بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در ایران

به گزارش مجله باهام، سفر در فصل بهار در کشور ما به دلیل زیبایی این فصل و تعطیلات زیاد، هواداران بسیاری دارد. اما در ایران که سرزمینی چهار فصل است، بهترین مناطق گردشگری فصل بهار کجا است؟ با ما همراه باشید.

بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در ایران

خبرنگاران | سرویس گردشگری - در کشوری زندگی می کنیم که از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار است. به همین دلیل اگر قصد دارید لذت مضاعفی از مسافرت خود ببرید، باید در هر فصل مقصدی مناسب با همان فصل را انتخاب کنید. از جمله پرطرفدارترین مناطق گردشگری فصل بهار برای سفر می توان به یزد، کیش، قشم، شیراز، سرعین، تبریز و اصفهان اشاره نمود. اما چرا این مناطق در فصل بهار برای مسافرت مناسب تر هستند؟

یزد، سفری به گذشته

یزد یکی از شهرهای کشورمان است که آب و هوای گرم و خشکی دارد، از اینرو در اواخر فصل بهار و فصل تابستان به دلیل گرمای شدید، سفر به این شهر با دشواری همراه خواهد بود.

اماکن تاریخی این شهر مانند میدان امیرچخماق، مسجد جامع، خانه طباطبایی ها، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر) و... به دلیل حفظ بافت سنتی خود فاقد تهویه مطبوع هستند. بنابراین اگر در فصل گرم به یزد سفر کنید، در اثر گرمای هوا حتما اذیت می شوید. به همین دلیل یزد یکی از بهترین مناطق گردشگری فصل بهار به ویژه در فروردین ماه و تعطیلات نوروزی می باشد.

سفری به آبهای نیلگون خلیج فارس

گرمای دریای جنوب یکی از به یادماندنی ترین سفرهای شما را در بهار رقم خواهد زد. کیش، قشم، بوشهر و بندرعباس از بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در کشورمان هستند. به ویژه کیش و قشم که به عنوان زیباترین جزایر خلیج فارس شناخته می شوند.

جزیره کیش، بازارهای معروف و مراکز تفریحی زیبایی دارد، از اینرو هر ساله میزبان تعداد زیادی مسافر است که از گوشه و کنار کشورمان به این مناطق سفر می نمایند. کم و بیش همه ما در خصوص بازارهای قشم و قیمت های مناسب اجناسی که در این بازارها عرضه می شوند، شنیده ایم. همچنین این جزیره سواحل زیبا و طبیعت بی نظیری نیز دارد. به همین دلیل جزء بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در کشور است.

این مناطق از آب و هوای گرم و مرطوبی برخوردار هستند، به ویژه اینکه در فصول گرم سال، هوا در بیشتر روزها شرجی خواهد بود. به همین دلیل برای آنکه از تماشای آب های نیلگون خلیج فارس و مسافرت خود لذت ببرید، در فصول پاییز یا بهار به این مناطق سفر کنید.

شیراز، یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری فصل بهار

شیراز یکی از کهن ترین شهرهای کشورمان است که آثار تاریخی آن شهرت جهانی دارد. این آثار تاریخی بی نظیر هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به شیراز می آورد.

در این بین ما ایرانیان شیراز را به بوی خوش بهارنارنج نیز می شناسیم. این عطر محسور نماینده را فقط در بهار و در فصل های فروردین و اردیبهشت می توان یافت. زیبایی شیراز در فصل بهار به حدی است که گردشگران خارجی نیز عمدتا اردیبهشت ماه را برای سفر به این منطقه انتخاب می نمایند. بنابراین اگر در فکر برنامه ریزی سفری در فصل بهار هستید، شیراز می تواند یکی از بهترین مناطق گردشگری فصل بهار باشد.

بیشتر بدانید: آشنایی با جاذبه های دیدنی شیراز

اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای

آب و هوای اصفهان در عید برای گشت و گذار در این استان عالی و فوق العاده است. از طرفی طبیعت اصفهان در بهار جان تازه ای می گیرد و زیبایی دو چندانی به این شهر می بخشد. بنابراین اصفهان نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب برای سفر در فصل بهار باشد. اگرچه این شهر با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی که دارد در هر فصلی از سال گزینه مناسبی برای سفر است، اما اصفهان در بهار رنگ و بوی دیگری دارد که نمی توان از آن گذشت.

بیشتر بدانید: جاذبه های طبیعی اصفهان؛ بی نظیر در جهان

تبریز، شهری کهن با تاریخی پر فراز و نشیب

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است، این شهر در طول تاریخ خود فراز و نشیب های بسیاری را از سر گذرانده و از هر دوره ای نشانی دارد، به همین دلیل از نظر گردشگری شهری در خور توجه است. اما تبریز در فصل پاییز و زمستان آب و هوای بسیار سردی دارد و گزینه مناسبی برای سفر نیست.

این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، به همین دلیل سالانه عده کثیری از هموطنانمان این منطقه را برای مسافرت انتخاب می نمایند. برخی از جاذبه های گردشگری تبریز شامل بازار تاریخی تبریز، موزه شهرداری، موزه استاد شهریار، موزه سفال، موزه سنگی، عمارت شهرداری، خانه مشروطه، مسجد کبود، مسجد صاحب الامر، ارگ علیشاه، موزه قاجار، باغ ائل گلی، کوه عون ابن علی، مجموعه باغلار باغی و روستای کندوان می شود.

سرعین و چشمه های آبگرم

شهر سرعین اردبیل، شهری زیبا و مرکز آب گرم و اسکی است که از آن با نام شهر چشمه های آبگرم نیز یاد می شود. این چشمه های آبگرم خواص درمانی دارند، از اینرو گردشگران زیادی برای بهره مندی از این خواص به سرعین سفر می نمایند.

این شهر آب و هوای بسیار سردی دارد، بطوریکه حتی در تابستان نیز خنک است. به همین دلیل فکر سفر به سرعین در پاییز و زمستان را از سرتان بیرون کنید. اگر تصمیم گرفته اید که به شهر چشمه های آبگرم بروید، بهتر است فصل های بهار و تابستان را برای این سفر در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: سوغات سرعین اردبیل چیست؟

ایران کشوری است که هر زمان می توان چهار فصل را در آن دید، بنابراین بهترین مناطق گردشگری فصل بهار، مناطقی هستند که این فصل را به زیبایی نمایش دهند یا به دلیل سرما یا گرمای شدید در سایر فصول سال مسافرت به آنها چندان خوشایند نباشد. اگرچه می توان در فصل های سرد سال نیز به مناطق گرمسیری نظیر اهواز، بوشهر، آبادان و... سفر کرد، اما دیدن حال و هوای نوروز و بهار در این شهرها باعث می شود که لذت سفر دو چندان شود.

گردشگران حرفه ای برای انتخاب مقصد، فصل را نیز درنظر می گیرند. آنها به خوبی مطلع هستند که آب و هوای مناسب چقدر می تواند بر کیفیت سفر تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر با آنالیز اقلیم آب و هوایی هر منطقه می دانند طبیعت هر شهر در چه فصلی بیشترین زیبایی خود را دارد، در نتیجه در هر فصل بهترین مقصد را انتخاب می نمایند و از سفر خود لذت می برند.

اکنون شما نیز می توانید همچون گردشگران حرفه ای بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در کشورمان را برای سفر انتخاب کنید و به این ترتیب از مسافرت خود بیشترین لذت را ببرید.

منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1557

به "بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق گردشگری فصل بهار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید