تازه ترین آمار از شرایط سپرده های بانکی ، خروج سپرده های بانکی در 15 استان

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، آنالیز آخرین آمارهای بانکی نشان می دهد، میزان سپرده های بانکی در انتها فروردین ماه سال جاری به بیش از 2776 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.3 درصد افزایش یافته است.

تازه ترین آمار از شرایط سپرده های بانکی ، خروج سپرده های بانکی در 15 استان

طی فروردین ماه امسال بیش از 60 هزار میلیارد تومان به سپرده های بانکی کشور افزوده شده، اما نکته قابل تامل کاهش میزان سپرده های بانکی در 15 استان کشور در اولین ماه سال 99 است.

به نظر می رسد در فروردین ماه امسال که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و بازار بسیاری از کسب وکارها در آستانه عید کساد شد، مردم برای تامین اقتصادی هزینه های خود اقدام به خروج سپرده و پس انداز از بانک نموده اند.

آنالیز آمارها نشان می دهد 15 استان از 31 استان کشور در اولین ماه امسال با خروج سپرده های بانکی روبرو بوده اند که بیشترین کاهش سپرده مربوط به استان های زنجان، یزد و کرمانشاه بوده است.

در استان زنجان در فروردین ماه امسال میزان سپرده های بانکی نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود دو درصد کاهش یافته و از 17.5 هزار میلیارد تومان به 17.1 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین بیشترین افزایش سپرده های بانکی مربوط به استان های خراسان شاقتصادی، کرمان و تهران بوده است.

در استان خراسان شاقتصادی در فروردین ماه امسال میزان سپرده های بانکی نسبت به اسفند ماه سال گذشته معادل پنج درصد افزایش یافته و از 9.4 هزار میلیارد تومان به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1216

به "تازه ترین آمار از شرایط سپرده های بانکی ، خروج سپرده های بانکی در 15 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین آمار از شرایط سپرده های بانکی ، خروج سپرده های بانکی در 15 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید