر دنیای هورامان، تحکیم وحدت ملی و تعمیق همبستگی فرهنگی و اجتماعی، تعمیق نگاه دانش بنیان و جامعه محور در مطالعه مواریث فرهنگی در سطوح ملی و محلی، تدوین گزارش کار در حوزه پژوهش برای ارائه به یونسکو، شناخت جوامع محلی برای همراهی در توسعه منطقه و ایجاد امنیت پایدار و تشکیل شبکه پژوهشگران هورامان شناس و برنامه ریزی برای برگزاری نشست های مستمر را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2157

به "برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در دانشگاه رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در دانشگاه رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید