معین اولیه عرصه و حریم 3 اثر تاریخی در کرمانشاه

به گزارش مجله باهام، سرپرست معاونت میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: عرصه و حریم سه اثر تاریخی در شهرستان های اسلام آباد غرب، دالاهو و بیستون در این استان تعیین شد.

معین اولیه عرصه و حریم 3 اثر تاریخی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران و به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه علیرضا برشاهی 6 بهمن 98 در جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان که به ریاست مدیرکل برگزار گشت، گفت: گزارش تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی قلعه یزدگرد دالاهو، آتشکده پلنگرد اسلام آباد غرب و تخت شیرین بیستون توسط مشاوران ارائه شد.

او گفت: پس از بررسی و ارائه نظرات کارشناسی و حقوقی کلیات طرح ها مورد تأیید قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین مقرر شد پس از اصلاح موارد قیدشده در صورت جلسات نسبت به ارسال گزارش ها به وزارتخانه برای تأیید نهایی اقدام شود.

او ابراز امیدواری کرد با تکمیل طرح تعیین حریم آثار باستانی این استان مهم تاریخی، گام بزرگی در مطالعات باستان شناختی و حفاظت از آثار فرهنگی این منطقه از کشور برداشته شود.

برشاهی در خاتمه گفت: در راستای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این سه اثر، مطالعاتی در راستای معرفی هرچه بهتر و دقیق تر، آسیب شناسی، معرفی آثار باستانی پیرامون، برنامه ریزی در راستای اقدامات بعدی و... در خصوص آن ها به انجام رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 823

به "معین اولیه عرصه و حریم 3 اثر تاریخی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین اولیه عرصه و حریم 3 اثر تاریخی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید